Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er slik at man med de nye batteriene stopper ladingen så snart mobilen/batteriet er fulladet.

 

Fikk min N95 plum i dag og det tok cirka 1,5-2 timer før den var fulladet. Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

Det følger forøvrig ikke med noe 1 GB minnekort dessverre, jeg var også av den oppfatningen, har sett at noen selger den med det, men var ikke i min pakke.

 

Har heller ikke helt fått bluetooth sync'ingen til å funke, men det er nok et bruker/PC-relatert problem fremfor mobilrelatert :whistle: Ellers så har jeg heller ike fått GPS'en opp å sykle, selv midt i sentrum av Oslo, men er nok fordi jeg var litt utålmodig, tror den tar seg god tid å koble opp...

 

Andre som har erfaringer med GPS, bluetooth sync mot PC og/eller fjernkontrollen?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

Endret av Trancton
Lenke til kommentar

Til dere som allerede har lastet over kart:

 

Hvordan gjøres dette? Ikke fått telefonen ennå men lastet ned PC suite osv, og når jeg sjekka kartnedlastningen for Norge så stod det at de måtte kobles via USB og til memory sticken på N95'en.

 

Men kan man ikke lagre kartet på telefonminnet? Eller må det først over på memorysticken, og så kan jeg evt velge etterpå om jeg vil ha det over på telefonminnet?

 

Er dette av "frykt" for at telefonen skal bli tregere av å ha programmene på telefonminnet?

 

jeg har ganske mye musikk og filer jeg tenkte å fylle opp på minnekortet, så tenkte jeg å ha alt av programmer på telefonminnet.

 

Gjerne kom med tips og forklaringer til dere som vet, takk :)

Lenke til kommentar

6200? Fikk pris på 6600 uten abo der tidligere i dag jeg... ?

8407671[/snapback]

 

 

De ser an kundene litt da vel... :cool: Neeeeei da.

 

Jeg har ikke prutet en gang. Men la inn bestilling der tidlig, og nevnte at jeg kunne få den fra elprice da jeg var innom i går før jeg kansellerte ordren fra elprice.

 

Telefonen fungerer forøvrig som en drøm foreløpig :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hva som er forskjellen på minne-kort?

skal ha minnekort til n95, kan jeg ikke bare kjøpe et 2GB SD Micro?

Eller er det noen som veirker bedre?

sett det har stått noe om Ultra osv.

8407981[/snapback]

 

Ja, noen som advarer mot "vanlig" microSD? Ser jo at Ultra er mye dyrere...er det verdt pengene?

Lenke til kommentar
Ingen som vet dette om kartene og N95, kan de lagres på telefonminnet eller må de være på minnekortet?

 

Dere som har fått den og har lasta over kartet, kan dere prøve, eller se om det er en mulighet å velge hvor den evt skal lagres?

 

Takk :)

8408363[/snapback]

 

Har ikke prøvd dette, men i manualen står det klart at dette skal gå fint. De anbefaler faktisk at man benytter seg av SD minnekortet... Men som sagt, ikke prøvd enda.

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hva som er forskjellen på minne-kort?

skal ha minnekort til n95, kan jeg ikke bare kjøpe et 2GB SD Micro?

Eller er det noen som veirker bedre?

sett det har stått noe om Ultra osv.

8407981[/snapback]

 

Ja, noen som advarer mot "vanlig" microSD? Ser jo at Ultra er mye dyrere...er det verdt pengene?

8408093[/snapback]

 

Kanskje ikke når 4GB microSDHC er like rundt hjørnet. Men Ultra går nok noen millisekunder raskere...kanskje....aner ikke.

Lenke til kommentar
Tror det er slik at man med de nye batteriene stopper ladingen så snart mobilen/batteriet er fulladet.

 

Fikk min N95 plum i dag og det tok cirka 1,5-2 timer før den var fulladet. Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

Det følger forøvrig ikke med noe 1 GB minnekort dessverre, jeg var også av den oppfatningen, har sett at noen selger den med det, men var ikke i min pakke.

 

Har heller ikke helt fått bluetooth sync'ingen til å funke, men det er nok et bruker/PC-relatert problem fremfor mobilrelatert  :whistle:  Ellers så har jeg heller ike fått GPS'en opp å sykle, selv midt i sentrum av Oslo, men er nok fordi jeg var litt utålmodig, tror den tar seg god tid å koble opp...

 

Andre som har erfaringer med GPS, bluetooth sync mot PC og/eller fjernkontrollen?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Uten at jeg har prøvd sjøl enda....ta og koble til video kabelen en gang, og så koble til headsettet igjen. Har lest noe om at man må velge profil på det som kobles til. Det er sikkert også en lur meny å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Tror det er slik at man med de nye batteriene stopper ladingen så snart mobilen/batteriet er fulladet.

 

Fikk min N95 plum i dag og det tok cirka 1,5-2 timer før den var fulladet. Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

Det følger forøvrig ikke med noe 1 GB minnekort dessverre, jeg var også av den oppfatningen, har sett at noen selger den med det, men var ikke i min pakke.

 

Har heller ikke helt fått bluetooth sync'ingen til å funke, men det er nok et bruker/PC-relatert problem fremfor mobilrelatert  :whistle:  Ellers så har jeg heller ike fått GPS'en opp å sykle, selv midt i sentrum av Oslo, men er nok fordi jeg var litt utålmodig, tror den tar seg god tid å koble opp...

 

Andre som har erfaringer med GPS, bluetooth sync mot PC og/eller fjernkontrollen?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Uten at jeg har prøvd sjøl enda....ta og koble til video kabelen en gang, og så koble til headsettet igjen. Har lest noe om at man må velge profil på det som kobles til. Det er sikkert også en lur meny å gjøre det på.

8408397[/snapback]

 

Jeg har prøvd å velge headset og hodetelfon etc når jeg plugger i headset'et, men fungerer likevel ikke. Profil burde ikke har noe å si da dette bare går på ringevolum etc. Angående videokabelen så skal jeg prøve det i morgen, kabelen ligger seff på jobb... :(

Lenke til kommentar
Ja, noen som advarer mot "vanlig" microSD? Ser jo at Ultra er mye dyrere...er det verdt pengene?

8408093[/snapback]

Hvis du skal ha 2 Gb, så er det snakk om ca kr 100 i prisforskjell. Jeg så noen linke til Movida et par sider tilbake, så jeg bestilte like godt derfra. Kaster heller bort en hundrelapp enn å risikere at det går merkbart sakte.

 

Det må være tidenes beste mobil EVER!

8408196[/snapback]

 

smør/flesk?

8408362[/snapback]

Ja takk, begge deler.

Lenke til kommentar
Tror det er slik at man med de nye batteriene stopper ladingen så snart mobilen/batteriet er fulladet.

 

Fikk min N95 plum i dag og det tok cirka 1,5-2 timer før den var fulladet. Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

Det følger forøvrig ikke med noe 1 GB minnekort dessverre, jeg var også av den oppfatningen, har sett at noen selger den med det, men var ikke i min pakke.

 

Har heller ikke helt fått bluetooth sync'ingen til å funke, men det er nok et bruker/PC-relatert problem fremfor mobilrelatert  :whistle:  Ellers så har jeg heller ike fått GPS'en opp å sykle, selv midt i sentrum av Oslo, men er nok fordi jeg var litt utålmodig, tror den tar seg god tid å koble opp...

 

Andre som har erfaringer med GPS, bluetooth sync mot PC og/eller fjernkontrollen?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Uten at jeg har prøvd sjøl enda....ta og koble til video kabelen en gang, og så koble til headsettet igjen. Har lest noe om at man må velge profil på det som kobles til. Det er sikkert også en lur meny å gjøre det på.

8408397[/snapback]

 

Jeg har prøvd å velge headset og hodetelfon etc når jeg plugger i headset'et, men fungerer likevel ikke. Profil burde ikke har noe å si da dette bare går på ringevolum etc. Angående videokabelen så skal jeg prøve det i morgen, kabelen ligger seff på jobb... :(

8408441[/snapback]

 

Og bare for å nevne det...som den gode nordmann jeg er....

If ALL else fails....read the effin' manual!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...