Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324
Shruggie skrev (17 timer siden):

Sesam Stasjon

Ryktet skal ha det til at Bruce Lee fikk grisebank i pagodaen av Max Mekkers skiftnøkkel da Mekker ble vekket midt i en lur av Lee......det endte ikke bra for Lee , Max kasta han ned trappa :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Radovan skrev (6 minutter siden):

17.5.00 : siste episode av 90210

Var aldri klar over at den holdt det gående såpass lenge, husker at den ble blandet i hop som guttunge med Melrose Place, og at det var noe de eldre søsknene til folk i klassen pleide å se på, men må jo ha vært en god del flere, ettersom den holdt på helt til 2000.

Tror jeg skal forsøke meg på ei re-watch av de første sesongene sykkelpolitiet Pacific Blue, der gikk vel også fra 1996 og ble avsluttet ganske så brått med ei cliffhanger episode i 2000, synd for serien var noe man ofte forbandt med sommer og sol, og ble vel nesten "opprøre" for ei del år siden, når en av TV2 kanalene ikke kom til å sende den i reprise ei sommer.

Foretrekker de 2-3 første sesongene, selv om et par meget flotte babes ankom i de senere, følte man at tapet av de fra tidlig av ikke ble fullt ut "erstattet" ved å forsøke å spille kun på å bringe inn yngre navn, og ja, det gikk jo i knapt 1-2 år og så var den borte.

Mye artige cameos og gjeste-skuespillere, tror Mark Hamill blant annet, dukket opp som nokså entusiastisk og kåt prest, hvis jeg ikke blander serien i hop med Son of the Beach, der var jo også en herlig serie å se om sommeren i tidlig 00-tallet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

90210 var ikke det samme etter Valerie slutta , mest sjokkerende var at Brandon slutta , han hadde jo vært med i en evighet

 

Kult å treffe Valerie og se huset til fam Walsh

1 år siden : Luke Perry RIP

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Netflix skal lage live action-versjoner av tegneserier som Avatar The Last Airbender og Cowboy Bebop og alt jeg lurer på er hvorfor. Har en live action-adapsjon av noe animert noensinne blitt bra? Har jo sett noen av disse remakene til Disney de siste åra og selv om det er for det meste er helt greie filmer så ønsker man bare at man så originalen i stedet.

Endret av Kjøleskap
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (6 minutter siden):

Netflix skal lige live action-versjoner av tegneserier som Avatar The Last Airbender og Cowboy Bebop og alt jeg lurer på er hvorfor. Har en live action-adapsjon av noe animert noensinne blitt bra? Har jo sett noen av disse remakene til Disney de siste åra og selv om det er for det meste er helt greie filmer så ønsker man bare at man så originalen i stedet.

Ghost in The Shell var bra remake.

Fy så kult om de tok en remake på AKIRA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (25 minutter siden):

Har en live action-adapsjon av noe animert noensinne blitt bra?

Ja. The Guyver og spesielt Guyver: Dark Hero, Rurouni Kenshin og dens to sequels Kyoto Inferno og The Legend Ends, Blade of the Immortal, Inuyashiki osv. Men jeg greier ikke å se for meg at noen av disse vil tilfredsstille dine behov og interesser, men de er gode filmer og godt likt lell.

 

 

Ghost in the Shell var en ræva remake, men en overraskende underholdende film lell. Kult univers, visuelt fin, kul action osv, men de har jo fjerna absolutt alt av elementer som gjør Ghost in the Shell til en så ufattelig bra og unik film. Live action-filmen er i bunn og grunn en ekstremt forenklet og "dum" adapsjon av Ghost in the Shell, laget for massene og med svært få elementer fra kildematerialet igjen. Men ble positivt overrasket.

2/10 som ren remake

6/10 som en generisk sci-fi/action film som ikke har noe med Ghost in the Shell og gjøre.

Endret av """
Lenke til kommentar

Var Blade of the Immortal bra? Mener å huske at jeg ikke likte den, hverken som remake eller som egen film.

Som serie kan jo det fungere å gjøre noe med Avatar-seriene. Filmen var jo en gedigen skuffelse, men selve historien er jo veldig fin og kan gjøres en del med. 

Cowboy Bebop blir vel nesten Firefly hvis den lages i live-action. Nesten. 

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...