Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Driver å ser på beck nå, den gamle versjonen. Kan ikke fatte hva som er så populært med den serien? så en episode i forrige uke og måtte tvinge meg igjennom første episode før jeg ikke orket mer. Kan ikke fatte hvor sykt døvt svenske serier var på 90 tallet. Ikke misforstå meg, skuespillerene i serien er helt greie spesielt rolf lassgård og gosta ekman, vist jeg husker rikitg så er rolf lassgård som spiller gunvald den samme som var med på dag og spilte dag sin terapaut Takk gud for den nye som kom etter med mikael persbrandt som faktisk var bra, gleder meg til dem skal lage nye episoder

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smiling happy people. Jeg ler av både Arrested Development og The Big Bang Theory.

 

I feel special ^^

 

 

I kveld er en annen favoritt tilbake på norske skjermer (TV3): Robin Williams. Den mannen ga meg tidenes beste humor-øyeblikk på 90-tallet. All ære til han. Unner han all suksess i verden med The Crazy Ones. Men er den noe bra?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke synes Sunny og AD er morsomt, hva finner du da morsomt?

 

Det er egentlig ikke så veldig mye jeg finner morsomt. Kanskje jeg mangler humor?

 

Uansett, britisk humor generelt sett. En del stand-up. Av serier liker jeg f.eks Scrubs, men av de som går nå har faktisk både Ground Floor og Brooklyn Nine-Nine slått an hos meg, som jo er tradisjonelle komedier.

 

Jeg er villig til å se mer Sunny og AD hvis episodene innebærer waterboarding av karakterene. Now that would be funny!

 

 

Vidar: Gi The Crazy Ones et par episoder. Blir ganske morsomt når karakterene finner seg litt til rette. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle forsøke å analysere smaken din bittelitt Heilage, så er jo både Arrested Development og Always Sunny kjent for å ha utrolig lite sympatiske karakterer. Kanskje det er der det ligger.

 

Dessuten tror jeg det er en Sunny-episode hvor gjengen blir utsatt for tortur. Ville ikke forundre meg i alle fall.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

Angående Arrested Development: Det er ikke rart serien ble kansellert når folk ikke gidder å ta seg tid til å virkelig følge med på den. Det er en krevende komedie, i motsetning til simpel dritt som TBBT og Two and a half men. Det krever en viss konsentrasjonsevne, og serien blir bedre og bedre jo mer du ser på den. Det er ikke uten grunn at serien har fått kultstatus, samt meget god kritikk fra samtlige hold.

Two and a half men og big bang theory simpel dritt? Haha gi deg, arrested development er noe tullball, helt mediocore ikke noe som helst spesiel. Det er en grunn til at big bang theory er den mest sette komi serien noen sinne og at two and a half men har vart i 11 sesonger mens arrested developent bare varte i 3 sesonger... å si at serien er dårlig fordi folk ikke gadd å ta seg tid til å følge med er et ekstremt dårlig argument som desverre ikke holder. Serien ble kanselert fordi den ikke ble bra nok, skal man se på gode komi serier uten latter i bakgrunnen ser man på scrubs eller malcolm i midten...

 

 

 

Dette er noe av det mest bakmål jeg har lest på en god stund. Arrested development er muligens en av de mest geniale seriene jeg har sett.

Men hvis man er fan av Two and a Half Men som baserer seg på en litt simplere type humor kan jeg forstå at Arrested development virker kjedelig siden man mest sannsynlig ikke oppfatter hva det er som gjør serien så morsom og unik. Veldig synd egentlig for du går virkelig glipp av noe, men smaken er som baken.

 

 

To serier jeg liker og vil anbefale (sikkert anbefalt mange ganger før):

- Trailer Park Boys - Tittelen sier vel sitt + de er canadiske. http://www.imdb.com/title/tt0290988/?ref_=fn_al_tt_1

 

- The Mighty Boosh - Herlig surrealistisk! http://www.imdb.com/title/tt0416394/

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Så viss man er fan av serier som er litt simplere så evner man ikke å oppfatte hva som gjør AD morsomt og unikt? Morsom teori.

 

Ja. Alle har forskjellig humor. Jeg synes ikke Two and a half men inneholder et fnugg av humor. Så man kan jo snu det og si at jeg ikke evner å se hva som gjør det morsomt, men jeg kan forstå hva i serien som skal være "morsomt", en god indikasjon er når latterboksen avspilles.

 

I AD er det smådetaljene som gjør hele serien, og hvis man er vane med Two and a half men og er vant med å få ting servert kan disse smådetaljene muligens gå hus forbi.

Det var ikke et angrep på fanbasen eller noe slikt.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle forsøke å analysere smaken din bittelitt Heilage, så er jo både Arrested Development og Always Sunny kjent for å ha utrolig lite sympatiske karakterer. Kanskje det er der det ligger.

 

Dessuten tror jeg det er en Sunny-episode hvor gjengen blir utsatt for tortur. Ville ikke forundre meg i alle fall.

 

Det er nok ganske spot on. Jeg synes veldig lite om karakterene, særlig siden de så ligner såpass mye på vanlige mennesker. Vil jeg møte drittsekker kan jeg gå ut døra liksom. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er noe av det mest bakmål jeg har lest på en god stund. Arrested development er muligens en av de mest geniale seriene jeg har sett.

Men hvis man er fan av Two and a Half Men som baserer seg på en litt simplere type humor kan jeg forstå at Arrested development virker kjedelig siden man mest sannsynlig ikke oppfatter hva det er som gjør serien så morsom og unik. Veldig synd egentlig for du går virkelig glipp av noe, men smaken er som baken.

 

 

To serier jeg liker og vil anbefale (sikkert anbefalt mange ganger før):

- Trailer Park Boys - Tittelen sier vel sitt + de er canadiske. http://www.imdb.com/title/tt0290988/?ref_=fn_al_tt_1

 

- The Mighty Boosh - Herlig surrealistisk! http://www.imdb.com/title/tt0416394/

 

Sånne innlegg er vel akkurat basisen for innlegget til Jakoozi.

 

Hvis man ikke liker den og den serien er man faktisk en begrenset person.

*sukk*

 

(Sånn for the record: Ingen referanser til vedr. Winza sin begrensethet. Der får folk avgjøre selv. Her er generally speaking regelen)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette er noe av det mest bakmål jeg har lest på en god stund. Arrested development er muligens en av de mest geniale seriene jeg har sett.

Men hvis man er fan av Two and a Half Men som baserer seg på en litt simplere type humor kan jeg forstå at Arrested development virker kjedelig siden man mest sannsynlig ikke oppfatter hva det er som gjør serien så morsom og unik. Veldig synd egentlig for du går virkelig glipp av noe, men smaken er som baken.

 

 

To serier jeg liker og vil anbefale (sikkert anbefalt mange ganger før):

- Trailer Park Boys - Tittelen sier vel sitt + de er canadiske. http://www.imdb.com/title/tt0290988/?ref_=fn_al_tt_1

 

- The Mighty Boosh - Herlig surrealistisk! http://www.imdb.com/title/tt0416394/

 

Sånne innlegg er vel akkurat basisen for innlegget til Jakoozi.

 

Hvis man ikke liker den og den serien er man faktisk en begrenset person.

*sukk*

 

(Sånn for the record: Ingen referanser til vedr. Winza sin begrensethet. Der får folk avgjøre selv. Her er generally speaking regelen)

 

 

Jeg mener ikke at personer som har annen humor enn meg er begrenset på noen helst måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Angående Arrested Development: Det er ikke rart serien ble kansellert når folk ikke gidder å ta seg tid til å virkelig følge med på den. Det er en krevende komedie, i motsetning til simpel dritt som TBBT og Two and a half men. Det krever en viss konsentrasjonsevne, og serien blir bedre og bedre jo mer du ser på den. Det er ikke uten grunn at serien har fått kultstatus, samt meget god kritikk fra samtlige hold.

Two and a half men og big bang theory simpel dritt? Haha gi deg, arrested development er noe tullball, helt mediocore ikke noe som helst spesiel. Det er en grunn til at big bang theory er den mest sette komi serien noen sinne og at two and a half men har vart i 11 sesonger mens arrested developent bare varte i 3 sesonger... å si at serien er dårlig fordi folk ikke gadd å ta seg tid til å følge med er et ekstremt dårlig argument som desverre ikke holder. Serien ble kanselert fordi den ikke ble bra nok, skal man se på gode komi serier uten latter i bakgrunnen ser man på scrubs eller malcolm i midten...

 

 

 

Dette er noe av det mest bakmål jeg har lest på en god stund. Arrested development er muligens en av de mest geniale seriene jeg har sett.

Men hvis man er fan av Two and a Half Men som baserer seg på en litt simplere type humor kan jeg forstå at Arrested development virker kjedelig siden man mest sannsynlig ikke oppfatter hva det er som gjør serien så morsom og unik. Veldig synd egentlig for du går virkelig glipp av noe, men smaken er som baken.

 

 

To serier jeg liker og vil anbefale (sikkert anbefalt mange ganger før):

- Trailer Park Boys - Tittelen sier vel sitt + de er canadiske. http://www.imdb.com/title/tt0290988/?ref_=fn_al_tt_1

 

- The Mighty Boosh - Herlig surrealistisk! http://www.imdb.com/title/tt0416394/

 

Smaken er som baken for deg ikke meg, jeg ser ikke på dårlige serier, two and a half men og big bang theory er gode humor serier mens arrested development ser jeg ikke hva som er morsomt. Jeg ser heller på en serie som dag vist jeg er ute etter den sort komedie. Egentlig hyggeligere med en norsk serie etter alle de tusener av serier fra usa som går på tv

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i at Arrested Development har svart humor. Uansett er jeg enig i at AD sannsynligvis ikke er en serie for dem som foretrekker komedier med en enkel form for humor. Smaken er jo som baken, om man ser komiserier for å koble av så er nok TBBT og TaHM perfekte serier, mens AD krever mer av seeren for at man skal få utbytte av den. Noe av det samme gjelder serier som The Wire og Sopranos, man må akseptere at det ikke er en momentant action og spenning fra starten av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vidar: Gi The Crazy Ones et par episoder. Blir ganske morsomt når karakterene finner seg litt til rette. :)

 

 

Sett bortsett fra de første fem minuttene, så syntes jeg denne var riktig så bra (ut fra to første episoder).

 

Mangler litt bakromsprat (eks hvor er kritikken av kundene?) og prøver tidvis litt hardt, men alt i alt så lo jeg godt flere ganger.

 

Paradoksalt nok var det anmeldere som gikk på regelrett slakt grunnet produktplassering av McDonalds. Samme anmeldere som roser Mad Men opp i skyene. Et show om reklame og så reagerer man om ekte merkevarer dukker opp. Det er litt merkelig.

 

 

Paradokset er at AMC tillater at selskaper betaler for å være omtalt i Mad Men (eksempelvis Heineken), mens det samme ikke er tilfellet i The Crazy Ones (hvis man skal tro sjefsprodusenten)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i at Arrested Development har svart humor. Uansett er jeg enig i at AD sannsynligvis ikke er en serie for dem som foretrekker komedier med en enkel form for humor. Smaken er jo som baken, om man ser komiserier for å koble av så er nok TBBT og TaHM perfekte serier, mens AD krever mer av seeren for at man skal få utbytte av den. Noe av det samme gjelder serier som The Wire og Sopranos, man må akseptere at det ikke er en momentant action og spenning fra starten av.

 

Og derfor skal jeg fortsette på AD, siden det sannsynlig tar seg opp :) Liker karakterene godt, så jeg kan se at det her blir bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...