Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Scrubs har jeg aldri skjønt hva som var noe som helst bra med. Two and a half men duger greit til å ha som bakgrunnsstøy evt. Når man spiser middag forran TV. Mener jeg ihvertfall.

Sesong 3 til 5 er ihvertfall, jeg syns serien begynte å bli så kjedelig etter sesong 5. Eneste morsomme i sesong 6 var den med gorillaen. Vanskelig å forklare hva som gjør scrubs bra, husker bare jeg likte den serien så godt før at jeg så samme sesonger om igjen og om igjen sikkert over 20 ganger i løpet av noen måneder. Var så sykelig hekta at jeg til og med hadde på kommentar spor på i bakgrunnen en av gangene men så gikk det vekk etterhvert og så ble jeg sykt hekta på two and a half men og så kongen av queens men har gode minner fra den tiden jeg så scrubs. Bare synd dem måtte ødelegge den perfekte slutten dem hadde på sesong 8. Blir det samme som dem skulle gjort noe lignende med frustrerte fruer som hadde noe lignende siste scene hvor alle kjente dukker opp på siden av veien

Lenke til kommentar

Jeg skjønte aldri hypen rundt Two and a half men. Joda, mange fine damer, men er det morsomt? Entourage har damene, og uten at det er en komiserie så er den mye morsommere enn TaHM. Spesielt sesongene med Kutcher er pinlig lite morsomme.

 

Samme må jeg si om TBBT. Det har en viss sjarm, kan minne litt om Friends på noen områder, men jeg ler meg ikke akkurat skakk ihjel som publikum gjør.

 

Personlig setter jeg The Simpsons (første 10-12 sesongene) og den amerikanske versjonen av The Office som de morsomste komiseriene jeg har sett. Det finnes ikke mange andre serier jeg kan se alene og le høyt av. Friends kommer også høyt på listen over favorittkomiserier. Sjeldent hysterisk morsom, men selve kroneksempelet på en feel good-serie.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg skjønte aldri hypen rundt Two and a half men. Joda, mange fine damer, men er det morsomt? Entourage har damene, og uten at det er en komiserie så er den mye morsommere enn TaHM. Spesielt sesongene med Kutcher er pinlig lite morsomme.

 

Samme må jeg si om TBBT. Det har en viss sjarm, kan minne litt om Friends på noen områder, men jeg ler meg ikke akkurat skakk ihjel som publikum gjør.

 

Personlig setter jeg The Simpsons (første 10-12 sesongene) og den amerikanske versjonen av The Office som de morsomste komiseriene jeg har sett. Det finnes ikke mange andre serier jeg kan se alene og le høyt av. Friends kommer også høyt på listen over favorittkomiserier. Sjeldent hysterisk morsom, men selve kroneksempelet på en feel good-serie.

Dem to første tbbt sesongene var gode men ikke resten, ihvertfall etter min mening. Vet ikke med andre om jeg er den eneste som syns serien gikk ned etter sesong 2. Syns slutten på sesong 2 hadde vært en god sesongfinale

 

Synes virkelig synd på folk som ler av Two and a half men

Jeg syns synd på folk som ser på community

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Ser tendenser til snobberi her inne når det gjelder komiserier. Folk rakker ned på alt som er populært, og håner de som liker disse seriene. Jeg er en person som elsker serier som Arrested, Louie, The Office, Always Sunny in Philadelphia, the League pluss pluss. Ganske gode serier, med høy kvalitet, synes dere ikke? Men jeg liker også veldig godt Big bang Theory, Modern Family, eldre episoder av Two and a half men og noe How I Met Your Mother. Det har jeg ingen problemer med å innrømme. Jeg skammer meg ikke

 

Hva gir dere retten til å fortelle hva andre har lov til å like eller ikke like? Av og til er det gøy å slappe av med en litt enkel, lystig komiserie. Alt trenger ikke være satirisk, ha et dypere budskap eller bruke selvreferende humor. Og hvis dere nekter å se serier med latterspor går dere glipå av mange bra og velskrevne episoder av gode serier.

 

PS. Scrubs er en herlig og kreativ serie, som blander drama og humor på en ypperlig måte. Anbefales til alle.

Det går helt greit å ha forskjellig smak, reflekteres i IQ og dårligere smak = lavere IQ. Foreksempel liker du big bang theory er det garantert at du ikke har IQ over 90. /s

Lenke til kommentar

Jeg kan godt nyte serier som TBBT, HIMYM osv, men det blir på en litt annen måte. Det blir som nevnt over her, mer som god bakgrunnsstøy. Noe jeg kan ha stående på, uten å bruke all min konsentrasjon på det. Når det gjelder Scrubs så er jeg en stor fan. Har alltid likt Scrubs og er en av de første komediene jeg så. Passer humoren min perfekt. JD er fortsatt en av de mest geniale humorkarakterene jeg vet om.

Lenke til kommentar

Ser tendenser til snobberi her inne når det gjelder komiserier. Folk rakker ned på alt som er populært, og håner de som liker disse seriene. Jeg er en person som elsker serier som Arrested, Louie, The Office, Always Sunny in Philadelphia, the League pluss pluss. Ganske gode serier, med høy kvalitet, synes dere ikke? Men jeg liker også veldig godt Big bang Theory, Modern Family, eldre episoder av Two and a half men og noe How I Met Your Mother. Det har jeg ingen problemer med å innrømme. Jeg skammer meg ikke

 

Hva gir dere retten til å fortelle hva andre har lov til å like eller ikke like? Av og til er det gøy å slappe av med en litt enkel, lystig komiserie. Alt trenger ikke være satirisk, ha et dypere budskap eller bruke selvreferende humor. Og hvis dere nekter å se serier med latterspor går dere glipå av mange bra og velskrevne episoder av gode serier.

 

PS. Scrubs er en herlig og kreativ serie, som blander drama og humor på en ypperlig måte. Anbefales til alle.

 

Helt enig med deg. Folk har forskjellig smak, det må folk respektere uten å rakke ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Ser tendenser til snobberi her inne når det gjelder komiserier. Folk rakker ned på alt som er populært, og håner de som liker disse seriene. Jeg er en person som elsker serier som Arrested, Louie, The Office, Always Sunny in Philadelphia, the League pluss pluss. Ganske gode serier, med høy kvalitet, synes dere ikke? Men jeg liker også veldig godt Big bang Theory, Modern Family, eldre episoder av Two and a half men og noe How I Met Your Mother. Det har jeg ingen problemer med å innrømme. Jeg skammer meg ikke

 

Hva gir dere retten til å fortelle hva andre har lov til å like eller ikke like? Av og til er det gøy å slappe av med en litt enkel, lystig komiserie. Alt trenger ikke være satirisk, ha et dypere budskap eller bruke selvreferende humor. Og hvis dere nekter å se serier med latterspor går dere glipå av mange bra og velskrevne episoder av gode serier.

 

PS. Scrubs er en herlig og kreativ serie, som blander drama og humor på en ypperlig måte. Anbefales til alle.

 

Helt enig med deg. Folk har forskjellig smak, det må folk respektere uten å rakke ned.

 

Haha slik har det vell alltid vært i denne tråden, det er et vist antall mennesker som snakker om de seriene de liker og når noen andre kommer og nevner serier som lost og two and a half men blir man så og si korfestet med en gang:)

Lenke til kommentar

Enig, Jakoozie. Nyter gjerne ett par serier som er myntet som dritt av eliten her på forumet. En lei tendens som går igjen hos de aller fleste, ikke bare her på huset. Liker man serier som Two and a Half men og HIMYM men ikke liker Arrested Development, The Office (møkkaserie, lynsj meg) og slike serier blir man latterliggjort og kalt uvitende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser tendenser til snobberi her inne når det gjelder komiserier. Folk rakker ned på alt som er populært, og håner de som liker disse seriene. Jeg er en person som elsker serier som Arrested, Louie, The Office, Always Sunny in Philadelphia, the League pluss pluss. Ganske gode serier, med høy kvalitet, synes dere ikke? Men jeg liker også veldig godt Big bang Theory, Modern Family, eldre episoder av Two and a half men og noe How I Met Your Mother. Det har jeg ingen problemer med å innrømme. Jeg skammer meg ikke

 

Hva gir dere retten til å fortelle hva andre har lov til å like eller ikke like? Av og til er det gøy å slappe av med en litt enkel, lystig komiserie. Alt trenger ikke være satirisk, ha et dypere budskap eller bruke selvreferende humor. Og hvis dere nekter å se serier med latterspor går dere glipå av mange bra og velskrevne episoder av gode serier.

 

PS. Scrubs er en herlig og kreativ serie, som blander drama og humor på en ypperlig måte. Anbefales til alle.

 

Du mener nok snobberiet mitt, og det er igrunn helt greit. Problemet med Arrested, Sunny og f.eks. P&R (de tre seriene jeg foretrekker å sende min vrede over) er at de ikke er morsomme. Å kalle det humor er å drite over hele sjangeren. :p

 

Forøvrig ligger retten i at jeg er en jævla elitist. ^__^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...