Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Det er mange dramaserier der ute også. Betyr ikke at det er over og ut. Og vi aldri noensinne vil få en serie på nivå med serier som The Sopranos, Breaking Bad og The Wire noen gang.

 

Drop Dead Diva, virkelig du nevner den sammen med disse?

 

Du mener nok Boston Legal ikke Boston Public. Førstnevnte er jo mye The Practice med mer humor (ikke rart når det er spinoff også av serien). Egentlig liker jeg Boston Legal og The Practice like høyt og. Alan Shore (James Spader) er jo en enestående karakter, og skuespilleren like bra. Denny Crane (William Shatner), men det er Shore som virkelig er det mest enestående.

The Good Wife har flere enestående karakterer, og flere enestående skuespillere enn hva Boston Legal hadde både i form av dommere, advokater, rådgivere, politiske ledere, kriminelle og vanlige folk. Sentralt har vi spesielt Diane (Christine Baranski), Eli Gold (Alan Cumming) og Alica (Julianna Margulies) som alle er enestående med karakterer som Elsbeth Tascioni (Carrie Preston), Louis Channing (Michael J. Fox), Patti (Martha Plimpton), Clarke Hayden (Nathan Lane), Nancy (Marmie Gummer) o.s.v. Denne serien har så mye flotte biroller at den bare nærmer seg på nivåer til serier som Justified, Mad Men, Game of Thrones o.s.v. når det kommer til karaktergalleriet.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt formelbasert serie i starten, men graver seg framover med å bli mye mer et rikt og komplisert innblikk i amerikansk politikk, lov og hverdagsliv med et fantastisk karaktergalleri.

 

Med sesong 5 er toppnivået til serien så langt. Spesielt med hva som er seriens utgave av Red Wedding. (spoilertekst fra Game of Thrones).

 

Gjesterollene til flere av de jeg nevner, spesielt Carrie Preston er fantastiske. Utrolig hvor mye talentet til Preston sløses bort på True Blood når hun er så fantastisk i The Good Wife (og hun fikk en velfortjent Emmy for rollen i høst). Kanskje den mest Boston Legal-aktige karakteren på The Good Wife.

 

 

 

Angående Community. Brie Larson :love:

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Satt og så på Batman '66 i går :

 

-The purr-fect crime (en av de beste episodene , klassiker de luxe. Newmar som Kattekvinnen må være en av de flotteste TV-stjernene ever)

 

-The Joker is wild (Joker på sitt mest sadistiske i denne serien , halshugging på live TV er noget hard core)

 

-The Bookworm turns (Bokormen = Riddler light......men en ganske god rollefigur til tross. Spes 3. sesong kunne hatt godt av et comeback fra denne karen)

Lenke til kommentar

 

Det er mange dramaserier der ute også. Betyr ikke at det er over og ut. Og vi aldri noensinne vil få en serie på nivå med serier som The Sopranos, Breaking Bad og The Wire noen gang.

 

True Detective har åpnet såpass lovende at jeg håper den kan bli bedre enn hvertfall BB.

 

 

Når det kommer til å være krimserie så er True Detective kanskje det beste siden The Wire. Den gjør det så bra med å være en krimserie der vi er heller interessert i å følge etterforskernes ferd til å løse saken, fremfor å bare komme oss fram til løsningen liksom.

 

Dette før jeg hyller hva annet serien gjør vakkert, bra og solid. Med solide skuespillere i front, regissør Cary Fukunga som må være en av de mest nyanserte TV-regissørene i nyere tid ved siden av navn som David Slade, Rian Johnson og Michelle MacLaren. Og serieskaper Nic Pizzolatto som skriver alle episodene ene og alene.

Lenke til kommentar

Er justified noe særlig? Så piloten og tenkte bare "meh". Ellers føler jeg at jeg har sett alle seriene som er verdt å se som ikke er komedie.

 

Har sett:

The wire

Oz

Breaking bad

Lost

Dexter

GoT

BSG

Firefly

House of cards

True detective

Sopranos

Rome

Deadwood

The walking dead

Six feet under

Entourage

Carnivale

Mad men

Black mirror

 

Serier jeg har prøvd og ikke likt:

Homeland

Stargate

Star trek

Sherlock

Prison break

Vikings

Fringe

24

Californication

Hannibal

Person of interest

Spartacus

Justified

Sons of anarchy

Newsroom

The west wing

Suits

Boardwalk empire

osv. osv.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Justified har blitt en kremserie, og jeg likte heller ikke piloten. Noen andre serier jeg liker og ikke ser på listen din:

 

Terriers

Rectify

Freaks & Geeks

Wonderfalls

Les Revenants

Luther

 

Miniserier:

State of Play

Generation Kill

Band of Brothers

 

Ellers må du være den første jeg har sett her i tråden som ikke liker Sherlock.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva synes folk her om Oz? Absolutt blant mine 3 favorittserier igjennom tidene og føler den ikke får nok skryt.

 

Noen som har anbefalinger på lignende Tv-serier?

 

Oz er fabelaktig. Føler de fleste her inne synes det, men naturlig nok kommer ikke diskusjonen rundt Oz oppe like ofte som serier som pågår.

 

Har ikke noen lignende serier, men føler at HBO generellt har serier med samme "stemning" hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ville gitt The West Wing en ny sjanse. Latterlig bra serie! :)

Virkelig? Jeg kjøpte alle 7 sesongene av serien og så bare en episode før jeg byttet dem inn på gamestop for usle 5 kroner per stykke, vet ikke hva jeg tenkte på med tanke på at jeg brukte over 1000 på dem O:

Lenke til kommentar

 

Ville gitt The West Wing en ny sjanse. Latterlig bra serie! :)

Virkelig? Jeg kjøpte alle 7 sesongene av serien og så bare en episode før jeg byttet dem inn på gamestop for usle 5 kroner per stykke, vet ikke hva jeg tenkte på med tanke på at jeg brukte over 1000 på dem O:

 

Haha... Ja, er i mine øyne en strålende serie, og er overbevist at du ville likt serien om du hadde sett flere episoder! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...