Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går aldri lei av SG-1. Den fanger veldig få i de første episodene, men utover midten av sesong 2 så begynner det som er veldig bra å starte. Etter det snowballer det til en diger saftig evighetskule man kan sutte så mye man vil på. Derav navnet, evighetskule. Det jeg syns er det sykeste er hvor mye penger og tid de har lagt ned i VFX. Det er søren meg ikke dårlig laget til å komme fra 1997 som en serie. De brukte vel 400k$ per episode bare på det.

 

Noen andre som har sett på Terra Nova som startet opp i år? Hittil liker jeg serien og hva den kan bli. En viktig ting de har gjort riktig; første episode er to i en.

Lenke til kommentar

Synes det er en utrolig dårlig serie med tanke på kostnaden og slikt involvert. Kjedeligere hovedkarakterer enn en standard sci-fi serie, og serieansvarlige som ser ut til å kjøre prosjektet i grøfta.

 

Men når alt det er sagt, en liten mulighet for forbedring er der. Men jeg tviler da forfatterne som faktisk kunne fått gjort noe bra med serien blir sparket slik at fokuseringen framover blir overgjort på kanskje denne sesongens mest kjedelige familie på TV.

 

 

Haha, så kult at Lance Reddick (The Wire/Oz/Fringe) hadde en gjesterolle i helgas episode av It`s Always Sunny In Phildelphia.

tumblrlt1ifyzcdu1qhzhgl.jpg

Lenke til kommentar

Synes det er en utrolig dårlig serie med tanke på kostnaden og slikt involvert. Kjedeligere hovedkarakterer enn en standard sci-fi serie, og serieansvarlige som ser ut til å kjøre prosjektet i grøfta.

 

Men når alt det er sagt, en liten mulighet for forbedring er der. Men jeg tviler da forfatterne som faktisk kunne fått gjort noe bra med serien blir sparket slik at fokuseringen framover blir overgjort på kanskje denne sesongens mest kjedelige familie på TV.

 

 

Haha, så kult at Lance Reddick (The Wire/Oz/Fringe) hadde en gjesterolle i helgas episode av It`s Always Sunny In Phildelphia.

tumblrlt1ifyzcdu1qhzhgl.jpg

 

Noe enig. De ødelegger serien med å lage nok et kjipt familiedrama.. Jeg er lei familiedrama stappet med klisjeér! De skulle skapt andre hovedpersoner, kanskje mere LOST stil, da muligheten for en god serie i Terra Nova "universet" er der!

Lenke til kommentar

For å ha mer "LOST"-stil må serien ha gode karakterer. Det har ikke serien. Selv med Stephen Lang som egentlig er en god skuespiller fra før med potensiale til å gjøre noe er karakteren hans i et minimalt fokus. Et forsøk på utvikling er nesten ikke gjort, og de forsetter å fokusere på en kjip standard tv-familie. Håp er ganske så slim for serien.

 

noen andre som gleder seg til å se på Walking Dead sesong 2 idag? :new_woot:

 

Allerede sett. Og vi har en tråd for det her på forumet og.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Mange som liker SG-1 her, meg selv har prøvd mange mange ganger, men klarer ikke og like den. Har vel bare sett sesong 1, og litt av sesong 2.

 

Jeg får meg ikke til og bli lullet inn i verdenen, når de gang på gang besøker andre planeter, så er det kjedelige 10 statister man møter. Blir lissom "jepp tv serie".

 

Ellers elsker jeg sci-fi, men klarer ikke denne. :(

Lenke til kommentar

SG-1 er fantastisk, det står jeg på. Noe av det eneste av Stargate jeg ikke liker er Universe, og det mistenker jeg at jeg ville likt om jeg så det igjen. :)

 

Siste sesong av Stargate Universe var knall. Den serien bare ble bedre og bedre, før den ble brutalt økset.

 

 

Hva gjelder Terra Nova så gjør den det bra med tanke på hva den forsøker å være. Som familieunderholdning på kveldstid er den bedre enn det meste annet, den har tross alt dinosaurer. Ungene digger det.

 

Å sitte å se den alene som voksen derimot, er meh. Den har de samme svakhetene som Avatar. Klisjeer og melodrama, men i det minste har den tonet ned dystropiske politiske undertoner. Enn så lenge, dukker sikkert opp igjen. :)

Lenke til kommentar

Føler Terra Nova er enda mer klisjépreget enn Avatar. Men riktignok var jeg så distrahert på grunn av 3D-effektene at jeg nesten ga opp filmen til slutt å tenkte på en blanding av å kaste opp eller sovne. Riktignok har alle andre kinofilmer med 3D godt greit, men Avatar var virkelig for mye.

 

 

Pan Am blir garantert kansellert nå etter de dårlige tallene i natt. Kanskje like godt at jeg aldri sjekka ut serien videre.

 

 

Tatt og en liten omvending og falt mer for Prime Suspect (etter å ha sett andre og tredje episode), fint at NBC vil holde på serien litt etter nyttår og. Selv om seertallene har blitt virkelig ille.

 

Serien sendes på Fox Crime her i Norge, en kanal som også skal sende sesong 2 av The Walking Dead på torsdag og skal sende American Horror Story i november. Liker den kanalen godt i høst.

Lenke til kommentar

Tenker du på "sex"-annonsene? De er passe normale på EW, noen av de begynner å bli passe originale også. :p

 

Alan Sepinwall og Daniel Fienberg (Hitfix.com) snakket også om at serien hadde blitt bedre i en av de siste Iceberg & Firewall (som burde sjekkes ut). Men fikk ikke tid før denne helga til å sjekke ut serien videre. Leste Tucker sitt "åpne brev" til serien i dag tidlig, mye riktig han sier.

Lenke til kommentar

Har lest mye om Terra Nova nå. Mange forskjellige meninger om serien, men jeg vil altså gi den en sjanse. Er ikke stor fan av å laste ned serier fra bukta. Noen som vet når serien kommer på norsk TV?

Helt sikkert noen som har skrevet det her, men orker ikke å bla igjennom 343 sider :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...