Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å falle helt for American horror story. Den er virkelig både fascinerende og merkelig, samtidig som jeg kjenner at spenningen vokser. Har akkurat sett ukens episode, og gleder meg allerede til neste. ^^

 

Skal sette på ukens episode nå i kveld. Liker den også godt, til tross for dens mangler.

 

Trodde at Thad Castle skulle skrives ut av Blue Mountain State? Seks episoder uti sesongen og han er fortsatt med. Dødsartig karakter, og talen han hadde i dag var glimrende. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står ved en liten problemstilling, vet ikke hvilken serie jeg skal starte på først: Mad Men eller Breaking Bad?

 

Litt lettere å svare på om du forteller litt mer om dine preferanser (fremfor å hensynsløst anbefale noe til deg basert på mine egne).

 

Hva er favorittseriene dine fra før? :)

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å falle helt for American horror story. Den er virkelig både fascinerende og merkelig, samtidig som jeg kjenner at spenningen vokser. Har akkurat sett ukens episode, og gleder meg allerede til neste. ^^

 

Skal sette på ukens episode nå i kveld. Liker den også godt, til tross for dens mangler.

 

Trodde at Thad Castle skulle skrives ut av Blue Mountain State? Seks episoder uti sesongen og han er fortsatt med. Dødsartig karakter, og talen han hadde i dag var glimrende. :p

 

hehe artig han ja :p bra at han var med videre ellers hadde serien vært :thumbdown:

litt kjipt at det er bare 20 minutters episoder, hadde fint orka mer!

Lenke til kommentar

"Man Up" startet i dag (i går), thoughts?

 

Jeg er litt usikker på hvilket publikum den forsøker å nå. Trioen den handler om virker å være ti år for gamle i forhold til stereotypene de skal spille.

 

Også en litt merkelig kombinasjon av serier for ABC å kjøre. Last Man Standing har et klart definert publikum og henvender seg til de litt eldre mannfolka som er tørr bak ørene, men som også gjør narr av menn av typen vi blir vitne til i Man Up!. Det publikum som er vokst opp med latterbokser og ikke tar alt så selvhøytidelig og kynisk.

 

Begge seriene spiller uansett et "farlig spill" ved å utfordre geeks med verdensfasit. Hvordan våge gjøre dem til spøken? Internet kommer til å flomme over av hate :wee:

 

Uansett blir hele "fokus på mannsrolle i panikk i det moderne samfunn" ganske tamt siden The Sopranos tok seg av den biten. Hva gjelder komedier føler jeg ikke det er noe nytt i år hever snittet i forhold til den eksisterende kvaliteten vi alt har i diverse komedier. Vi er vel allerede ganske godt forsynt, eller?

Lenke til kommentar

Pilot episoden til Once Upon a Time som starter mandag har blitt sluppet på nettet idag.

Once Upon a TIme@IMDB

traileren virket ikke altfor ille, får gi serien en sjanse.

Si ifra om du har sett hele episoden. Middelaldergreie sammen med samtidshandlinger ga meg direkte avsmak men kan jo hende serien faktisk er bra.

tja, det var ikke helt det store den første episoden. føltes som om de 40 første minuttene var en ren oppramsing, og så 3 minutter til å drive handlingen videre. føler at denne serien vill nytt godt av en dobbelepisode(90 min) . Det var kun de 3 siste minuttene jeg fant interresant, men vi får vente å se, kanskje det blir bedre

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å falle helt for American horror story. Den er virkelig både fascinerende og merkelig, samtidig som jeg kjenner at spenningen vokser. Har akkurat sett ukens episode, og gleder meg allerede til neste. ^^

 

Oh yes, gleder meg til neste ukes veldig etter ukas. Zachary Qunito (Star Trek/Heroes) sin første rolle etter Heroes i en tv-serie. Er også episoder neste uke på grunn av Halloween. Riktignok ikke som en dobbelt-sending. Men første episode (episode 4) sendes ved vanlig tidspunkt, og neste episode på natten fordi det Halloween-"spesial" av serien.

 

Ukas episode med mer struktur og gode prestasjoner fra de eldre kvinnene på serien. Også noen spørsmål som irriterte meg som endelig ble besvart.

 

1178-cover-ew_300.jpg

 

Tenker jeg lager en tråd rundt den.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Not sure if serious... :hmm:

 

 

 

Angående In Treatment så er det en veldig tung serie og til tider kjedelig serie, og den krever at du følger med om du skal få så veldig mye ut av det. Er bra lagd alt det, men altfor tung og kjedelig til at jeg orket å følge etter sesong 1.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Vil jeg like Bones?

 

Jeg kan til vanlig ikke fordra krim-dramer, slik som CSI med utallige varianter, men av skryt, og litt elsk på hovedactor, har jeg nå begynt og se Castle og The Mentalist. Fillion er jo bare elsk (ja jeg er mann hehe), og Simon Baker er ganske flink, men noe sier meg at disse 2 er litt på siden av vanlige krim-dramer.

 

Har sett en strø episode av Bones i ny og ned, men ingenting som fanger, dog jeg likte Boreanaz i Angel og til dels i Buffy.

 

So? Vil jeg kunne bli fenget av Bones?

Lenke til kommentar

Nei vil jeg si.

 

Er selv stor fan av Boreanaz etter både Angel (og litt Buffy), samtidig er jo også fan av The Mentalist og Castle. Men Bones har aldri fenget. Det er en serie som fokuserer altfor stort på at hovedpersonene har en tilknytting til hverandre samtidig som det er til tider veldig kjip serie av det jeg hører. Datt ut under de første 3-4 episodene da første sesongen ble sendt.

 

Da er det bedre å heller bare plukke opp en random sesong av CSI istedenfor da. Bare ikke plukk opp noe fra spinoff`ene, uff for noe talentløse greier det er.

 

Skal du plukke opp noe procedurals (prosessuelle serier), så gå heller for Person of Intrest. Om du ikke liker det, så gå heller for noe enda bedre som Justified, Sons of Anarchy, Boardwalk Empire o.s.v. om du leter etter dramaer. Riktignok ikke noen procedurals.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...