Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Hvis du vil se en mye bedre serie om Marco Polo så anbefaler jeg miniserien fra 1982 med samme navn, med blant annet Burt Lancaster og Leonard Nimoy/Spock på rollelisten. Jeg synes den nye serien er underholdende nok, men det er en veldig typisk kommersiell og kynisk "blood'n tits"-serie, mens miniserien fra 82 er langt mer jordnær og har en skikkelig god atmosfære. Soundtrack av Ennio Morricone skader ikke, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil se en mye bedre serie om Marco Polo så anbefaler jeg miniserien fra 1982 med samme navn, med blant annet Burt Lancaster og Leonard Nimoy/Spock på rollelisten. Jeg synes den nye serien er underholdende nok, men det er en veldig typisk kommersiell og kynisk "blood'n tits"-serie, mens miniserien fra 82 er langt mer jordnær og har en skikkelig god atmosfære. Soundtrack av Ennio Morricone skader ikke, for å si det mildt.

Takk for tipset skal sjekke ut den. Lancastger og Nimoy var flotte skuespillere! 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi idag kan forstå hvor store konsekvenser et giftemål hadde før 1900 tallet.

Kanskje aller mest for damer. De kunne ikke jobbe selv (hadde heller ikke NAV). Eneste mulighet å forsørge seg og sin familie  var å bli giftet til riktig stand (gjerne noen med ekstra mye penger). Derfor gikk disse praktiske hensyn ofte på bekostning av å være samme alder, interesser etc.. Konflikten imellom formue og det å like noen blir derfor påtakelig. Siden disse damene heller ikke jobbet var det kanskje ekstra viktig å ha noen som var litt åleite den tiden de hadde sammen.

 

Derfor er dette tema i de fleste kostymedrama.

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi idag kan forstå hvor store konsekvenser et giftemål hadde før 1900 tallet.

Kanskje aller mest for damer. De kunne ikke jobbe selv (hadde heller ikke NAV). Eneste mulighet å forsørge seg og sin familie var å bli giftet til riktig stand (gjerne noen med ekstra mye penger). Derfor gikk disse praktiske hensyn ofte på bekostning av å være samme alder, interesser etc.. Konflikten imellom formue og det å like noen blir derfor påtakelig. Siden disse damene heller ikke jobbet var det kanskje ekstra viktig å ha noen som var litt åleite den tiden de hadde sammen.

 

Derfor er dette tema i de fleste kostymedrama.

Det har vært mye av dette i serien før, men da blandet in politikk og krig.

 

Denne episoden var 50 minutter om en overkåt jente som oppfører som en 12 år gammel jente som lengter etter Beiber.

Jeg hadde et godt inntrykk av karakteren tidligere, men nå er den bare teit. Hun gikk fra å være en hyggelig og søt jente til totalt air head og blondies.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

 

 

Oh Kenneth Marshall er Marco Polo, han spiller en episk rolle i Deep Space nine, og har hovedrollen i Krull en av mine beste barne minner.

 

Jeg så Krull som voksen og det var ikke fullt så kult. :whistle:

 

Dude, you NEVER go back again!

 

 

Noen av disse gamle filmene er utrolig morsomme å se på nytt, men Krull var ikke det. Nå hadde ikke jeg sett Krull før i utgangspunktet, så det var kanskje noe av grunnen, men jeg hadde ikke sett Flash Gordon (1980) før heller og den var hysterisk.

Lenke til kommentar

Noen som ser på The Expanse?

http://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=nv_sr_1

 

Beste Sci-Fi serien jeg har sett på veldig lenge!

 

Men noen som vet hvor jeg kan betale for å se den?

Google Play har den men er ikke tilgjengelig i Norge. Sykt irriterende. 

Har fått sett Expanse nå,  og likte godt  sesong 1. Nesten fristet å lese bøkene nå

 

Vet ikke om dette funker men ser Amazon har episodene ute for salg ellers så 

vent til Blu ray slippes.....

http://www.amazon.com/Dulcinea/dp/B018BZ3X8G/ref=as_li_ss_tl?tag=httpwwwwiipal-20&linkCode=sl1&tag=exstreamist-20&linkId=b19117855db3b502f9b59c417cf849f7

Lenke til kommentar

Noen som ser på The Expanse?

http://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=nv_sr_1

 

Beste Sci-Fi serien jeg har sett på veldig lenge!

 

Men noen som vet hvor jeg kan betale for å se den?

Google Play har den men er ikke tilgjengelig i Norge. Sykt irriterende. 

 

 

Så bare første episode, men synes den virket forsåvidt lovende. Det er lenge mellom hver gang man ser "hard scifi" på TV - altså realistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...