Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanske ikke rätt typ serie men eftersom jag normalt gillar 71 grader nord så är jag rätt skuffad på årets sesong. 

Nu har de varit i Trøndelag i 9 avsnitt och det har nästan ikke hänt noe ting. Igår gick de runt et helt avsnitt i Trondheim. Det var vel 3 avsnittet som har utspelat sig i Trondheim. Ingen har åkt ut heller. Planerar de 100 avsnitt i år? Nedfirningar fra 3 höga hus har det varit också, kanske räcker med 1 per sesong? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart ferdig med Yellowstone. Ser siste sesong nå. Helt grei dramaserie med en viss underholdningsverdi, men blir nok ingen favoritt for min del. 

Tror det må være noen av de få gangene jeg ser en dramaserie hvor jeg ikke kjenner meg særlig investert i karakterene eller har blitt spesielt glad i de. 

Skrevet
mandodiao skrev (På 24.9.2025 den 8.55):

Jeg likte første sesong, husker ikke helt hva jeg syns om sesong 2, datt helt ut i sesong 3 og fullførte den ikke.

Hmm, motsatt her. Synes Foundation S1 var litt treg. S2 bedre og S3 veldig bra. 

Skrevet
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

Snart ferdig med Yellowstone. Ser siste sesong nå. Helt grei dramaserie med en viss underholdningsverdi, men blir nok ingen favoritt for min del. 

Tror det må være noen av de få gangene jeg ser en dramaserie hvor jeg ikke kjenner meg særlig investert i karakterene eller har blitt spesielt glad i de. 

Synes den fra sesong til sesong ble mer og mer såpeopera. Dårlige plot.

Sesong 1 og 2 er bra. Så ble det dørgende kjedelig for min del.

Ser nå på tulsa king. Det er brukbart, litt lettbeint men kanskje det utvikler seg.

Startet en rewatch av en fantastisk serie for litt siden, hannibal med Mads Mikkelsen. Helt ufattelig bra. Så sku jeg begynne med sesong 2, da hadde Prime fjernet hele faenskapet. Og nå har ingen den for øyeblikket...

Kjenner det også nærmer seg en rewatch av Mr.Robot.

• Liker 2
Skrevet
0laf skrev (På 1.10.2025 den 4.13):

Kom ikke lengre enn første episode på Alien Earth, fremsto som søppel, men skal forsøke igjen

Første episode var tråkke greier, ekstremt urealistisk. Romskip på kollisjonskurs med jorden, som krasjer i en bygning i slow-motion mer eller mindre? I virkeligheten hadde det vel truffet atmosfæren i 200.000km/t og brent opp umiddelbart. Savner The Expanse sånn sett, veldig mye mer realistisk "space mechanics" eller hva man nå skal kalle det. 

Heldigvis tok serien seg opp etter det.

Skrevet
ChopperRead skrev (14 minutter siden):

Kjenner det også nærmer seg en rewatch av Mr.Robot

Gi mad men en sjans om du ikke har sett den. Det er ikke den type serie de fleste tror om man bare følger godt med. 

ChopperRead skrev (15 minutter siden):

da hadde Prime fjernet hele faenskapet. Og nå har ingen den for øyeblikket

Sitter i samme saksa med kardemommeby! Den var plutselig vekke en morgen jeg og mini skulle se den. Ble antydning til opprør. Skulle hatt en invite til norbits. 😅

• Liker 2
Skrevet
ChopperRead skrev (8 timer siden):

Ser nå på tulsa king. Det er brukbart, litt lettbeint men kanskje det utvikler seg.

Et lite sidespor om Tulsa King; er det bare meg eller har Sylvester Stallone tatt så mye Botox at han knapt har ansiktsuttrykk igjen å vise? 
spoiler fra årets sesong:

Spoiler

Spesielt i gråtescenen med datteren kunne jeg knapt se at ansiktet endret seg; bare at han gråt. Ødelegger litt.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sjørøver skrev (8 timer siden):

Sitter i samme saksa med kardemommeby!

Det er vel en NRK produksjon er det ikke? Var innom NRK i går, fikk et lite innfall om å gi To trøtte typer en titt igjen, men ikke å finne, jeg synes NRK burde verne om gamle nasjonale tv-skatter som dette.

• Liker 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Det er vel en NRK produksjon er det ikke? Var innom NRK i går, fikk et lite innfall om å gi To trøtte typer en titt igjen, men ikke å finne, jeg synes NRK burde verne om gamle nasjonale tv-skatter som dette.

Nei, der er en ny versjon: https://www.imdb.com/title/tt20864716/?ref_=ext_shr

Den er ålreit den. Veldig frustrerende når man ikke får streamet dennpå lovlig vis noe sted. Vurderer sterkt å bygge meg en samling av dvd som jeg ksn rippe til en server. De er nesten gratis på finn nå. 

Skrevet
Sjørøver skrev (47 minutter siden):

Vurderer sterkt å bygge meg en samling av dvd som jeg ksn rippe til en server. De er nesten gratis på finn nå. 

Det er et ikke halvgærent forslag.

Egentlig litt merkelig at det ikke er mulig på noe vis å tjene mer ved å ha produktet tilgjengelig, enn ikke tilgjengelig, må være noe rart med dette utbetalings systemet de bruker. 

Skrevet
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Vurderer sterkt å bygge meg en samling av dvd som jeg ksn rippe til en server. De er nesten gratis på finn nå. 

Jeg gjorde det samme da jeg flyttet dit jeg bor nå. Jeg kan ikke skryte nok av plex. 

Skrevet
ilpostino skrev (13 minutter siden):

Jeg gjorde det samme da jeg flyttet dit jeg bor nå. Jeg kan ikke skryte nok av plex. 

Er det lov å diskutere torrenting? om ikke kan du slette denne posten.

Skrevet
15 minutes ago, Sjørøver said:

Hvor nevnte han torrenting?

Skrevet
Just now, Sjørøver said:

Det var et spørsmål til en moderator....?

Siden du siterte en kommentar som angikk plex, så så det ut som om du koblet det til torrenting. Men siden det nå er oppklart, skjønner jeg med det ikke var ment sånn.🙂

• Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (3 timer siden):

Et lite sidespor om Tulsa King; er det bare meg eller har Sylvester Stallone tatt så mye Botox at han knapt har ansiktsuttrykk igjen å vise? 
spoiler fra årets sesong:

Vis skjult innhold

Spesielt i gråtescenen med datteren kunne jeg knapt se at ansiktet endret seg; bare at han gråt. Ødelegger litt.

Nei han er høvelig stiv i trynet😂

• Liker 1
Skrevet
Sjørøver skrev (1 time siden):

Jeg nevnte aldri piratkopiering. Det er din tolkning hvis du leser det ut av innlegget mitt. Jag svarte på en post om å digitalisere egen filmsamling hvor man faktisk eier fysisk eksemplas av filmen. 

• Liker 1
Skrevet

Min tanke er at som Sjørøver kan man ikke forvente at vedkommende ikke driver med piratvirksomhet.

Tradisjonelt har det vel vært begrensninger i å linke til og snakke om hvor man evt laster ned/opp.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...