Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Shoxx skrev (9 timer siden):

Var noen som kalte det for en slags Teenage Soapdrama with aliens? Fikk litt avsmak etter å lese dette. Men skal prøve meg på en episode. Er vel bare kommet et par.

Om det er de "menneskelige" robotene du tenker på, så dro jeg mer i retning creepy Dr.Frankenstein enn Teenie....

Endret av Gouldfan
Skrevet
b-real skrev (5 timer siden):

Alien Earth var, seig, ekkel..og BRA. Stinkfist på slutten av E02 gjorde ting bare helt perfekt for min del.

Enig! Hører på mitt gamle favorittband Tool i dag på grunn av det. :) 

• Liker 1
Skrevet
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

Episode 3 skuffet heller ikke. :) 

Satt klistret til skjermen. Herlig bruk av lyd og lys. Digger creep factor på slutten der. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

NRK Sendte den britiske serien Brassic aka Blakk til og med sesong 4, derfra og ut så har det vært slutt og serien er ikke lenger tilgjengelig til tross for at det har kommet 2 nye sesonger, har de ingen planer om å kjøpe resten av serien? Noen andre som liker denne serien og er litt skuffet over NRK? Jeg mener, er det rart folk heiser jolly roger når selveste NRK svikter midt i serien, sesong 4 der er det slutt, faen ta. 

https://tv.nrk.no/serie/blakk/sesong/1

Endret av skaftetryne32
  • Liker 1
Skrevet
On 7/30/2025 at 3:04 PM, Duriello said:

Helt grei underholdning, men langt fra den beste serien som finnes. Billy Bob er alltid en liten højdare da.

Ja. Lett underholdning/drama som jeg ikke tror ville vært å lage om det ikke var for Billy Bob.

On 8/4/2025 at 8:43 AM, Megaoctane said:

The Bear for min del ga meg ingenting. Så to sesonger, og skjønner ikke hvorfor det er så mye hype rundt denne serien.

Helt enig. Jeg ser kvaliteten, men det er bare en good feeling drama i min bok. Jeg vil ha mer substans.

• Liker 1
Skrevet
Sjalottløk skrev (7 minutter siden):

Ja. Lett underholdning/drama som jeg ikke tror ville vært å lage om det ikke var for Billy Bob.

Hadde glemt å redigere opprinnelige innlegg. 'Liten' skulle sløyfes. 👍

Skrevet
Just now, Duriello said:

Hadde glemt å redigere opprinnelige innlegg. 'Liten' skulle sløyfes. 👍

Joa, men selv han greier ikke å få denne serien til å bli noe man kan anbefale. 

Likte Goliath bedre, men den ble ganske dårlig etterhvert. Den var heller ikke noe å skrive hjem om.

• Liker 1
Skrevet
On 7/26/2025 at 2:55 PM, Nimrad said:

Smaken er som baken. Entourage ville aldri slått an i dag spør du meg. 1,5 interessante karakterer og dårlig story line.

Entourage har ikke tålt tidens tann veldig bra synes jeg, men jeg synes den var underholdende og morsom når den ble sendt. Og det var ihvertfall 2 bra karakterer synes jeg, Drama og Ari. Det var også gjester som var bra.

En slik serie ville vært lite politisk korrekt i dag, men hadde det ikke vært for slike ting, så tror jeg en lignende serie kunne slått an.

Skrevet (endret)
Sjalottløk skrev (23 minutter siden):

Entourage har ikke tålt tidens tann veldig bra synes jeg, men jeg synes den var underholdende og morsom når den ble sendt. Og det var ihvertfall 2 bra karakterer synes jeg, Drama og Ari. Det var også gjester som var bra.

En slik serie ville vært lite politisk korrekt i dag, men hadde det ikke vært for slike ting, så tror jeg en lignende serie kunne slått an.

Entourage var helt rått i sin tid, mek rotrt seg litt bort når karrieren gikk på hell. Poetisk. 

Jeg er ekstremt giret på en lignende serie. Men dessverre har ikke menn hært så attraktivt de siste femten årene. Tror nok det snur nå. Finnes det noe lignende entourage å anbefale? 

20250829_213052.jpg

Endret av Sjørøver
  • Liker 1
Skrevet
Gouldfan skrev (På 17.8.2025 den 0.54):

... veldig dramatisk og spennende, selvom de fleste vet hvordan det går.

Ingen spoilere, har ikke sett den enda og vet ikke hvordan den slutter

Shoxx skrev (På 17.8.2025 den 1.07):

Var noen som kalte det for en slags Teenage Soapdrama with aliens..

Så første episode, men er ikke overbevist, men den beskrivelsen er "spot on" så langt

Skrevet
Sjalottløk skrev (2 timer siden):

Hva legger du i ikke tålt tidens tann?

Begynner bli noen år siden jeg så den for tredje eller fjerde gang. :) 

Skrevet
Just now, DukeRichelieu said:

Hva legger du i ikke tålt tidens tann?

Begynner bli noen år siden jeg så den for tredje eller fjerde gang. :) 

Godt spørsmål. Vanskelig å sette fingeren på noe spesielt, men jeg tror det er litt av tonen til serien. Det er vel ett år eller to siden jeg prøvde meg på den og fant ut av at den har ikke holdt seg så godt.

Skrevet
Sjalottløk skrev (34 minutter siden):

Godt spørsmål. Vanskelig å sette fingeren på noe spesielt, men jeg tror det er litt av tonen til serien. Det er vel ett år eller to siden jeg prøvde meg på den og fant ut av at den har ikke holdt seg så godt.

Vil overraske meg om jeg ikke skulle like den i dag. Kanskje på tide med en reprise.

Men at den ikke hadde blitt produsert i dagens PK klima stemmer kanskje. Dessverre. :) 

Skrevet

Fikk sett Butterfly. Helt grei non-stop spionaction serie med en heller tynn historie og en litt kjedelig skurk. Liker Daniel Dae Kim og Reina Hardesty i hovedrollene. 

Skrevet

Nå klør jeg etter en ny episode med Alien Earth. :) 

Mens vi venter...

Er Yellowstone noe å se? Hører den anbefalt fra flere, men ikke umiddelbart noe som jeg innbiller meg at jeg hadde elsket. Men er glad i dramaserier.

Kan ikke huske å ha lest særlig mye om den her, men kan ha vært en periode jeg ikke var aktiv.

• Liker 1
Skrevet
DukeRichelieu skrev (26 minutter siden):

Er Yellowstone noe å se? Hører den anbefalt fra flere, men ikke umiddelbart noe som jeg innbiller meg at jeg hadde elsket. Men er glad i dramaserier.

Kan ikke huske å ha lest særlig mye om den her, men kan ha vært en periode jeg ikke var aktiv.

Om Yellowstone er bra… Ja, jøss, en av de beste seriene de siste ti årene.

• Liker 2
Skrevet
DukeRichelieu skrev (26 minutter siden):

Nå klør jeg etter en ny episode med Alien Earth. :) 

Mens vi venter...

Ja har litt abstinenser! Tar det lang tid før de innser at å putte sinnet til unger i en OP synth kropp ikke var det smarteste å gjøre? Hva skjer videre med fårikålen? Timothy Olyphant er digg! Creep factor, gi meg mer! 😂

Yellowstone er bra, syntes jeg iallefall. Første halvdel av sesong 1 er litt smådøll, men så tar det seg opp. Ikke alt er like bra selvfølgelig, men likbare karakterer (ikke alle) løfter showet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...