Jotun Skrevet fredag kl 11:09 Skrevet fredag kl 11:09 Apple tv er innstallert på min Chromecast så regner med du har en eldre variant da?
Nimrad Skrevet fredag kl 12:24 Skrevet fredag kl 12:24 DukeRichelieu skrev (1 time siden): Hvilke serier andre enn Lost og Prison Break mener du var veldig oppskrytt? Buffy, Entourage, True Blood, CSI-seriene, How I Met Your Mother osv. DukeRichelieu skrev (1 time siden): Det var jo et hav av serier den gang også, men de færreste blir nevnt som store serier for ettertiden. Mja, jeg har inntrykk av at mange i denne tråden glorifiserer eldre serier mer enn de fortjener. De færreste serier generelt blir nevnt som store serier for «ettertiden», jeg bare synes 2000-tallet får ufortjent mye skryt. 2
kremt Skrevet fredag kl 17:34 Skrevet fredag kl 17:34 Sett 4 episoder av Dexter Resurrection nå. Må si jeg er ganske imponert, ting har tatt seg opp igjen. Det er jo en serie som har fått holde på ganske lenge, trolig for lenge. Men likevel spinner de videre på historien, og det er ikke dårlig. Gir nok ikke mening å se dette hvis man ikke har sett alt av Dexter før.
DukeRichelieu Skrevet lørdag kl 12:09 Skrevet lørdag kl 12:09 Nimrad skrev (23 timer siden): Buffy, Entourage, True Blood, CSI-seriene, How I Met Your Mother osv. Mja, jeg har inntrykk av at mange i denne tråden glorifiserer eldre serier mer enn de fortjener. De færreste serier generelt blir nevnt som store serier for «ettertiden», jeg bare synes 2000-tallet får ufortjent mye skryt. Entourage er jo en legendarisk serie. Buffy og CSI har jeg aldri sett på som store serier. CSI er vel standard krim-format på grensen til såpeserie. Av store serier på 2000-tallet tenker jeg først og fremst på Sopranos, Deadwood, Mad Men og The Wire. Sopranos, Deadwood og Mad Men er alle på min topp 10 liste i hvert fall. Kanskje topp 5. kremt skrev (18 timer siden): Sett 4 episoder av Dexter Resurrection nå. Må si jeg er ganske imponert, ting har tatt seg opp igjen. Det er jo en serie som har fått holde på ganske lenge, trolig for lenge. Men likevel spinner de videre på historien, og det er ikke dårlig. Gir nok ikke mening å se dette hvis man ikke har sett alt av Dexter før. What the? Er dette en serie som fortsetter etter New Blood? Her melkes det. Men som Dexter-fanboy bør jeg kanskje sjekke den opp. Spoiler Virket som et ganske endelig punktum i slutten av New Blood slik jeg husker det. 😂
Nimrad Skrevet lørdag kl 12:55 Skrevet lørdag kl 12:55 DukeRichelieu skrev (42 minutter siden): Entourage er jo en legendarisk serie. Buffy og CSI har jeg aldri sett på som store serier. CSI er vel standard krim-format på grensen til såpeserie. Smaken er som baken. Entourage ville aldri slått an i dag spør du meg. 1,5 interessante karakterer og dårlig story line. Buffy var kanskje ikke gigantisk, men CSI-seriene var virkelig store. 1
Reg2000 Skrevet lørdag kl 13:16 Skrevet lørdag kl 13:16 On 7/25/2025 at 2:24 PM, Nimrad said: Buffy, Entourage, True Blood, CSI-seriene, How I Met Your Mother osv. Buffy er vel en B-serie som fikk kultstatus da vi ikke akkurat druknet i sci-fi/fantasy serier på den tiden slik vi gjør idag. True blood hadde vel høyere produksjonsverdi, men var vel aldri sett på som topp kvalitet. CSI seriene har vel aldri blitt ansett som noen kvalitetsserier selv om mange så på de. Det er politisåpeopera. Entourage var morsomt og litt anderledes men er vel heller ikke ansett som noe av svært høy kvalitet. Skal vi finne det som anses som høy kvalitet er det vel The wire, Sopranos, The office, Band of Brothers, Mad men, Deadwood, Breaking bad osv. 1
oOF Skrevet lørdag kl 17:56 Skrevet lørdag kl 17:56 (endret) Entourage var jo en såpeserie for herrer, men ikke misforstå; jeg syns den var helt ok. Endret søndag kl 18:54 av oOF
herzeleid Skrevet søndag kl 12:25 Skrevet søndag kl 12:25 herzeleid skrev (På 8.6.2025 den 11.40): Da er det fare for at det blir The Mandalorian neste gang jeg sitter på flyplassen og lurer på hva jeg skal se Takk! Ser det er "nedtelling" til et slag i flere av episodene, så da vet jeg hva jeg skal se. Så ferdig Andor og ble mektig imponert over hvordan de sydde alt sammen. Virkelig en høydare av en serie for min del! The Mandalorian kom jeg meg gjennom halvannen sesong før ferien, men merker at det på et vis er litt for "lettbent" og lite storpolitisk drama til at jeg lar meg engasjere. Noe av det beste med Andor synes jeg var å se hvordan motstandsbevegelsen oppstod og hverdagen i imperiet, som mangler i The Mandalorian. 1
DukeRichelieu Skrevet søndag kl 12:48 Skrevet søndag kl 12:48 Nimrad skrev (23 timer siden): Smaken er som baken. Entourage ville aldri slått an i dag spør du meg. 1,5 interessante karakterer og dårlig story line. Buffy var kanskje ikke gigantisk, men CSI-seriene var virkelig store. Smaken er som baken, ja. Oppfattet dog aldri at CSI var sett på som en stor serie. Har aldri sett noen ha CSI på en topp 10 liste. 7.7 på IMDb? oOF skrev (18 timer siden): Entoourage var jo en såpeserie for herrer, men ikke misforstå; jeg syns den var helt ok. Mulig. Tror jeg har sett den fem ganger. Ingen stor serie i min bok, men underholdningsverdien er stor for min del.
DukeRichelieu Skrevet søndag kl 12:49 Skrevet søndag kl 12:49 Jotun skrev (På 25.7.2025 den 13.09): Apple tv er innstallert på min Chromecast så regner med du har en eldre variant da? Ja, jeg har ikke nyeste. Min ser slik ut: Googlet meg ihjel for å finne ut hvordan jeg skulle kunne caste via Chromecast, men fant aldri ut noe annet enn å caste fra PC via Chrome.
Theo343 Skrevet søndag kl 14:30 Skrevet søndag kl 14:30 Man må i hovedsak være på samme nett (vlan) med enhetene eller tillate mdns og multicasting mellom nettene. Deretter skal man få et chromecast ikon på videoer som spilles av på ulike plattformer som støtter det.
Sjørøver Skrevet søndag kl 16:37 Skrevet søndag kl 16:37 herzeleid skrev (4 timer siden): The Mandalorian kom jeg meg gjennom halvannen sesong før ferien, men merker at det på et vis er litt for "lettbent" og lite storpolitisk drama til at jeg lar meg engasjere. Noe av det beste med Andor synes jeg var å se hvordan motstandsbevegelsen oppstod og hverdagen i imperiet, som mangler i The Mandalorian. Se ferdig sesong 2, så dropper du resten. Er en særdeles god avslutning på sesong 2. Et av de beste serie øyeblikkene for min del.
Sjørøver Skrevet søndag kl 16:41 Skrevet søndag kl 16:41 Nimrad skrev (På 25.7.2025 den 14.24): De færreste serier generelt blir nevnt som store serier for «ettertiden», jeg bare synes 2000-tallet får ufortjent mye skryt. Hvilke store serier fra 2000-tallet liker du? Og er det noen du ikke har sett?
herzeleid Skrevet søndag kl 17:45 Skrevet søndag kl 17:45 Sjørøver skrev (1 time siden): Se ferdig sesong 2, så dropper du resten. Er en særdeles god avslutning på sesong 2. Et av de beste serie øyeblikkene for min del. I The mandalorian? Mulig jeg må fulføre likevel da.
Nimrad Skrevet søndag kl 17:59 Skrevet søndag kl 17:59 Sjørøver skrev (1 time siden): Hvilke store serier fra 2000-tallet liker du? Og er det noen du ikke har sett? Det er mange. Jeg likte jo også Lost, Prison Break, 24 osv. den gang. Men Arrested Development, The Office og Curb your enthusiasm er vel de jeg fint kan ha gjensyn av igjen den dag i dag. 1
Theo343 Skrevet søndag kl 18:41 Skrevet søndag kl 18:41 Akkurat ferdig med The Leftover og synes den var bra.
Gouldfan Skrevet søndag kl 19:27 Skrevet søndag kl 19:27 Har dere sett The Mist på Netflix? Ganske spennende, minner om en film som jeg tror var basert på en Steven King sak... Jo denne er også basert på Steven King sin Story. Mye Steven King serier nå.. 1
Duriello Skrevet søndag kl 19:36 Skrevet søndag kl 19:36 Gouldfan skrev (8 minutter siden): Har dere sett The Mist på Netflix? Ganske spennende, minner om en film som jeg tror var basert på en Steven King sak... Jo denne er også basert på Steven King sin Story. Mye Steven King serier nå.. Har ikke sett serien nei, men lest boka og sett filmen. 👍
Theo343 Skrevet søndag kl 22:13 Skrevet søndag kl 22:13 (endret) feil tråd Endret søndag kl 22:14 av Theo343
Gouldfan Skrevet i går, 09:35 Skrevet i går, 09:35 (endret) Duriello skrev (13 timer siden): Har ikke sett serien nei, men lest boka og sett filmen. 👍 Serien er mye bedre og lengre. Dvs enn filmen.. Endret i går, 09:36 av Gouldfan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå