Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tåpelige plasser å slenge fra seg bilen på


MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde neppe kjøpt bil fra han utifra hvordan han behandler bilen sin.. :nei:

8562656[/snapback]

Tåpelig utsagn. Hvordan vet du hvordan han behandler bilen sin? Vet du hvordan bilen var når han kjøpte den? Vet du at det er han som har gjort alle skadene?

Lenke til kommentar

Kansje han ikke bryr seg om hvilken bil han kjører? Han bryr seg jo ikke om parkeringen.

Er ikke alle som har tid eller penger til å fikse på bilen sin.

 

Hadde du i det heletatt vurdert bilen? Hvorfor skulle du i det heletatt møte denne personen for å kjøpe bilen? Kansje han kjøpte bilen dagen i forveien, kansje han ville kjøre med den før han pussa den opp?

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Hehe.. svært som du hissa deg opp.. det er vel ikke din Bil? :p

 

Poenget mitt var at hvis jeg hadde kjøpt bil av en sånn person.. så ville jeg vert ganske skeptisk til å kjøpe bilen av ham.. Med mindre han kunne forklare alle mistenkelighetene ;)

Endret av sjeefen
Lenke til kommentar

This is the end, Beautiful friend

This is the end, My only friend, the end

 

Der var diskusjonen rundt eigaren av folkevogna slutt, vennligst hald dykk til emnet i tråden. Fortsetter dette kan dykk risikere å få utdelt advarsler og fleire innlegg vil bli sletta. Ut i trafikken og ta bilete folkens! ;)

Lenke til kommentar
Sånne ting og setter man pris på å se... *sukk*

 

 

post-85775-1171442623_thumb.jpg

 

Saumfarte dørene mine rimelig bra etter "parkeringsbulker".

 

Edit: Min er da bilen til høyre, og jeg sto der først!

7939185[/snapback]

 

Er det bare meg, eller står bilen din med det ene hjulet på den hvite stripa som markerer slutten på parkeringsplassen "din" og starten på den andre? Du skryter altså av at du IKKE kan parkere? Det er jo nettopp slike som deg denne tråden mobber:D

7976496[/snapback]

 

 

Bra svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Har sett folk som virker så godt som helt god i beina parkere med sånn parkeringsbevis. Så lenge det ikke står noe navn på beviset kan jo hvem som helst bruke det :(

8607766[/snapback]

Det er mange årsaker til at man kan ha et sånnt bevis og være "helt god i beina" som du sier. F. eks. kan det være kona eller et av barna som er bevegelseshemmede.

 

Et annet eksempel er en fyr jeg kjenner som lider av en muskelsykdom. Han ser helt normal ut, går helt normalt, men musklene slites utrolig raskt. Han kan gå korte avstander helt normalt, men dersom han skal bevege seg litt lengre avstander er han avhengig av rullestol.

Lenke til kommentar

OK, litt forhastet der, men jeg mener likevel at det er for lett når det ikke står noe navn på beviset å overdra det!

 

Edit: Selv om kona har beviset betyr ikke det at mannen kan parkere på handicapplass når han er alene på butikken!

Endret av OML
Lenke til kommentar
OK, litt forhastet der, men jeg mener likevel at det er for lett når det ikke står noe navn på beviset å overdra det!

 

Edit: Selv om kona har beviset betyr ikke det at mannen kan parkere på handicapplass når han er alene på butikken!

8608582[/snapback]

Problemet er at det blir umulig å gjennomføre i praksis. Det er mange tenkte situasjoner hvor den som innehar beviset ikke er tilstede når en evt. kontroll gjennomføres.

 

Mannen følger sin handikappede kone til toget/flyet/etc. Når han kommer tilbake til bilden så får han bot fordi hans kone ikke er tilstede.

 

Noen kjører sin handikappede sønn til kjøpesenteret, og avtaler å hente han om en time. Når hun kommer tilbake en time etter får hun bot fordi, hun jo ikke er handikappet.

 

I tillegg så vil det bety at ved kontroll må faktisk parkeringsvakten vente ved bilen helt til vedkommende kommer og setter seg inn for å kontrollere om det er rett person. Skal parkeringsvaktene stå i timesvis ved handikap plassene, bare for å kontroller at rett person bruker beviset?

 

Sist men ikke minst er det snakk om personvern. Enhver person vil da kunne gå forbi bilen og observere at personen med navn xxxx er handikappet.

 

Så du ser, tanken var kanskje smart, men det lar seg ikke gjennomføre, og ulempene ved det er mye større enn fordelene.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok, om en allerede har fått utstedt et handikapbevis til bil for seg selv eller sin familie, at en har samvittighet nok til å ikke utnytte situasjonen. De er sikkert irritert nok på folk som parkerer der ulovlig fra før av.

 

edit: Men det er jo alltid unntak...

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

cyclo: Kloke ord. Jeg er ofte litt for snartenkt, men det er nok som du sier "umulig" å gjennomføre i praksis. Kanskje man kunne utviklet et helt nytt system i stedet? Tviler på at det skjer, men der må jo være forbannet irriterende for de som faktisk er handicapet å ikke kunne få lov til å parkere der de har rett. Jeg irriterer meg jo selv over de som parkerer på handicapplass uten å være det minste handicappet :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...