Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tåpelige plasser å slenge fra seg bilen på


MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått bot for å parkere i en parkering-forbudt sone i en lomme der det passet meg fint å stå.. Der stod jeg ikke veien for noenting, men bot fikk jeg. Kan ikke ha for mange P-plasser i oslo, det går ikke.. Vi må jo kutte ned på en del plasser slik at vi kan bøtelegge folk.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig fikk du bot når du sto i en parkering forbudt-sone. :)

Om det er nok parkeringsplasser er en annen sak.

Litt av de mange grunnene til at det er lite parkeringsplasser i byene, er vel hovedsaklig for å få bort mye av trafikken. Tanken er god, men det blir en ond sirkel, siden de fleste kjører rundt en hel del ekstra for å finne en plass der man kan sette fra seg bilen.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig fikk du bot når du sto i en parkering forbudt-sone. :)

Om det er nok parkeringsplasser er en annen sak.

Litt av de mange grunnene til at det er lite parkeringsplasser i byene, er vel hovedsaklig for å få bort mye av trafikken. Tanken er god, men det blir en ond sirkel, siden de fleste kjører rundt en hel del ekstra for å finne en plass der man kan sette fra seg bilen.

9053216[/snapback]

 

Parkering i Oslo er politikk. For mange lett tilgjengelige parkeringsplasser og rimelig/gratis for billistene så kjører flere til jobben istedenfor å bruke kollektiv.

 

Det blir i så fall drepen for flyten i trafikken og vi får LA tilstander i rushen. Dette ønsker vel ingen bilister ?

Lenke til kommentar

Hei, hadde en litt spesseill opplevelse på en parkeringsplass her i nærheten.

denne parkeringsplassen har ingen oppmerkede felt, det er egentlig bare en stor plass og folk har etterhvert bare lært seg et parkeringsmønster som fungerer.

På bildet ser dere sånn ca åssen mønsteret er. og der ser dere meg i den fine blå bilen. jeg kom da en dag og parkerte bilen min helt fint mellom to biler, som er helt normalt.

Når jeg kom ut igjen etter å ha handla så hadde en totalt idiot prestert å parkere bak meg!

det er sikkert plass til 200 biler på den grusplassen, men neida, denna idoten måtte jo ta plassen rett bak meg så jeg ikke kom ut. fyttefaen å irritert jeg blei da. det var tilogmed plasser rett ved siden av meg personen kunne ta uten å sperre noen.

heldvigvis så var det litegranne plass mellom bilen til venstre for meg og bilen foran meg til å forsiktig snike meg ut, med en klaring på bare noen centimeter.

Hadde det ikke vært så jeg hadde kommet meg ut så hadde jeg venta til fyren kom ut og antagleig klikka i vinkel :realmad:

Lenke til kommentar

Hei, hadde en litt spesseill opplevelse på en parkeringsplass her i nærheten.

denne parkeringsplassen har ingen oppmerkede felt, det er egentlig bare en stor plass og folk har etterhvert bare lært seg et parkeringsmønster som fungerer.

På bildet ser dere sånn ca åssen mønsteret er. og der ser dere meg i den fine blå bilen. jeg kom da en dag og parkerte bilen min helt fint mellom to biler, som er helt normalt.

Når jeg kom ut igjen etter å ha handla så hadde en totalt idiot prestert å parkere bak meg!

det er sikkert plass til 200 biler på den grusplassen, men neida, denna idoten måtte jo ta plassen rett bak meg så jeg ikke kom ut. fyttefaen å irritert jeg blei da. det var tilogmed plasser rett ved siden av meg personen kunne ta uten å sperre noen.

heldvigvis så var det litegranne plass mellom bilen til venstre for meg og bilen foran meg til å forsiktig snike meg ut, med en klaring på bare noen centimeter.

Hadde det ikke vært så jeg hadde kommet meg ut så hadde jeg venta til fyren kom ut og antagleig klikka i vinkel :realmad:parkering.bmp

Lenke til kommentar

Det er ikke nevnt hittil i denne lange tråden, men jeg sykler en del til og fra jobb (dessverre uten kamera) og opplever stadig vekk lavintelligente bilførere som bruker gang- og sykkelveger som parkeringsplass, enten for å lufte bikkja, for å handle eller fordi de har fått motorstopp. Dette tvinger barn og andre ut i veibanen for å komme forbi, dessuten er det forbudt.

 

Trafikkreglene er helt klare og presise på dette punktet:

§ 17. Stans og parkering

1. Det er forbudt å stanse

c) helt eller delvis på fortau, gangveg eller sykkelveg.

kilde: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19860321-0747.html#17

Lenke til kommentar
Jeg var i Paris høsten 2006 og så en del rare parkeringer. Tok bilde av en inneklemt Renault uten sjanse til å komme seg ut
Jovisst, de kommer seg ut. Lett. De bruker støtfangertrikset og dytter på bilen foran og bak til de får plass. Dette er helt normalt i Paris.

 

Ingen bruker håndbrekket når de parkerer der, slik at det er fullt mulig å dytte parkerte biler med støtfanger mot støtfanger. Finner man ei luke som er litt for liten til å parkere i så utvider man den. Og er man inneparkert som på bildet ditt, så utvider man enkelt luka ved å dytte bort bilen foran eller bak eller begge.

 

Og til dere som nå skriker opp at nei, det går da ikke an? Det går an, og det gjøres. I Paris er dette det normale. Og hold dere fast, de bruker ikke slepetau for å starte biler med dårlig batteri eller dårlig startmotor, de ganske enkelt dytter den andre bilen med støtfanger mot støtfanger.

 

Hvordan jeg vet det? Jeg kjente en som bodde i Paris og som selv brukte metoden omtrent daglig. Så et godt råd til dere som ikke tåler skrammer på støtfangeren deres: Ikke parkér bilen deres i Paris!

Lenke til kommentar
Jeg var i Paris høsten 2006 og så en del rare parkeringer. Tok bilde av en inneklemt Renault uten sjanse til å komme seg ut
Jovisst, de kommer seg ut. Lett. De bruker støtfangertrikset og dytter på bilen foran og bak til de får plass. Dette er helt normalt i Paris.

Her ser dere støtfangertrikset demonstrert (ikke arrangert):

Lenke til kommentar

Broren min var på besøk i går \/

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
parkering.jpg

Men det var jo mange ledige plasser da, hadde vært værre om det var midt på dagen og trangt om plassene :p

 

Edit: BMW'en ja, for de som evt. ikke skjønte det.

Endret av dagr0z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...