Gå til innhold

Over 2 millioner ps3 shipped


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Jeg tror at de mer mainstream spillerne ikke ser stor nok grunn til å ta seg råd til en PS3. Det er liksom geekene som har PS3 og de mer mainstream som kjøper Xbox 360 og Wii der borte...

7738864[/snapback]

 

Eller kanskje de som har jobb/råd og er kommet forbi tenårene.

7742559[/snapback]

Hehe, men det var derfor jeg sa det slik jeg gjorde da. Veldig mange av de som kjøper spill er folk i tenårene.

 

Men sant som du sier, har man fast inntekt eller inntekt i det hele tatt er det jo lettere å kjøpe PS3. Jeg er selv "bare" 16 år gammel, og har kjøpt både Xbox 360, Wii og HDTV for inntjente penger. Men nå er det slutt, hehe. :p

7742702[/snapback]

 

Feil! Vet du hva gjennomsnittsalderen til spillere er i daq? Den er nemlig 33år, så tviler på at de fleste som kjøper spill er i tenårene. Mange som er vokst opp med spilling og fortsetter med det videre. :) Mange spill som også er beregnet på folk som er 18+. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at de mer mainstream spillerne ikke ser stor nok grunn til å ta seg råd til en PS3. Det er liksom geekene som har PS3 og de mer mainstream som kjøper Xbox 360 og Wii der borte...

7738864[/snapback]

 

Eller kanskje de som har jobb/råd og er kommet forbi tenårene.

7742559[/snapback]

Hehe, men det var derfor jeg sa det slik jeg gjorde da. Veldig mange av de som kjøper spill er folk i tenårene.

 

Men sant som du sier, har man fast inntekt eller inntekt i det hele tatt er det jo lettere å kjøpe PS3. Jeg er selv "bare" 16 år gammel, og har kjøpt både Xbox 360, Wii og HDTV for inntjente penger. Men nå er det slutt, hehe. :p

7742702[/snapback]

 

Feil! Vet du hva gjennomsnittsalderen til spillere er i daq? Den er nemlig 33år, så tviler på at de fleste som kjøper spill er i tenårene. Mange som er vokst opp med spilling og fortsetter med det videre. :) Mange spill som også er beregnet på folk som er 18+. :thumbup:

7742735[/snapback]

Men herregud. Jeg vet da det. Det jeg sa var at det er veldig mange i tenårene som også kjøper spill. Jeg sier ikke at de fleste som kjøper spill er i tenårene. Les posten min en gang til.

Lenke til kommentar

Enigma123: Legg merke til at det er snakk om game buyers her, altså de som kjøper spillene. Dette inkluderer også en drøss av foreldre som kjøper spill til podene sine.

 

Men det finnes også lignende undersøkelser om de som faktisk spiller spillene, mener på at gjennomsnittsalderen var 29 år for konsollspillere i USA (fra en undersøkelse for et par år siden).

Lenke til kommentar

Målgruppen til Nintendo er ikke voksne spillere...det burde du vite. Og da jeg stod og venta i kø til X360 lanseringen, så var de fleste over 20(sant faktisk). Blir teit å sammenligne det med spillkjøpere generelt.

 

Poenget mitt er klart og tydelig. Les innleggene på nytt, om du ikke har fått det med deg enda. Avslutter denne tåpelige diskusjonen.

Lenke til kommentar
Målgruppen til Nintendo er ikke voksne spillere...det burde du vite. Og da jeg stod og venta i kø til X360 lanseringen, så var de fleste over 20(sant faktisk). Blir teit å sammenligne det med spillkjøpere generelt.

7745416[/snapback]

 

Mågruppen til Nintendo er gamere, av alle aldere. Eller nærmere bestemt, folk av alle aldere. Er litt dumt at enkelte skal fastsette at Nintendos målgruppe er barn, for det er feil.

Lenke til kommentar
Målgruppen til Nintendo er ikke voksne spillere...det burde du vite.

7745416[/snapback]

 

Litt som med ps3 skjønner jeg. Det frekventerer da vitterlig 15 åringer på dette forum som er helt over seg av forventning til ps3. Så det kan virke som tv spill fortsatt er en lek for barn ;)

 

edit: for å nyansere bildet litt ang at tv spill er for barn; den yngste wii-eier jeg kjenner er 26, og den eldste er eldre enn meg, vel 32 eller 33 år.

Endret av freke
Lenke til kommentar

Tror ikke noen bør disse wii...den gjør sin seiersgang i alle land, og i usa er det jo umulig og få tak i en, og alle andre land for den del,

nintendo hadde vel 4 mill klare til lansering, og dei forsvant raskere enn du kan si zelda...nintendo har noko stort på gang med denne konsolloen og når utviklerene lager titler som bruker wii kontrollen på nye og inovative måter da vil ting virkelig ta av...sony og MS bør passe seg.. ;)

 

just for the records, eg har ingen wii og har ikkje planer om og kjøpe en..(enda) men alikevel går det an og si noe positivt om en annen konsoll.. :)

Lenke til kommentar

50% of Retailers Holding PS3 Stock

 

Over 50% of U.S retailers have PlayStation 3s in stock, while Wii is still almost impossible to find, according to a new report from American Technology Research analyst P.J. McNealy (pictured).

Image His research read, “Our channel checks of 52 retail stores, from boutiques to big-box retailers, showed that 28 of the 52 stores had PS3 consoles in stock, while none had Wii consoles in stock.” One retailer had more than 60 units in stock, while most had only a few.

 

Sony denied that the availability of PS3 means demand for the machine is softening. Spokesman Dave Karraker told Reuters, "It isn't because demand has weakened, it is because we have kept the supply pipeline moving.” The company is airlifting 100,000 machines into the country every week.

 

McNealy also cautioned that availability should not be read as especially bad news for Sony. Supplies of Xbox 360 were severely hampered through to the spring of last year, although that could simply have been down to the company struggling with its own supply difficulties.

 

Nevertheless, analysts are now downgrading their predictions for PS3 sales, based less on supply than on demand.

Link

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at ps3 ikke klarer og selge ut, fortsatt mange mennesker som ikke ser pointet med en blue ray spiller i ps3. Den delen som gjør den dyr, men når de får ut flere exclusiver(som naughty dog prosjektet og lair) Så vil salgs talla gå opp..

 

Jeg har prøvd litt wii, men jeg syns faktisk at gamecube var mye gøyere og hadde flere deilige spill=) men smaksak. Det gjelder alle konsoller:)

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...