Gå til innhold

Over 2 millioner ps3 shipped


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Personlig er det ikke viktig for meg om den selger ut i usa eller ikke. Skal ha den når den kommer til norge uansett. Å det er ikke so jeg tenker. Jiiiz, kanskje jeg burde kjøpe 360 istede, den solgte jo ut måneder etter, den må være bedre. (jeg har jo nå både 360 og wii da :whistle: )

 

Men at den ikke selger så bra er ikke så farlig. Den selger jo enda godt. det er ikke som det blir en dreamcast 2 dette. Kommer mange bra spill til PS3 fremover som er verdt å ta en titt på. Et par bra JRPG (ja 360 har blue dragon).

 

Jeg ser mest frem til Ridge Racer 7 på lansering. (ja jeg har RR6 til 360 og jeg vet det stort sett er mange av de samme banene. Men jeg digger RR spillene, og det er nok nytt i story og modifisering modusen til å holde meg gående en stund på PS3 og)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser mest frem til Ridge Racer 7 på lansering. (ja jeg har RR6 til 360 og jeg vet det stort sett er mange av de samme banene. Men jeg digger RR spillene, og det er nok nytt i story og modifisering modusen til å holde meg gående en stund på PS3 og)

7747184[/snapback]

 

Ah, en annen som faktisk gleder seg til RR7 også! Selv om jeg også liker mer simulatoraktige spill som GT osv. er det veldig artig å bare cruise i RR spillene. Gameplayet er enkelt, men når det begynner å gå fort med de kraftigere bilene og man mestrer driftingen i svingene er det utrolig morro. Etter videoer jeg har sett virker modifiseringen ganske omfattende med tanke på utseende på bilene og jeg har sett noen spille det med Logitech Driving Force Pro rattet som jeg har, så jeg ser veldig frem til å spille det. :D

 

Derimot skulle jeg likt å sett musikken blitt forandret i RR spillene. Gjerne bruke lisensiert soundtrack fra ordentlige band, eller en mulighet til å legge inn MP3 på harddisken og spille egen musikk. :)

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar

Det er ikke så bra musikk i RR nei. Å det som er trist iforhold til 360 er at PS3 på dagens firmware ikke har støtte for musikk fra hardisken i spill. Noe som jeg inderlig håper kommer ved en senere anledning. For det er lite som er mer relax en å sette på god musikk og drifte med RR. Det var utrolig fett når jeg spilte det ifjor på denne tiden. Mange gode minner fra da.

 

Men jeg kommer nok til å skru av musikken og kjøre musikk fra dataen istede. Grei nok løsning, men litt mer stress.

 

Jeg er i likhet med deg glad i mer realistiske spill og, men av og til må man bare ha det gøy. Å da er det burnout og ridge racer det går i her.

 

vi kan sikkert spille online når det kommer. :)

Lenke til kommentar

Men hva nytter det vel å skryte av antall konsoller du har sendt ut når det er rapportert om et labert salg i USA?

 

Dette er typisk Sony propaganda, de skryter av hvor mange enheter de har sendt ut men sier ingen ting om de reelle salgstallene. Det er de som betyr noe, at de sender ut konsoller har lite eller ingen verdier.

Lenke til kommentar
Jeg er i likhet med deg glad i mer realistiske spill og, men av og til må man bare ha det gøy. Å da er det burnout og ridge racer det går i her.

 

vi kan sikkert spille online når det kommer. :)

7748356[/snapback]

 

Burnout, spesielt de to første har en god RR feeling når man slædder gjennom svingene ja. Kommer ny versjon snart som går litt tilbake til slik 2 og 3 var til PS2/PSP, Burnout Dominator tror jeg det het, blir vel å teste det ut om ikke RR7 kommer først da.

 

Tar deg opp på RR7 online ja, lager sikkert en tråd her på forumet når får tak i PS3'en og spillet i Mars/April (og har øvd litt på forhånd, hehe). :thumbup:

Lenke til kommentar
Men hva nytter det vel å skryte av antall konsoller du har sendt ut når det er rapportert om et labert salg i USA?

 

Dette er typisk Sony propaganda, de skryter av hvor mange enheter de har sendt ut men sier ingen ting om de reelle salgstallene. Det er de som betyr noe, at de sender ut konsoller har lite eller ingen verdier.

7748635[/snapback]

 

ifølge sony sin nettside, sier de at de har shippa 1 millioner konsoller i Nord Amerika, de skryter ikke av salget.. Les alt først

Lenke til kommentar
Burnout, spesielt de to første har en god RR feeling når man slædder gjennom svingene ja. Kommer ny versjon snart som går litt tilbake til slik 2 og 3 var til PS2/PSP, Burnout Dominator tror jeg det het, blir vel å teste det ut om ikke RR7 kommer først da.

 

Tar deg opp på RR7 online ja, lager sikkert en tråd her på forumet når får tak i PS3'en og spillet i Mars/April (og har øvd litt på forhånd, hehe).  :thumbup:

7748705[/snapback]

Jeg spilte ikke så mye burnout før 3ern, takedown. Så vet ikke så mye om den feelen. men det er utrolig fett å kjøre raskt og "ukontrolert" å krasje ned motstandere mens du sitter i sofaen og roper ut "moahahaha"

 

men ja. Skal ha PS3 ved launch og da er det RR som skal hjem. Å vil nå øve litt selv også. Komme litt i form før jeg går online og slår meg løs. Hadde det ikke vert for at RR på 360 lagger som et helvete hjemme hos meg hadde jeg nok spilt det en del online. ganske artig.

Lenke til kommentar
ifølge sony sin nettside, sier de at de har shippa 1 millioner konsoller i Nord Amerika, de skryter ikke av salget.. Les alt først

7748716[/snapback]

 

Ja er klar over at de har shippa, men eksterne kilder (tidligere linket til her i tråden) har rapportert om labert salg, at der var mange PS3 maskiner igjenne i butikk hyllene. Jeg sier ingen ting om at Sony rapporterer om labert salgstall. Lest alt først du ;)

Lenke til kommentar

Hvis man ser på den rapporten der de har vært innom 52 butikker, der 28 hadde konsoller på hyllene, så hadde 27 av de butikken lower ten figure number av konsoller. Altså 1-2-3-4 konsoller i hyllene. En butikk hadde over 50 også ;) Så disse rapportene om hauger av ps3'er er veldig unøyaktige. En sony hater vil selvfølgelig si at det flyter over av ps3'er i alle butikkene i hele USA, men dette trenger ikke være realiteten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Men det er ikke vanskelig å se treden at mens wii er absolutt helt utsolgt alle steder, er det ikke tilfelle med ps3. Egnetlig synes jeg denne diskusjonen om ps3-salgstall er totlalt uinteressat. Den har verken solgt bra eller dårlig, kan vi ikke bare la det være med det og gå videre?

Lenke til kommentar
Hvis man ser på den rapporten der de har vært innom 52 butikker, der 28 hadde konsoller på hyllene, så hadde 27 av de butikken lower ten figure number av konsoller. Altså 1-2-3-4 konsoller i hyllene. En butikk hadde over 50 også ;) Så disse rapportene om hauger av ps3'er er veldig unøyaktige. En sony hater vil selvfølgelig si at det flyter over av ps3'er i alle butikkene i hele USA, men dette trenger ikke være realiteten.

7748951[/snapback]

 

Men at de har konsoller igjenne, 1 sifret eller 2 sifret antall, så har de konsoller igjenne. Om man sammenligner med Wii, som også akkurat har kommet ut, er det ingen konsoller igjenne i de forespurte butikkene.

 

Skal vel ikke mye analytiske kunnskaper til for å drege konklusjonen her at salget ikke har vært som forventet, og at Sony kanskje "pynter" litt med å si de sender ut konsoller hele tiden, for at det ska virke som PS3 maskinen er ekstremt populær. Selv finner jeg det tvilsomt at de sender så mange konsoller ut som de sier, da de for kort tid siden sa de hadde problemer med produseringen av PS3 grunnet Blu-Ray stasjonen.

 

Konkuranse messig kan det se ut som prisen på PS3 er alt for høy i forhold til hva folk er villig til å gi, da snakker jeg om folk flest og ikke hardcore fans for de kjøper uansett. Det kan se ut som prisen på konsollen ligger i for høyt sjikte, og folk er ikke interesert i å investere i det for de ser ikke hva som er verd i konsollen, annet enn spillene.

 

Tror Sony kanskje kan angre litt på Blu-Ray stasjonen nå, for hadde de gjort en liten endring, DVD fremfor Blu-Ray, hadde de fått produsert enheter fort den første månden, og fått det essentsielle taket på markedet som de trengte. Men med 2 konsoller som ligger under PS3 prisen, der en er ny og ligger godt under PS3 prisen, så tror jeg Sony får litt hardere konkuranse enn først beregnet.

Lenke til kommentar
There is some doubt over just how many Wii consoles Nintendo managed to sell this year. According to VGCharts, it’s 3,5 million, while nex-gen-wars claims it’s just over 2 million. Game TV show G4TV has their number at 3,19 million in worldwide sales, but none of the sites provide any sources, because there are no official sales numbers.

 

Japanese Media Create latest estimate is around 800,000 in Japan to date. Nintendo previously retracted a statement about shipping one million Wiis to North America this year, so the sales numbers are most likely lower than 1 million, possible 800,000 just like in Japan. The (conservative) estimate in Europe is around 300,000, bringing the total sales just under 2 million. Unofficially, of course

 

De selger nok ganske greit begge to

 

 

According to eBay, 14,675 PlayStation 3 consoles were sold between November 17th and November 24th, with the average price of a new PS3 being $1,186.39. Keep in mind that number does not include pre-order sales. If those are taken into account, a total of 28,233 PS3s were sold, with the average price of $1,369.90 apiece.

 

The Wii also had a strong showing on eBay, with 26,708 systems sold during the week of November 19-24th. The average price for the Wii was $412.53.

 

Endret av Toreal
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å synse om dette når det faktisk har kommet offisielle salgstall ut?

 

Hardware:

Console Month Total

DS 1,859,000 10,356,000

PS2 1,662,500 43,533,500

X360 1,248,500 5,024,000

PSP 1,077,000 7,537,500

GBA 1,008,500 40,167,000

Wii 725,000 1,272,500

PS3 554,500 780,500

GC 170,500 12,488,500

XB 6,500 15,894,000

 

Dette er for USA i desember. Så Nintendo har nok shippet mer enn Sony. Walmart er ikke med i disse tallene.

Lenke til kommentar

300 000 konsoller som ligger i butikkene som ikke blir solgt

7735613[/snapback]

 

Kan ha noe med dette å gjøre

 

Since the start of the new year, we've been able to find Sony's next gen console waiting for purchase at pretty much every retailer we've visited.

It turns out that there's a reason for this. Sony has managed to pretty much double its domestic shipment figure in the first two weeks of January.

 

The company announced today that as of 1/16, it has crossed the one million shipped mark throughout Japan. This figure includes Japan only, and not the rest of Asia.

 

With the sudden increase in Japanese shipments, the PS3 has now crossed the two million shipped mark in North America and Japan.

This feat comes two weeks following launch, which Sony cites as a record amongst its own systems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...