Gå til innhold

Over 2 millioner ps3 shipped


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Men så må vi huske at NPD tallene ikke har med alle butikker og kjeder. Samt at tallene fra Canada ikke er med. Men at det kanskje er 100 - 150 k konsoller på lager og i hyllene tror jeg på. Sony må få ut flere gode spill for å få opp salget.

7735757[/snapback]

 

NPD har vel salgstallene fra USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har et samarbeid med noen, ikke alle, de største kjedene i usa. Men når Sony sier at de har shipped 1 million til Nord Amerika så er det ikke bare Usa ikke sant. Så da kan det vel ikke være 300 k konsoller i butikkene? Noen er på tur til lager, noen er på lager og noen er i hyllene.

Lenke til kommentar
If NPD's numbers are correct, there are over 300K PS3s on retail shelves

 

Det betyr at det står over 300 000 PS3 i hyllene. Det inkluderer ikke lagerstatus eller de som er på vei. Men hvordan de har fått de tallene vet jeg ikke.

 

Men poenget er at det finnes mange PS3 i butikkhyllene nå i USA. De blir ikke solgt ut. Ta en tur på bruktmarkedet og se prisene så får du en PS3 for en billig penge.

De burde pøse ut med masse bra spill for å tiltrekke kundene

 

Sony kan umulig være fornøyd med salgstallene fra USA nå, etter den gigantsuksessen de hadde med PS2

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Den dyre 60GB modellen koster $599 i USA, med dagens kurs blir det ca 3900 kroner - så burde absolutt være rom for en lanseringspris LANGT under 6000 som det ryktes om her i landet ...

 

Det nytter ikke å sammenligne prisene i USA og Norge på den måten. Wii koster $250 (ca. 1600 kr) i USA og 2500 kroner i Norge. Premium Xbox360 koster 399 USD (ca. 2500 kr) og ca. 3000 i Norge.

 

Konsoller koster mye mer her i Norge enn i USA. PS3 kommer definitivt ikke til å selges under 5000 ved launch her i Norge.

Lenke til kommentar
Den dyre 60GB modellen koster $599 i USA, med dagens kurs blir det ca 3900 kroner - så burde absolutt være rom for en lanseringspris LANGT under 6000 som det ryktes om her i landet ...

 

Det nytter ikke å sammenligne prisene i USA og Norge på den måten. Wii koster $250 (ca. 1600 kr) i USA og 2500 kroner i Norge. Premium Xbox360 koster 399 USD (ca. 2500 kr) og ca. 3000 i Norge.

 

Konsoller koster mye mer her i Norge enn i USA. PS3 kommer definitivt ikke til å selges under 5000 ved launch her i Norge.

7736290[/snapback]

 

Det kan hende at Sony setter ned prisen på konsollen ved Europalanseringen for å få litt fart på salget.

Jeg tipper vi snart får priser under 5000 for en PS3

Lenke til kommentar

Tror salget av PS3 vil øke en del etter Mars og April, uavhengig av Europa lansering, da folks økonomi har kommet seg etter julekjøpefesten og de har nye friske kroner å bruke på et eller annet. I tillegg vil det være noen flere potensielt sett gode spill ute til PS3 rundt den tiden, og en del småting som folk har hatt problemer med når de har brukt PS3 har kanskje blitt fikset på. ( Bugs, Online, Stabilitet osv )

Lenke til kommentar
Online løsningen til ps3 er bedragelig dårlig iforhold til 360, og den er dobbelt så dyr.

 

*

 

 

 

At den er dårligere er ikke noe sjokk, men dyrere? Trodde sony skrøt av at den var klink gratis?

 

Den er gratis. Gratis demoer, gratis å spille over, med en shop hvor du kan kjøpe spill om du vil. Hvorvidt det kommer noen archievement points liknende system vet jeg ikke.

 

Skal vistnok komme voice/video chat i en firmware update rundt mars i følge engadget.

 

Man kan registrere nick til playstation network nu.. men vet ikke om det funker på samme måte som gamertag.

 

Er vel liten tvil om at sony har en god del jobbing forann seg om de skal kunne konkurrere med xbox live, men jeg tror de vil utvikle seg godt i riktig retning fremover.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Postet disse linkene i en annen tråd også, men de passer godt her også.

 

ps3preorders.com

Ps3 Tracker

Ps3 tracker, Canada

Ps3 Finder

Ps3 stock tracker

 

Som man ser er det meste utsolgt, så tror ikke ps3 selger så dårlig som det ryktes. Men at etterspørselen kunne vært større er det vel ingen tvil om. Men det er vel en kombinasjon mellom utvalget av spill og prisen på konsollen.

Lenke til kommentar

Bare så det er klart så er det bedre for sony at de selger mindre enn at de går veldig ned i pris. JEg mener at da selger de maskinen med så stort underskudd at de vill tape mer på det.

 

360 tjener også store penger på onlinetjenesten som blir brukt flittig og HD-DVD add-on og annet extrutstyr som selger også bra + at de har et godt spillmarked som de tjener på. harddisk tjener MS godt på (for dem som har core) samtidig som sony ikke har den inntektskilden der. Samme sak med Hdhdv og bluray.

 

Det betyr at HVIS PS3 eller Wii selger litt bedre enn x360 så kan 360 vinne fordet.

 

 

MS kan vinne for å latt brukeren velge selv hvor mye han/hun skal legge i konsollen :thumbup:

Lenke til kommentar
Som man ser er det meste utsolgt, så tror ikke ps3 selger så dårlig som det ryktes. Men at etterspørselen kunne vært større er det vel ingen tvil om. Men det er vel en kombinasjon mellom utvalget av spill og prisen på konsollen.

7736781[/snapback]

 

Er vel ingen her som bor i USA og kan bekrefte, men det er mange som har sett store bunker med PS3 stablet i butikkene der borte.

 

Ebay selger også PS3 under prisen hva den koster i butikkene. Om PS3 var utsolgt ville nok Ebay prisene være en del høyere

Lenke til kommentar

5000 er litt stivt egentlig, jeg tror Ola Nordmann vil slite med det. Men tingen er at fanbasen til Playstation er ufattelig mye større enn Xbox360 og Wii. De er større sammenlagt også. Alle har jo en playstation uansett alder idag omtrent, dette er til dems fordel. Men de må kjøre på HEAVY med markedsføring hvis de skal få folk til å betale så mye.

 

Da tenker jeg vis ansiktet til Solid Snake og vis dem hvor åpent landskapet er, vis Lara Croft flørtende på skjermen, vis skrekken i Resident Evil, vis fantasien i Final Fantasy, vis slåssingen i Tekken, gi oss det vi har lært å elske med Playstation !

Spillutvalget er større og mulighetene er større med PS3, det er ett faktum. Men Ola Nordmann vet ikke dette.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
5000 er litt stivt egentlig, jeg tror Ola Nordmann vil slite med det. Men tingen er at fanbasen til Playstation er ufattelig mye større enn Xbox360 og Wii. De er større sammenlagt også. Alle har jo en playstation uansett alder idag omtrent, dette er til dems fordel. Men de må kjøre på HEAVY med markedsføring hvis de skal få folk til å betale så mye.

 

Da tenker jeg vis ansiktet til Solid Snake og vis dem hvor åpent landskapet er, vis Lara Croft flørtende på skjermen, vis skrekken i Resident Evil, vis fantasien i Final Fantasy, vis slåssingen i Tekken, gi oss det vi har lært å elske med Playstation !

Spillutvalget er større og mulighetene er større med PS3, det er ett faktum. Men Ola Nordmann vet ikke dette.

7736925[/snapback]

 

Faktisk enig med deg. De må nå kundene sine, friste dem til å kjøpe en PS3

Til og med jeg hadde kjøpt en PS3 om jeg ble overbevist at den faktisk er bra

Lenke til kommentar
5000 er litt stivt egentlig, jeg tror Ola Nordmann vil slite med det. Men tingen er at fanbasen til Playstation er ufattelig mye større enn Xbox360 og Wii. De er større sammenlagt også. Alle har jo en playstation uansett alder idag omtrent, dette er til dems fordel. Men de må kjøre på HEAVY med markedsføring hvis de skal få folk til å betale så mye.

 

Da tenker jeg vis ansiktet til Solid Snake og vis dem hvor åpent landskapet er, vis Lara Croft flørtende på skjermen, vis skrekken i Resident Evil, vis fantasien i Final Fantasy, vis slåssingen i Tekken, gi oss det vi har lært å elske med Playstation !

7736925[/snapback]

 

PS2 har det hvertfall, der er vi enig, men det spørs om PS3 oppnår det samme. Jeg har foreløpig lagt hele PS3 på is, da det rett og slett blir for mye penger å bruke på en konsoll som i all hovedsak skal brukes til å spille på. Jeg har råd til det, men forskjellen mellom PS3 og 360 er for liten og de konsollekslusive spillene er blitt for få til å forsvare 6000 på toppen av de 3500 jeg brukte på 360.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Da tenker jeg vis ansiktet til Solid Snake og vis dem hvor åpent landskapet er, vis Lara Croft flørtende på skjermen, vis skrekken i Resident Evil, vis fantasien i Final Fantasy, vis slåssingen i Tekken, gi oss det vi har lært å elske med Playstation !

Spillutvalget er større og mulighetene er større med PS3, det er ett faktum. Men Ola Nordmann vet ikke dette.

7736925[/snapback]

Eventuelt; hvis dem et nytt SingStar, en ny Buzz med mange nok spørsmål til at en kan spille 3 omganger uten å få høre det samme opp igjen, spytt ut noe EyeToy-lignende greier og vis fram et nytt Guitar Hero. Og glem for all del ikke FIFA!

 

Dette er vel spill som generelt gjør det bedre på det europeiske (spesielt det norske) markedet, enn mange av "blockbusterne".

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Det betyr at HVIS PS3 eller Wii selger litt bedre enn x360 så kan 360 vinne fordet.

7736785[/snapback]

Tja. Sony er mer enn flinke nok til å selge ekstrautstyr, og Nintendo tjener penger på hver konsoll solgt, så hvis du mener at å vinne betyr "Ha lavest salg og tjene minst" så er jeg enig, men ellers bryter logikken litt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...