Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hva tenker dere om Polight? 
 

Har noen kollegaer som har satset ganske mange penger på denne aksjen når den var på topp, det finnes en egen podcast som handler om akkurat dette selskapet og det er stor hype på Shareville der det går i «bare vent, storordre rett rundt hjørnet». Det kom faktisk en bekreftelse på en mobil med TLens for ikke lenge siden. Likevel faller aksjen gjevnt og trutt ned i fra toppen, selskapet er verdt mye uten at de tjener ikke penger, betaler ikke utbytte og en emisjon er på trappene.  
 

Hva er det likevel så mange er så opphengt i nettopp denne aksjen for? Er dette en typisk «når småsparere går inn, så går de proffe ut» eller er Polight kanskje den virkelig store som plutselig smeller til? 
 

Nysgjerrig på hva dere tenker, må innrømme at jeg er bittelitt bekymret mtp kollegaer, men jeg har holdt kjeft siden man ikke skal gi økonomiske råd om slikt (noe jeg skal fortsette med)

Lenke til kommentar
bshagen skrev (9 minutter siden):

Hva tenker dere om Polight? 
 

Har noen kollegaer som har satset ganske mange penger på denne aksjen når den var på topp, det finnes en egen podcast som handler om akkurat dette selskapet og det er stor hype på Shareville der det går i «bare vent, storordre rett rundt hjørnet». Det kom faktisk en bekreftelse på en mobil med TLens for ikke lenge siden. Likevel faller aksjen gjevnt og trutt ned i fra toppen, selskapet er verdt mye uten at de tjener ikke penger, betaler ikke utbytte og en emisjon er på trappene.  
 

Hva er det likevel så mange er så opphengt i nettopp denne aksjen for? Er dette en typisk «når småsparere går inn, så går de proffe ut» eller er Polight kanskje den virkelig store som plutselig smeller til? 
 

Nysgjerrig på hva dere tenker, må innrømme at jeg er bittelitt bekymret mtp kollegaer, men jeg har holdt kjeft siden man ikke skal gi økonomiske råd om slikt (noe jeg skal fortsette med)

har en slektning som er litt i denne tralten. Men han var tidlig inne etter hva jeg forstår så tror han er i pluss. Men føler alltid noe stort rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Livsfarlig å kjøpe på hype. Er da bedre å kjøpe på under-hype. Kjøpte meta for ikke lenge siden da jeg mener anti-metavers greiene var oppblåst. Det selskapet printer penger med skyhøye marginer. Har gått veldig bra til nå. Å finne solide kjente selskaper som av ulike grunner er billig tror jeg er en god strategi.

Endret av PgUp
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (11 minutter siden):

Min teori er at siden pandemien er over og den ikke tok knekken på dem som selskap så kan de bare gå oppover i fremtiden.

Kan godt stemme det. SAS sliter, Flyr gikk konk, og Norwegian har vel fremdeles solid med gjeld. Flybransjen er kjent for å være notorisk vanskelig å tjene penger i, i motsetning til f.eks. Tech. Men synes ikke Norwegian virker som et så dumt kjøp.  

Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 timer siden):

Hva tenker dere om Polight? 
 

Har noen kollegaer som har satset ganske mange penger på denne aksjen når den var på topp, det finnes en egen podcast som handler om akkurat dette selskapet og det er stor hype på Shareville der det går i «bare vent, storordre rett rundt hjørnet». Det kom faktisk en bekreftelse på en mobil med TLens for ikke lenge siden. Likevel faller aksjen gjevnt og trutt ned i fra toppen, selskapet er verdt mye uten at de tjener ikke penger, betaler ikke utbytte og en emisjon er på trappene.  
 

Hva er det likevel så mange er så opphengt i nettopp denne aksjen for? Er dette en typisk «når småsparere går inn, så går de proffe ut» eller er Polight kanskje den virkelig store som plutselig smeller til? 
 

Nysgjerrig på hva dere tenker, må innrømme at jeg er bittelitt bekymret mtp kollegaer, men jeg har holdt kjeft siden man ikke skal gi økonomiske råd om slikt (noe jeg skal fortsette med)

Selskapet har etter hva jeg forstår en tech som er bra og som har et potensiale til å bli noe på sikt. OM så skulle skje er det sjeldent så kjapt som optimistene håper, og veien opp er humpete. 

 

Skal en investere i slikt må emisjoner påregnes(det skjer vel nå). En må også være klar over at det er betydelig risiko med en slik investering. Det å investere flere 100k er egentlig galskap i et slikt selskap, men har du råd til å tape det om det går ad dundas så versågod.

Jeg har noen kroner i selskapet, men ikke mer enn at jeg sover godt om det går åt skogen. Går det rett veien så tjener jeg noen kroner, og med tid å stunder kan det bli riktig så bra. 

Og dermed kom jeg til det som er kjernen i høy risk. Med tiden kan beskjedne investeringer bli bra, men som alltid; ikke invester mer enn du har råd å tape. 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Wibecheck Aker Horizon? Er jo nesten all time low

Regjeringen har kunngjort att dem skal tildele arealer for 30 000MW havvind innen 2040. Dem har igjen høring av ett program for strategisk konsekvensutredning av nye områder den 12.06. Alle oppdrag blir med krav om høg norsk andel av årssverk, vanligvis 70-80%.

Vurderer å sette inn noen riksdaler for langsiktig avkastning

Endret av Uferdig Setnin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...