Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor mener folk at såkalte "mainstream band" er så dårlige? musikk blir vel på en måte mainstream fordi det er bra?  :dontgetit:

5851491[/snapback]

 

nope, synes det er det motsatte jeg. Det som er bra blir ikke mainstream å det som er dårligt blir lett mainstream.. sånn er det bare

5851510[/snapback]

 

både og vil nå jeg si, mange mener et band er bra helt til det blir litt mainstream da blir de helt paniske og "å herregud du er så laim! hører på de sold out folka der!111!!"

Lenke til kommentar
hvorfor mener folk at såkalte "mainstream band" er så dårlige? musikk blir vel på en måte mainstream fordi det er bra?  :dontgetit:

5851491[/snapback]

 

Jeg er sterkt uenig i at mainstream og bra er to synonymer. Jeg sier heller ikke at det må være motsetninger, men det er i de aller fleste tilfeller det. Årsaken til at musikk blir mainstream er ikke nødvendigvis fordi den er bra. Promotering spiller først og fremst en viktig rolle. En cd det er reklame for i media og som konstant blir spillt på radio blir selvsagt mer populær enn musikk som ikke får denne oppmerksomheten. Hvorfor får musikken denne oppmerksomheten i media da? Er det nødvendigvis fordi den er bra? Nei, det skyldes rett og slett at noen vil at den skal bli populær. Folk betaler store mengder penger for å gjøre f.eks. en artist kjent, slik at han/hun kan selge haugevis med album til massene.

 

En annen ting som også spiller inn er image. Hvis et band blir sett på som "kule" av flertallet sier det seg selv at dette også gir utfall på salgstallene... Tror du virkelig at Britney Spears ville solgt like mye musikk som hun gjør i dag hvis hun ikke så bra ut, og kledde seg slik hun gjør, eller lettere sagt; ikke kler på seg...

 

Selvsagt har også musikken noen å si. Musikk som kjører haugevis av lett tilgjengelige refreng i løpet av 3 minutter har lettere for å sette seg enn musikk som ikke kjører noen. Folk som virkelig er interessert i musikk liker som oftest ikke mainstream musikk som du sier. Jeg tror det er fordi de er interesserte og utforsker musikkens verden. De vet hva som finnes der ute, og har dermed hørt kvalitet. Folk som ikke har denne interessen, noe flertallet ikke har, tar det de får servert via media. De er fornøyde med det, og orker ikke sette seg inn i 10 minutters lange låter med en rekke forskjellige melodier som går samtidig. Hvorfor skal de? De kan jo bare høre på det de får servert, og like de catchye refrengene helt til de går lei, og innen den tiden har de fått servert en ny låt de kan elske.

 

Mye av dette utgår naturlig nok da dette er en metal tråd, og det strengt tatt var metal og ikke Britney som ble diskutert her. Uansett var poenget å påpeke at kvalitet og populæritet ikke er det samme.

Lenke til kommentar

Helt riktig qweac. Jeg ser på "mainstream" som en betegnelse på band som egentlig ikke skiller seg ut innen en sjangeren. Jeg liker Maiden, men Maiden er mainstream. Selve musikken deres skiller seg svært lite ut i forhold til andre band fra samme tidsepoke. Jeg liker også Anorexia Nervosa, men Nervosa er muligens så langt fra mainstream som et band kan komme. De skiller seg ut, også i fra band i samme musikksjanger.

Altså vil jeg si at band som skiller seg ut er ”antimainstream” om du vil. Progressive band er antimainstream, resten flyter på bølgen av musikk som de vet fungerer istedenfor å eksperimentere videre og få sin egen lyd og eget særpreg.

Finnes mye god musikk innen begge.

Lenke til kommentar

Demogorgon: Når et band er "mainstream" som du kaller det, tolker jeg det som et band som prøver og være litt kommersielle? Satyricon er ett av disse bandene. Om du liker det eller ei har ingenting med saken og gjøre, Satyricon prøver og gjør black metal mer mainstream. Og tviler til de grader at du trenger og begynne å lære meg om forskjellen på "hei, black metal er tøft, det skal jeg også spille" og band som Burzum og Darkthrone. Men hvis du er så oldschool og tøff at du vil helst egentlig at bandene skal ha spilt i sånn ca en måned sammen og spilt inn platen i skapet på gutterommet, ser jeg det litt rart at du hører på satyricon. Trenger vel igrunn ikke og si mer enn Fuel For Hatred, og hopping på black metal konserter.

 

Hodekløyver: Og bruke skrivefeil som et ledd i og få frem sitt synspunkt er et dårlig triks.

Lenke til kommentar
Hodekløyver: Og bruke skrivefeil som et ledd i og få frem sitt synspunkt er et dårlig triks.

5852555[/snapback]

 

Nå er du bare usaklig. Hvilke skrivefeil? Eneste jeg la merke til var et par hybridavsnitt. Ikke noen grunn til å kvine det...

 

Skal du først klage på skrivefeil bør du da i det minste kunne håndtere og/å...

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Hva er det du maser om da? Det var da vitterlig han som klagde på skrivefeilene mine? Og at du forsetter med det gjør det ikke til en bedre sak, tror faktisk ikke at det er "lov" til det her på forumet, er det nå man skal bruke rapporter knappen?

 

Edit: Og du må lære deg å lese igjennom innleggene du svarer på, og jeg skriver ikke her for at dere andre skal få orgasmiske følelser grunnet norsken min, jeg har mye skrivefeil, har du problemer med å lese det kan du bare hoppe over det jeg leser :)

 

Og nå tror jeg at jeg legger meg, nå når jeg leste gjennom siste innlegget mitt forsto jeg ikke selv hva jeg mente.

 

Satrucci: Demogorgon sier at han ikke liker mainstream(som for eksempel nu metal) musikk, greit nokk det. Men at han da hører på Satyricon synes jeg er litt rart.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Hva er det du maser om da? Det var da vitterlig han som klagde på skrivefeilene mine? Og at du forsetter med det gjør det ikke til en bedre sak, tror faktisk ikke at det er "lov" til det her på forumet, er det nå man skal bruke rapporter knappen?

 

Edit: Og du må lære deg å lese igjennom innleggene du svarer på, og jeg skriver ikke her for at dere andre skal få orgasmiske følelser grunnet norsken min, jeg har mye skrivefeil, har du problemer med å lese det kan du bare hoppe over det jeg leser :)

 

Og nå tror jeg at jeg legger meg, nå når jeg leste gjennom siste innlegget mitt forsto jeg ikke selv hva jeg mente.

5852689[/snapback]

 

Jeg har ikke sett at han har klaget på dine skrivefeil, men du klaget uansett på hans, og det på en svært usaklig måte. Pleier aldri henge meg opp i slikt på forumet, men når jeg så at du klagde med den setningen din bare måtte jeg si noe...

 

EDIT: Hva mener du med at jeg må lære meg å lese gjennom innleggene jeg svarer på?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Kan du være så snill og quote min klaging på hans skrivefeil? Hvis jeg har gjort det så skal jeg unnskylde til de grader.

 

Ser nå at jeg mest sannsynlig misforsto han, og at han ikke klaget på mine skrivefeil.

 

Men nå legger jeg meg, har bare skrevet tull nå, og har formulert meg så dårlig at det er flaks vist noen i det hele tatt forstår hva jeg mener.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar

Har ikke lest annet enn første og siste side, siden det er 38 sider med denne diskusjonen på, men mine absolutte favoritter er; ulver, type o, seigmen og slayer, blandt mange andre... om det er mainstream driter jeg i, har vokst opp med musikken og kan ikke annet enn digge de, så det så :)

Lenke til kommentar
Hodekløyver: Og bruke skrivefeil som et ledd i og få frem sitt synspunkt er et dårlig triks.

5852555[/snapback]

Dårlig triks? Kan du viste hvilke skrivefeil du er ute etter?

 

Dream Theater ble mainstream i år IMO

Ikke er de like progressive som de var i starten av karrieren. Er nok bare et tidsspørsmål før også disse kjører seg fast i en sjanger og begynner å spille etter en fast oppskrift.

Lenke til kommentar
Hodekløyver: Og bruke skrivefeil som et ledd i og få frem sitt synspunkt er et dårlig triks.

5852555[/snapback]

Dårlig triks? Kan du viste hvilke skrivefeil du er ute etter?

 

Dream Theater ble mainstream i år IMO

Ikke er de like progressive som de var i starten av karrieren. Er nok bare et tidsspørsmål før også disse kjører seg fast i en sjanger og begynner å spille etter en fast oppskrift.

5852889[/snapback]

 

Nei for all del.. Octavarium (sangen) er ikke progressiv...

 

nevn noen prog band som du mener da?

Lenke til kommentar

satyricons nyeste skive har i motsettning til pølsebandene brakt noe nytt inn i generen mener jeg. jeg anser satyricon for å være et band med integritet.

et mainstream band er ifølge meg et band som spiller inad i en stil, men ofte med vrengbilder av stilen som inhold. det er ikke skjelden jeg hører låter med struktur, oppbyggning og melodi som like gjerne kunne være fra den nyeste madonna skiva. da er noe feil.

 

jeg gidder ikke prøve å lære deg noe som helst amd-gnom, det er opp til deg å gjøre dine egene observasjoner, og konklusjoner derav, som du sikkert er enig i.

 

og som jeg sa til TLZ, noen som helst refereanse til meg som persjon basert på mine meninger kan du holde deg unna. det er saken, og ikke meg vi diskuterer.

 

marius.

hung over.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...