Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Rock - ja, Metal - Nehehehehehehei

 

Eller hur?

5755011[/snapback]

 

Det er heavy metal... akkurat som iron maiden, metallica (litt thrash til tider men men) og black sabbath. Bare fordi ting er tyngre nå. så betyr ikke det at dette ikke lenger er heavy metal.

5755445[/snapback]

 

Iron Maiden er ikke Heavy metal, de er Hard Rock/Metal/Rock.

5825486[/snapback]

 

Iron Maiden er Heavy Metal, din ape.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maiden er nok metal ja.

5826694[/snapback]

Ja, men ikke heavy metal. Som andre her sier. Når dere kan si meg en sang av dem som er sikkelig heavy metal så kan jeg kanskje gå med på at de har noe som er sikkelig heavy.

 

Jeg elsker Maiden. Mer enn noe annet band. Jeg har alle studio albumene og det meste av andre utgivelser de har hat. :love: Så ikke prøv dere på å si at jeg ikke vet noe om maiden som det virker som her.

Lenke til kommentar

Det er sikkert ikke Maiden du ikke vet noe om, men heller definisjonen av Heavy Metal. Band som Judas Priest blir for eksempel omtalt som å være en av pioneerene og utviklerne av sjangeren på 70-tallet, og ledet jo det som kalles NWOBHM; New Wave Of British Heavy Metal. Videre utover på 80-tallet, slengte jo også Iron Maiden seg på denne "bølgen".

 

Definisjonen av Heavy Metal endrer seg jo ikke med tiden - sangene som var Heavy Metal på 70- og 80-tallet, er fortsatt Heavy Metal.

 

Men for all del, la oss spare oss for enda en sjangerrunkingstråd.

 

EDIT: innlegget var ment som et svar til modzona123

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar
Synes absolutt ikke Maiden er heavy metal. Men det er min mening for jeg vil si at metal og heavy metal er ganske vanskelig og definere hva som er hva. Maiden er nok også litt midt mellom disse to sjangerene.

5826510[/snapback]

 

Iron Maiden er heavy metal! Skal det være så forbanna vanskelig? Sammen med blant annet Judas Priest, så la dei grunnlaget for NWOBHM.

 

Ergo; Heavy Metal

Lenke til kommentar
Synes absolutt ikke Maiden er heavy metal. Men det er min mening for jeg vil si at metal og heavy metal er ganske vanskelig og definere hva som er hva. Maiden er nok også litt midt mellom disse to sjangerene.

5826510[/snapback]

 

Iron Maiden er heavy metal! Skal det være så forbanna vanskelig? Sammen med blant annet Judas Priest, så la dei grunnlaget for NWOBHM.

 

Ergo; Heavy Metal

5828094[/snapback]

 

Nettopp. Tror kanskje noen overdramatiserer Heavy Metal, og blander kanskje sjangeren med tyngre musikk som Black Metal, Speed Metal, osv.

Lenke til kommentar

Hissige diskusjoner oppi her, jeg tror jeg starter en ny en: Slayer er ikke thrash :)

 

Men listen ja:

 

* Metallica

* Darkthrone

* Slayer

* Windir

* Helheim

* Enslaved

* Black Sabbath

* Iron Maiden

* Enslaved

* Satyricon

* Otyg

* Lumsk

* Amon Amarth

* Àsmegin

* Ulvehedin

* Kampfar

* Einherjer

* Finntroll

* Storm

* Isengard

* Taake

* Mayhem

* Burzum

* Excrementory Grindfuckers

* Cryptopsy

* System Of A Down

Lenke til kommentar
Slayer er ikke thrash :)

5834728[/snapback]

Hvor faen kom det fra?

 

Slayer har/hadde alle kriteriene som skulle til for thrash. :) Reign in Blood er et eksempel på det. Det er faktisk det beste thrash metal albumet ever gitt ut.

 

EOD.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...