Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
satyricons nyeste skive har i motsettning til pølsebandene brakt noe nytt inn i generen mener jeg. jeg anser satyricon for å være et band med integritet.

 

Enig

 

Den siste platen var av bra kvalitet, særlig K.I.N.G

 

Satryicon prøver kanskje å bli "mainstream", og Dimmu har vel klart det. Black Metal er en etablert sjanger.

Lenke til kommentar
satyricons nyeste skive har i motsettning til pølsebandene brakt noe nytt inn i generen mener jeg. jeg anser satyricon for å være et band med integritet.

 

Enig

 

Den siste platen var av bra kvalitet, særlig K.I.N.G

 

Satryicon prøver kanskje å bli "mainstream", og Dimmu har vel klart det. Black Metal er en etablert sjanger.

5859818[/snapback]

 

Vis det er noen som har gjort noe nytt vil jeg heller sette Darkthrone forran Satyricon, K.I.N.G er en knall låt. Resten av albumet blir noe kjedelig etter min mening, tromminga er fin dog.

Lenke til kommentar

Graveland

Mütiilation

Beherit

Cathedral(Gamle)

Sentenced(gamle)

Katatonia(gamle)

Ildjarn

Dark Funeral

Old Man's Child

Skepticism

Absu

Burzum

Necrophobic

Zyklon-B

Nile

Amorphis(gamle)

Ancient

At the Gates(gamle)

Cemetary(gamle)

Demoncy

Entombed(gamle)

Frozen Shadows

Gehenna

Hades(norske)

Inquisition

My Dying Bride

Pandemonium

Sacramentum

Samael

Setherial

Sinister

Summoning

Tartaros

Thorns

Tidfall

Ulver(gamle)

Vesania

Lenke til kommentar
nu vel(no phun), om fearfactore er nu, er satyricon progressivt. blir å dra ting litt langt.

5848533[/snapback]

Ang. FF vet jeg ikke, men Satyricon er progressivt som bare det. (Jeg reffererer selfvølgelig til Volcano.)

 

Og Satyricon er ikke mainstream. Fuel for Hatred er en unntakslåt. Tror veldig få (i forhold til hvor mange som liker den låta) greier å svelge resten av skiva.

Lenke til kommentar
Graveland

Mütiilation

Beherit

Cathedral(Gamle)

Sentenced(gamle)

Katatonia(gamle)

Ildjarn

Dark Funeral

Old Man's Child

Skepticism

Absu

Burzum

Necrophobic

Zyklon-B

Nile

Amorphis(gamle)

Ancient

At the Gates(gamle)

Cemetary(gamle)

Demoncy

Entombed(gamle)

Frozen Shadows

Gehenna

Hades(norske)

Inquisition

My Dying Bride

Pandemonium

Sacramentum

Samael

Setherial

Sinister

Summoning

Tartaros

Thorns

Tidfall

Ulver(gamle)

Vesania

5862582[/snapback]

Hva med de?
Lenke til kommentar
Edguy

Rhapsody

Nightwish

Pagan's Mind

Iron Maiden

(Avantasia)

Helloween

--

Freedom Call

Hammerfall

Sonata Artica

Manowar

Elvenking

Dragonforce

In Flames

Blind Guardian

Pantara

--

+ mange flere :)

 

EDIT: Silenoz: Og jeg leser tekstene også! :)

 

Hilsen Gaute

909039[/snapback]

 

Mange bra band der, faller selv også i powermetall kategorien, helst iblandet tekster om drager og magi :love:

Mine personlige favoritter må bli

 

Rhapsody

Freedom Call

Dragonforce

Nightwish

Blind Guardian

Lenke til kommentar
satyricons nyeste skive har i motsettning til pølsebandene brakt noe nytt inn i generen mener jeg. jeg anser satyricon for å være et band med integritet.

 

Enig

 

Den siste platen var av bra kvalitet, særlig K.I.N.G

 

Satryicon prøver kanskje å bli "mainstream", og Dimmu har vel klart det. Black Metal er en etablert sjanger.

5859818[/snapback]

 

Vis det er noen som har gjort noe nytt vil jeg heller sette Darkthrone forran Satyricon, K.I.N.G er en knall låt. Resten av albumet blir noe kjedelig etter min mening, tromminga er fin dog.

5860419[/snapback]

 

intresant, jeg ville ikke satt opp darkthrone her på noen som helst måte, de spiller samme punk black metallen de har gjort siden ravishing grimness.

bare lagt på litt ekstra punk rock på siste skive.

 

satyricon progressivt? nå ja, alt i forhold til noe..

jeg vil heller kalle det maskinelt en progg, i allefall er det følelsen jeg sitter igjen med etter de siste skivene.

 

dimmu lager pop spilt som metal, og er assimilert i mainstreamen, satyricon spiller ikke pop. sett deg ned å analyser musikken litt, så ser du det. satyricon prøver å bli mainstream? har satyr fortalt deg det? jeg er temmelig sikker på at satyr går sin egen veg med satyricon, jeg kan ikke se satyricon havne i mainstreamen any time soon. men det er ikke clandestine blaze, eller gamle takter, det er det ikke. litt mer konvensjonell låtoppbygging er det. men fortsatt er integriteten der.

 

mine meninger.

 

edit: guuuddd jeg elsker bruken av de lavere oktaver på now, diabolical. enestående.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
dimmu lager pop spilt som metal, og er assimilert i mainstreamen, satyricon spiller ikke pop. sett deg ned å analyser musikken litt, så ser du det. satyricon prøver å bli mainstream? har satyr fortalt deg det? jeg er temmelig sikker på at satyr går sin egen veg med satyricon, jeg kan ikke se satyricon havne i mainstreamen any time soon. men det er ikke clandestine blaze, eller gamle takter, det er det ikke. litt mer konvensjonell låtoppbygging er det. men fortsatt er integriteten der.

 

Kanskje jeg ordla meg feil. Grunnen til at en del mener Satyricon er "mainstream", er vel som du avslutter med i ditt innlegg, det faktum at låtoppbyggingen er mer standard enn ved tidligere album.

 

Når det er sagt, så liker jeg Satyricons siste album.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

det var din deffinisjon, den holder ikke direkte stikk for min del.

 

er enig i at å reklamere for et BM album på MTV tar kaka, men jeg misstenker at sony\bgm har hatt en finger med i spillet her.

dimmu gjore vel noe lignende?

slik dreper black metals integritet som en genere, men satyricons utrykksform kan jeg fortsatt ikke se på so mainstream venlig, selv om det er en observasjon jeg har gjort over mange gjennomlyttinger. de progressive elementene og til tider "jazz" riffing stjeler oppmerksomheten med det første, men etterhvert ble jeg var på det som ligger i bånn, basisen for låtoppbygningen og hvordan melodien også ligger utenfor den maskinelle rytmen byget opp med riff og tromming. det ambiente, det sann svartmetall bygger på. det du hører på transilvanian hunger, på fists of the northern destroyer, osv. vanskelig å forklare dette. det er mer i now diabolical en hva en skulle tro ved første ørekast.

 

-Marius

Lenke til kommentar
Demogorgon: Markedsføring av musikk er ikke musikk, det er markedsføring. Om Darkthrone slipper ennde et ultragrimt album og reklamerer for det med masse plakater og reklamefilmer så vil det jo forsatt være ultragrimt!

5875894[/snapback]

 

Det stemmer TLZ. Det vil muligvis bli sett på som grimmere vis det ikke hadde kommet opp på TV'en, mer sært/ukjent. :)

Lenke til kommentar

Med fare for å provosere mange, virker det som mange metallhoder er mere opphengt i bandene som lager musikken enn musikken i seg selv. Jeg mener at det er bare å godta at mange som lager musikk er selvopptatte sell-out horer og at det er lov å like musikken deres fordet. Og dersom man søker å filtrere ut de "ekte" gruppene, er media den siste kilden jeg ville brukt.

Lenke til kommentar
Med fare for å provosere mange, virker det som mange metallhoder er mere opphengt i bandene som lager musikken enn musikken i seg selv. Jeg mener at det er bare å godta at mange som lager musikk er selvopptatte sell-out horer og at det er lov å like musikken deres fordet. Og dersom man søker å filtrere ut de "ekte" gruppene, er media den siste kilden jeg ville brukt.

5877509[/snapback]

 

For noen er BM kultur også vet du... enkelte lever seg mer inn i rollene enn andre. Tror uansett at musikken er førsteprioritert blant majoriteten.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...