Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Demogorgon: Markedsføring av musikk er ikke musikk, det er markedsføring. Om Darkthrone slipper ennde et ultragrimt album og reklamerer for det med masse plakater og reklamefilmer så vil det jo forsatt være ultragrimt!

5875894[/snapback]

 

var det ikke det jeg sa?

 

i allefall var det det jeg prøvde å få frem.

så der er vi mer eller mindre enige. :love:

 

henhau, du nevner noe intresant, "rollen".

 

jeg har bleka olabukser og lyseblå piquet skjorter, jeg har feltbokser, marstøvler og feltjakke. klær er til for å skjule at man er naken under. jeg føler ikke noe behov for å ikle meg en gruppe menneskers uniform og ære en del av "kulturen", "gjengen". stil, kultur og serdeles "roller" bryr jeg meg fint lite om. jeg anser black metal for å være kanskje den eneste musikalske utrykksformen med integritet igjen, og det smerter meg å se den integriteten knukket av mainstreamen, selv om det er i mainstreamens natur å ete opp alt i sin veg. kultur og roller? jeg synes du ser på det hele fra en litt skjev vinkel.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Demogorgon: Markedsføring av musikk er ikke musikk, det er markedsføring. Om Darkthrone slipper ennde et ultragrimt album og reklamerer for det med masse plakater og reklamefilmer så vil det jo forsatt være ultragrimt!

5875894[/snapback]

 

var det ikke det jeg sa?

 

i allefall var det det jeg prøvde å få frem.

så der er vi mer eller mindre enige. :love:

 

henhau, du nevner noe intresant, "rollen".

 

jeg har bleka olabukser og lyseblå piquet skjorter, jeg har feltbokser, marstøvler og feltjakke. klær er til for å skjule at man er naken under. jeg føler ikke noe behov for å ikle meg en gruppe menneskers uniform og ære en del av "kulturen", "gjengen". stil, kultur og serdeles "roller" bryr jeg meg fint lite om. jeg anser black metal for å være kanskje den eneste musikalske utrykksformen med integritet igjen, og det smerter meg å se den integriteten knukket av mainstreamen, selv om det er i mainstreamens natur å ete opp alt i sin veg. kultur og roller? jeg synes du ser på det hele fra en litt skjev vinkel.

5879426[/snapback]

 

Jeg sa at det var slik for noen og BM derfor lett kan missforståes. Noen mener kanskje det er kult å få seg et image som litt rølpete "antikrist" tenåringer og gir faen i musikken. Jeg tror dette gjelder en minoritet, og svaret i min forgje post var en forklaring på AvieN sin problemstilling.

 

Jeg er enig med at Black Metal kanskje er en av få musikalske utrykksformer med integritet. Jeg syntes også, som jeg har påpekt tidligere, at den siste Satyricon platen hadde mye å by på, og det bryr meg lite om noen mener den er kommersielt. De tre første låtene var spesielt bra.

 

Gleder meg til den nye Enslaved platen kommer. Var på konsert forleden og likte det nye materiale de viste der.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Iron Maiden

Dream Theater

Turboneger

Bruce Dickinson

In Flames

Rammstein

Dio

Circus Maximus

Black Debbath

HammerFall

Gamma Ray

Edguy

Deep Purple

Kamelot

Led Zeppelin

MasterMind

MasterPlan

Pagan's Mind

Stratovarius

T.N.T

Lumsk!

 

Sånn der er min liste;)

Endret av modzona123
Lenke til kommentar

Har kommet over et nytt Metal band som definitivt går inn på min personlige Top 10 liste. Er finskt og synger på finskt (ikke at jeg kan finskt), men faen så genial sound det er på det! Navnet på bandet er Turmion Kätilöt. Er en miks av Death Metal og Electronica, Man kan vel si Deathstars kombinert med litt electronica og litt mer fart.

Lenke til kommentar
Demogorgon: Markedsføring av musikk er ikke musikk, det er markedsføring. Om Darkthrone slipper ennde et ultragrimt album og reklamerer for det med masse plakater og reklamefilmer så vil det jo forsatt være ultragrimt!

5875894[/snapback]

 

var det ikke det jeg sa?

 

i allefall var det det jeg prøvde å få frem.

så der er vi mer eller mindre enige. :love:

 

henhau, du nevner noe intresant, "rollen".

 

jeg har bleka olabukser og lyseblå piquet skjorter, jeg har feltbokser, marstøvler og feltjakke. klær er til for å skjule at man er naken under. jeg føler ikke noe behov for å ikle meg en gruppe menneskers uniform og ære en del av "kulturen", "gjengen". stil, kultur og serdeles "roller" bryr jeg meg fint lite om. jeg anser black metal for å være kanskje den eneste musikalske utrykksformen med integritet igjen, og det smerter meg å se den integriteten knukket av mainstreamen, selv om det er i mainstreamens natur å ete opp alt i sin veg. kultur og roller? jeg synes du ser på det hele fra en litt skjev vinkel.

5879426[/snapback]

 

Jeg sa at det var slik for noen og BM derfor lett kan missforståes. Noen mener kanskje det er kult å få seg et image som litt rølpete "antikrist" tenåringer og gir faen i musikken. Jeg tror dette gjelder en minoritet, og svaret i min forgje post var en forklaring på AvieN sin problemstilling.

 

Jeg er enig med at Black Metal kanskje er en av få musikalske utrykksformer med integritet. Jeg syntes også, som jeg har påpekt tidligere, at den siste Satyricon platen hadde mye å by på, og det bryr meg lite om noen mener den er kommersielt. De tre første låtene var spesielt bra.

 

Gleder meg til den nye Enslaved platen kommer. Var på konsert forleden og likte det nye materiale de viste der.

5879597[/snapback]

 

men da er vi jo nesten enige vi og da.

kjedelig. :green:

 

var forøvrig på enslaved mens de promoterte isa, det var temmelig bra, bare synn jeg ikke hadde noe forhold\kjennskap til bandet på den tiden.

Lenke til kommentar
Har kommet over et nytt Metal band som definitivt går inn på min personlige Top 10 liste. Er finskt og synger på finskt (ikke at jeg kan finskt), men faen så genial sound det er på det! Navnet på bandet er Turmion Kätilöt. Er en miks av Death Metal og Electronica, Man kan vel si Deathstars kombinert med litt electronica og litt mer fart.

5891247[/snapback]

 

høres spennende ut.

må jeg fåtaki.

 

edit: skuffende, dette var i grunnen ikke annet en heavy med litt goth influenser.

i samme gaten som pain og gothminister. hvor hørte du death metal?

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Har kommet over et nytt Metal band som definitivt går inn på min personlige Top 10 liste. Er finskt og synger på finskt (ikke at jeg kan finskt), men faen så genial sound det er på det! Navnet på bandet er Turmion Kätilöt. Er en miks av Death Metal og Electronica, Man kan vel si Deathstars kombinert med litt electronica og litt mer fart.

5891247[/snapback]

 

høres spennende ut.

må jeg fåtaki.

 

edit: skuffende, dette var i grunnen ikke annet en heavy med litt goth influenser.

i samme gaten som pain og gothminister. hvor hørte du death metal?

5896750[/snapback]

 

Vokalmessig i noen av sangene. Var der jeg fikk litt assosiasjoner fra DM, men Gothminister slo det iallefall :p Hehe... Men Pain er jeg enig, bare i en litt annen vri.

Lenke til kommentar

Metallica

Dimmu Borgir

Mayhem

Darkthrone

Burzum

Gorgoroth

 

Jeg syns BM har hatt en litt "uheldig" utvikling. Jeg foretrekker nesten alltid de litt eldre albummene til de fleste BM gruppene, syns de viker litt unna det originale. Med unntak av Darkthrone.

 

Det som er konge med BM er at det er såpass "upopulært". Det ligger ikke noe penger i BM, f.eks Maniac i Mayhem levde omtrent fra hånd til munn, og dette gjør at de som vil lage musikk for å tjene penger holder seg unna. Derfor syns jeg BM er mer "ekte" enn mange andre sjangre som har massevis av artiser og band som spiller musikk for penger og anerskjendelse (?). Da forsvinner hele vitsen med musikk.

Lenke til kommentar
Vel, du har jo sagt selv at du ikke respekterer nesten noen på forumet her.

5907122[/snapback]

Riktig, men jeg sitter alikevel ikke og spammer slik som endel andre gjør.

 

edit:

Og så du vet det. Det er en stor forsjell på å respektere en person og på å respektere at den personen har en annen mening enn deg selv.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
edit:

Og så du vet det. Det er en stor forsjell på å respektere en person og på å respektere at den personen har en annen mening enn deg selv.

5907129[/snapback]

 

Javel? Og du mener at det er bedre å ikke respektere andre enn å ikke respektere meningene deres? Hvis man respekterer andre, respekterer man gjerne også meningene deres. I prinsippet respekterer jeg alle her, men noen krever å ikke bli respektert.

 

On topic:

 

Jeg liker industrial metal og mine favorittband innen denne sjangeren er Nine Inch Nails, KFMDM og Front Line Assembly.

 

Det skal også nevnes at disse artistene også lager annen type musikk, spesielt førstnevnte og sistnevnte. Dette er gjerne elektronisk, som fører tilbake til grunnpillaren i navnet "industrial", av allmusic sagt å være den mest aggressive fusjonen mellom rock og elektronisk musikk. Med elektroniske elementer åpner det seg mange nye muligheter for den musikalske framdriften i et band.

 

Industrial <3

Lenke til kommentar

cun: Sjek ut Strapping Young Lad. Ganske ekstremt metallband, ikke bare ekstremt som i bråkete men ekstremt som i at det går lengre i forskjellige stillmessige ting. De få gangene noen putter dem i bås blir det gjerne industrial, men bandet er mye mer enn bare det. Det er en blanding av utrolig mye forskjellig. Helt fantastisk band. Anbefales på det varmeste.

 

PS: Fult mulig å respektere en person uten å nødvendigvis respektere alle delene ved denne personen. (meninger fks.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Naa er jeg ikke i naerheten av saa interessert i musikk som jeg var tidligere, men disse bandene hoerer jeg mest paa:

 

Nile

Arcturus

Meshuggah

Tool (metal?)

Pantera

Sepultura (foer roots)

Estradasphere (egentlig alt mulig, men de har et par laater som definitivt er metal)

My Dying Bride

Fear Factory

Zyklon

Death

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...