Gå til innhold

Wii+komponent+VC = usant.


roy_nor

Anbefalte innlegg

Var glad og fornøyd når jeg satte meg ned med et Wii points card i dag og kjøpte super mario bros, bomberman 93 og gunstar heroes.

7626490[/snapback]

 

Er Super Mario Bros ute? Så det ikke for et par dager siden. Kanskje Mario Bros du mener?

 

Fikk forresten min komponentkabel en stund før jul fra absoluttspill.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var glad og fornøyd når jeg satte meg ned med et Wii points card i dag og kjøpte super mario bros, bomberman 93 og gunstar heroes.

7626490[/snapback]

 

Er Super Mario Bros ute? Så det ikke for et par dager siden. Kanskje Mario Bros du mener?

 

Fikk forresten min komponentkabel en stund før jul fra absoluttspill.no.

7645697[/snapback]

 

Mario Bros ja, beklager.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg kjører komponent, og har ingen problemer (med de ytterst få) VC spillene jeg har. Tips er det verre med, siden jeg ikke har gjort noe hokus pokus. Plug and play, for mitt vedkommende. Den siste tiden har dog wii blitt relativt mye brukt på bowling og baseball (wii sports) siden det er kjærkomne spill for den kvinnelige delen av min bekjenskapskrets. Skader ikke å se jenterumper svinge i baseball. Underholdning i seg selv ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke mye tips jeg vet å gi om saken, det har med HDTVen å gjøre.

Enkelte HDTV'er tåler ikke 50hz over komponent og da blir det baluba når man prøver å kjøre noen av de gamle VC spillene. Nintendo har begynt å gå tilbake og oppdatere noen av spillene slik at de kjøres i 60 hz. Du kan gå inn på Shoppen og gå inn på listen over spill du har lastet ned, og se om du ser noen som har fått "updated" tab på seg. De som har fått dette kan du laste ned på nytt igjen og de skal da støtte 60 hz. De inneholder en midlertidig fix for problemet og du aktiverer det ved å gå inn på operations guide mens du er inne i VC spillet, du må ha Nunchuken tilkobla og trykk Z+A+2 samtidig. Du hører en lyd, og det betyr at du har aktivert det. Og dersom du av en eller annen grunn har lyst at det ikke skal fungere lengre så trykker du Z+A+1.

Lenke til kommentar

Søren, VC funker ikke på den nye Tven min Tatung32" LCD med komponent. Det er kun N64 spill som funker, men i dem blir det masser av fargeblødning og feil farger. Har ikke prøvd med kompositt, men jeg regner med at det funker.

 

Alle VC spillene mine funker forresten perfekt på vår Panasonic Viera 37" plasma :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har en LG 32LB2R med originale komponent kabler.

 

Til nå har Zelda, Zelda 2, Alttp, Super Mario Bros, Super Mario Bros 2, Sonic, Swords of Vermilon og Sim City fungert uten problemer. Spillet starter og kjører uten noen problemer, ingen fargeutglatting, ingen ting feil.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har heller ingen verdens problemer med komponentkabel og VC med Sonic The Hedgehog 1 og 2, Pacman, Bomberman 93, Mario Kart 64, og Donkey Kong.

 

Bruker orginal komponentkabel og har en 42" Sony Bravia Plasma skjerm... Ser at skjermen automatisk bytter mellom 480p og 576i(eller noe) når jeg begynner å spille VC spill...

Lenke til kommentar
Hei, jeg har heller ingen verdens problemer med komponentkabel og VC med Sonic The Hedgehog 1 og 2, Pacman, Bomberman 93, Mario Kart 64, og Donkey Kong.

 

Bruker orginal komponentkabel og har en 42" Sony Bravia Plasma skjerm... Ser at skjermen automatisk bytter mellom 480p og 576i(eller noe) når jeg begynner å spille VC spill...

9021828[/snapback]

Akkurat de spillene du nevner er blandt annet spill som er oppdatert til å funke med 60hz(Donkey Kong Country), eller spill som er originalt i 60 (diverse spill fra Sega og N64 spill).

 

Høres ut som det er mer problem med TVene enn det er med konsollen. Jeg regnet med at jeg skulle få problemer med min LG og VC spill men har som sagt ikke det.

 

Kanskje feilen beror mer på hvilken TV man har enn Wiien?

9023257[/snapback]

Som jeg allerede har sagt tidligere i tråden. Ja det er det som er problemet, enkelte HD-TVer tåler ikke 50hz over komponent kabler, og mange av disse spillene kjøres slik de var når de kom ut, og da var 50hz standarden.

Lenke til kommentar
Kan noen konstantere en gang for alle at det ikke er noen forskjell på den billige komponentkabelen fra play-asia, og Nintendos orginale?

9035598[/snapback]

 

 

 

jeg har uorginal fra play-asia, og VC spill fungerer ikke skikkelig hos meg ( Sonic 2. Mario Bros og Alex Kidd), så det SteveVice stemmer ikke hos meg iallfall, vanskelig å si det om er kabelen eller tven sin feil

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...