Gå til innhold

Wii+komponent+VC = usant.


roy_nor

Anbefalte innlegg

Kan noen konstantere en gang for alle at det ikke er noen forskjell på den billige komponentkabelen fra play-asia, og Nintendos orginale?

9035598[/snapback]

 

 

 

jeg har uorginal fra play-asia, og VC spill fungerer ikke skikkelig hos meg ( Sonic 2. Mario Bros og Alex Kidd), så det SteveVice stemmer ikke hos meg iallfall, vanskelig å si det om er kabelen till tven sin feil

9035657[/snapback]

Gå inn på Wiishop og last ned oppdatering til Mario Bros, så skal ihvertfall det fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ligger ingen update der, Får bare fortsette med å bytte kabel  :no:

9035934[/snapback]

Da har du mest sannsynlig nyeste versjon. Gå inn i Super Mario Bros. Bring frem operations manual, koble til Nunchuk og trykk Z, A og 2 samtidig og du skal høre en lyd. etter dette skal spillet fungere på komponent kabel på HDTV. Dersom det fremdeles ikke gjør det, så er det forskjell på komponentkablene.

Lenke til kommentar
Har også gjort det....

9035973[/snapback]

Fikk du en lyd når du trykte Z+A+2?

 

EDIT:Her er spillene som støtter "Wii Component Cable Interlace Mode" (Det den metoden jeg snakker om hvor man trykker Z+A+2 i Operations Manual)

 

• ActRaiser (SNES)*

• Adventures of Lolo (NES)*

• Balloon Fight (NES)*

• Donkey Kong Country (SNES)*

• Donkey Kong Country 2: Diddy Kng's Quest (SNES)*

• Donkey Kong Jr. Math (NES)*

• Ecco: The Tides of Time (Sega)*

• Final Fight (SNES)*

• Golden Axe II (Sega)*

• Kid Chameleon (Sega)*

• Kirby's Dream Course (SNES)*

• Mach Rider (NES)*

• Mario Kart 64 (N64)

• Mario & Yoshi (NES)*

• Mega Man (NES)*

• Mighty Bomb Jack (NES)*

• NES Open Turnament Golf (NES)*

• Pac-Man (NES)*

• Punch-Out!! (NES)*

• Sonic the Hedgehog 2 (Sega)*

• Streets of Rage 2 (Sega)*

• Super Castlevania IV (SNES)*

• Super Mario Bros. (NES)*

• Super Mario Bros. 2 (NES)*

• The Legend of the Mystical Ninja (SNES)*

• The Legend of Zelda (NES)*

• The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES)*

• ToeJam & Earl on Panic on Funkotron (Sega)*

 

Det er også flere spill utenom disse som også fungerer over komponent, men de har ikke hatt problemet i utgangspunktet.

 

http://www.nintendo.no/templates/05.asp?sida=783

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Søkte på "komponent" for å finne ut om noen hadde noen erfaringer med HDTV fra scart/kompositt vs. komponent.. for om jeg skulle kjøpe en komponent -kabel..

 

MEN..

 

Så leste jeg at VC -spill ikke fungerer vi komponent?! :dontgetit: ..leste starten av posten, så nå litt på slutten; Og nå fungerer visse spill med komponent (den listen som ble vist over her), men ikke alle!? :ermm:

 

Noen meldinger om "alle" kommer til å støtte, etter hvert!?

 

Og et annet spørsmål: Anbefaler dere meg å kjøpe komponent -kabler!? Har en Sony KDL 40W2000, skjerm.. 40" ..

 

 

Takker! :)

Lenke til kommentar
Dersom du har planer om å bruke Wii på den TV`en er komponent det desidert beste valget ja mtp. bildekvalitet. Eg går nesten ut ifra at du sitter på de lusne kablene som fulgte med i pakken?

9207791[/snapback]

 

:blush:

 

 

EDIT: Jeg bruker egnetlig komponent inngangen min til Xbox360.. for å ikke behøve å bytte "der bak" for hver gang.. finnes det sånn "switch" 2 -> 1 -greie der er å få kjøpt?!

 

Takk! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Så leste jeg at VC -spill ikke fungerer vi komponent?! :dontgetit: ..leste starten av posten, så nå litt på slutten; Og nå fungerer visse spill med komponent (den listen som ble vist over her), men ikke alle!? :ermm:

 

[...]

 

Og et annet spørsmål: Anbefaler dere meg å kjøpe komponent -kabler!? Har en Sony KDL 40W2000, skjerm.. 40" ..

9207712[/snapback]

Bruker min Wii med samme TV'en du har, funker finfint med komponentkabelen og VC, hvertfall de to spillene jeg har prøvd (Super Mario Bros. 1 og 2 - NES). Har ikke behøvd å trykke på Z+A+2 eller noe slikt heller, har faktisk ikke visst om denne problematikken før jeg leste denne tråden nå :)

Lenke til kommentar
EDIT: Jeg bruker egnetlig komponent inngangen min til Xbox360.. for å ikke behøve å bytte "der bak" for hver gang.. finnes det sånn "switch" 2 -> 1 -greie der er å få kjøpt?!

 

Takk! :)

9207871[/snapback]

 

Jeg bruker denne, funker helt fint og er billig.

 

Ellers så bruker jeg billig 3.party komponent på min Wii som er kjøpt på Play-asia. TV'en min er ern 32" LCD av merket Phillips, husker ikke produktnummeret men den er ikke at den dyreste sorten. Jeg har disse spillene på VC: Super Mario World, Super Mario 64, Star F... Lylat Wars, Super Ghouls 'n Ghosts, DKC 1 & 2, R-Type.

 

Jeg har ikke harr noen probelmer med å spille disse med komponent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...