Gå til innhold

Jeg føler Wii kommer til å snuble


Starscream12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wii kommer sikkert til å levere bra grafikk. Hvis Wii skulle snuble, blir det ikke i grafikken. Jeg tror det blir på spilla. Greit nok, den har en del exclusives(mario, zelda, link, osv.). Disse selger helt sikkert mange konsoller. Men, det er spilla som tar inn mest penger.

 

 

Flesteparten av de som har Wii, har samtidig enten en PC, 360 eller en PS3. Jeg tror de kommer til å gå glipp av mye penger når det gjelder multiplattformtitler. For min del, kommer jeg nok til å fortsette å kjøpe Fifa, PES, NHL, Madden, Call of Duty, osv. til 360, PC, eller PS3, med mindre de gjør noe ytterst spesielt som gjør det verdt det å spille det med dårligere grafikk og en utradisjonell kontroller. Nå vet ikke jeg hvordan Call of duty er på Wii. Noen som kan fortelle?

 

Siden jeg bare snakker for min egen del, kan jeg fortelle at Nintendo kommer til å sope inn penger på Virtual Console. Virtual Console var faktisk hovedgrunnen til at jeg skaffet meg Wii.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk absolutt må innta skyttergravene for/imot forskjellige platformer.

Det beste er å kjøre Wii60-varianten dvs ha en burk til hver ting; innovativt gameplay og knallsterke 1.partstitler på Wii, lekker presentasjon og en hurv spennende 3.parts titler på 360. Alt i samme stue.

 

2007 blir et bra spill-år. :)

Lenke til kommentar
Greit nok at Wii ikke satser på grafikk, men det må da være lov å ønske noe som ser bedre ut enn et dårlig PS2-spill?

Det får du også på Wii, siden den er mye, mye kraftigere enn PS2.

 

Er jo tross alt litt moro å se progresjon i grafikkdelen på spillene også, selv om man ikke forventer fotorealisme.

7553286[/snapback]

Det kommer også når utviklerne blir mer komfortable med konsollen. Akkurat som med andre konsoller.

 

 

Wii er basically en Gamecube

Nei, det er den ikke. CPU, GPU osv. er bygget opp fra grunnen spesielt for Wii. Ja, det er samme arkitektur, men de har på ingen måte bare tatt innmaten i en GC og puttet den i en ny boks.

Lenke til kommentar

Hvis dere ser på alle de videoene som er publisert på YouTube o.l. av Wii vil dere legge merke til at de fleste som spiller er voksne som er på fest eller sammen med venner. Om Wii blir en suksess blant folk her på forumet kan man kanskje stille spørsmål ved. Pointet med Wii er nok ikke å fange "gameren" mellom 13-19 som sitter alene på gutterommet med X-boksen og spiller call of duty alene.

 

Pointet er å fange de millioner med (20-)30-40 åringer som hadde nintendo e.l. som liten og som aldri i verden ville kjøpt seg et TV-spill....før nå. Jeg ville ALDRI ha kjøpt X-box eller PS-3. Men Wii måtte jeg ha - fordi det er enkelt, sosialt og gøy etter et par pils. Wii kan jeg ta frem når jeg har andre voksne hjemme, de fleste gleder seg til å prøve - de ville lurt på om det hadde klikket for meg hvis jeg tok frem en x-box eller ps-3. Mange av disse vil nok også kjøpe seg Wii - men de ville aldri ha kjøpt en X-box.

 

mht flopp - "Wii" er en gruppe som er meget kjøpesterke - jeg har kjøpt ALT til min Wii, noe de fleste tenåringer ikke har råd til. Ved å åpne et helt nytt marked av pengesterke kjøpere kan nintendio egentlig drite i spillene .- Wii koster like mye som en tur på byen, og vi driter i om vi får noe annet enn nintendo sports å spille når wii får besøk. Flere av mine kompiser vil også kjøpe Wii - uten i det hele tatt å vurdere PS eller x-box. De fleste av oss kjøper nok fordi dette er en kul ting å ha når andre par o.l. kommer på middag eller vennekveld. Dessuten passer det godt for ungene.

Lenke til kommentar

Tviler heller sterkt på at nintendo går konk som følge av Wii :p

 

Som med alle Nintendo sine nyere konsoller (GC, DS og nå Wii) vil det ta litt tid for utviklere å "komme igang". Men se bare på DS. Den selger i bøtter og spann, og har masse herlige titler. Og ikke bare titler fra Nintendo. Nintendo har en tendens å skaffe seg titler som appelerer til store grupper av folk, som Nintendogs, Braintraining og Pokemon. Og da selges det. Masse.

 

Wii kommer nok til å få mange slike titler den også, men ikke 1 uke etter lansering. Det er kanskje å forlange litt mye ;)

Lenke til kommentar
Greit nok at Wii ikke satser på grafikk, men det må da være lov å ønske noe som ser bedre ut enn et dårlig PS2-spill?

Det får du også på Wii, siden den er mye, mye kraftigere enn PS2.

 

Er jo tross alt litt moro å se progresjon i grafikkdelen på spillene også, selv om man ikke forventer fotorealisme.

7553286[/snapback]

Det kommer også når utviklerne blir mer komfortable med konsollen. Akkurat som med andre konsoller.

Hvilke Wii-spill per dags dato kunne ikke vært gjort på en PS2? Det grafisk sett beste spillet er en Gamecube-port, og selv om Wii ikke satser på grafikk og utviklerne ikke er helt kjent med konsollen enda, skal spillene likevel se bedre ut synes nå jeg da.

 

Jeg er forøvrig ikke i tvil om at Wii-spill en dag vil se bedre ut enn GC sine, men inntil det motsatte er bevist må folk bare belage seg på at andre klager på nettopp dette. Folk forholder seg til praksis framfor teori.

Lenke til kommentar
Wii koster like mye som ein tur på byen? :omg: Da lurer eg virkelig på om du er av den spandable typen, eller om du ligger stiv som ein stokk ved bardisken hver bidige gang :p

7554495[/snapback]

 

Tja, mine byturer inkludere oftest en god resturant, bedre rødvin, nattklubb og taxi - og jeg er ikke veldig beruset når jeg kommer hjem. Dette kan koste meg (eller kompisene mine :-) ) et par tusen, ja, og kan bli dyrere hvis jeg har med samboersken. Jeg drar IKKE ned på en 14-tis pøbb og bælmer halvlitere - det sluttet jeg med i tjue-års alderen - men det er vel nettopp poenget med innlegget mitt : Du (som jeg antar er en del yngre enn meg) og jeg har helt forskjellig syn på hva som er dyrt!

Lenke til kommentar

PS2-spill så bedre ut enn PS1-spill fra dag én. Klart de ikke var mye å skryte av de heller sett i forhold til dagens standard, men man så i det minste at det hadde vært et generasjonsskifte. Der ligger litt av problemet til Wii; når folk ikke ser forskjell på en ny og gammel generasjon vil de anta at det er det samme.

 

TCi: Klart det er utviklernes feil at spillene ser ut som de gjør. Man ser jo også klar forskjell på f.eks. Mario Galaxy og et hvilket-som-helst Ubispill. Problemet så langt er bare at det kun er Nintendos egne spill som ser bra ut - det meste fra tredjepartsutviklere blir jo nærmest for graut å regne i forhold. Når spillene likevel selger som hakka møkk, innser utviklere fort at de ikke behøver å strekke seg særlig på grafikkfronten, og man får spill som ser gyselige ut i forhold til hva de kunne ha vært. Får håpe jeg tar feil på det punktet, men i min bok har Wii fremdeles mye igjen å bevise. :)

Lenke til kommentar
Greit nok at Wii ikke satser på grafikk, men det må da være lov å ønske noe som ser bedre ut enn et dårlig PS2-spill?

Det får du også på Wii, siden den er mye, mye kraftigere enn PS2.

 

Er jo tross alt litt moro å se progresjon i grafikkdelen på spillene også, selv om man ikke forventer fotorealisme.

7553286[/snapback]

Det kommer også når utviklerne blir mer komfortable med konsollen. Akkurat som med andre konsoller.

Hvilke Wii-spill per dags dato kunne ikke vært gjort på en PS2? Det grafisk sett beste spillet er en Gamecube-port, og selv om Wii ikke satser på grafikk og utviklerne ikke er helt kjent med konsollen enda, skal spillene likevel se bedre ut synes nå jeg da.

 

Jeg er forøvrig ikke i tvil om at Wii-spill en dag vil se bedre ut enn GC sine, men inntil det motsatte er bevist må folk bare belage seg på at andre klager på nettopp dette. Folk forholder seg til praksis framfor teori.

7554681[/snapback]

 

Må jo gi konsollen tid.. Xbox 360 klarte ikke utnytte sin konsoll grafikkmessig før over 1 år etterpå...

 

rart at folk sier at de forventer "perfekt" grafikk av en wii maskin 1 uke etter lansering, mens xbox som er en "grafikk konsoll", kunne bruke over 1 år...

Trur fanboysene til xbox og Ps3 føler seg truet av wii.. hoho=P blir vel ikke så mange "venner" online som man trudde=p

 

*ler*

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Problemet ligger i utviklere, ikke hva Wii kan gjøre. Vi kan få grafisk imponerende spill på Wii dersom utviklere ikke hadde vært så grådige og late. Wii kan gjøre mye av det directx kan gjøre, det gjelder bare å gjøre en innsats.

7554713[/snapback]

 

Kan den nå det?

Vet du egentlig hva directx kan gjøre, og hvordan det funker?

 

Den store styrken til moderne gpuer er parallellisme og programmerbar hardware. Jeg har ikke sett andre specs på gpuen til nintendo enn mhz så hvordan den operer på dette feltet er ganske uvisst.

 

Directx gjør ingenting magisk, det er skjermkortet som gjør det, directx er i bunn og grunn bare abstraksjon. Dette er grunnen til at selv om du har installert directx 10, så vil datamaskinen din kun yte i forhold til det grafikkortet du har installert. at wiiens gpu skal være "directx9 kompitabelt", er ganske vanskelig å si da svært lite informasjon om chippen har kommet ut.

 

Å skylde på late utviklere er også en uting. De skal vel helst være slik at Nintendo lager verktøy som gjør det mulig for programmererene å få utnyttet maskinvaren godt uten kronglete triks og fanterier som man finner ut av ved en slump i fyllakoding.

 

Uansett, når det kommer til wii, så driter jeg egentlig i grafikken, men når det kommer til teknisk diskusjon, så liker jeg å diskutere :)

Lenke til kommentar
PS2-spill så bedre ut enn PS1-spill fra dag én. Klart de ikke var mye å skryte av de heller sett i forhold til dagens standard, men man så i det minste at det hadde vært et generasjonsskifte. Der ligger litt av problemet til Wii; når folk ikke ser forskjell på en ny og gammel generasjon vil de anta at det er det samme.

7554846[/snapback]

 

Må si meg veldig enig i dette!

Lenke til kommentar
Må jo gi konsollen tid.. Xbox 360 klarte ikke utnytte sin konsoll grafikkmessig før over 1 år etterpå...

 

rart at folk sier at de forventer "perfekt" grafikk av en wii maskin 1 uke etter lansering, mens xbox som er en "grafikk konsoll", kunne bruke over 1 år...

7555003[/snapback]

Ingen som forventer at den skal yte 100% første dagen, men folk forventer at den skal yte mer enn forgjengeren.

Lenke til kommentar
Wii koster like mye som ein tur på byen? :omg: Da lurer eg virkelig på om du er av den spandable typen, eller om du ligger stiv som ein stokk ved bardisken hver bidige gang :p

7554495[/snapback]

 

Tja, mine byturer inkludere oftest en god resturant, bedre rødvin, nattklubb og taxi - og jeg er ikke veldig beruset når jeg kommer hjem. Dette kan koste meg (eller kompisene mine :-) ) et par tusen, ja, og kan bli dyrere hvis jeg har med samboersken. Jeg drar IKKE ned på en 14-tis pøbb og bælmer halvlitere - det sluttet jeg med i tjue-års alderen - men det er vel nettopp poenget med innlegget mitt : Du (som jeg antar er en del yngre enn meg) og jeg har helt forskjellig syn på hva som er dyrt!

7554803[/snapback]

 

Det er som du sier en ny gruppe som kan tenkes å kjøpe wii og gjerne bruke barna som alibi. Enig i at prisen ikke avskrekker siden mange i denne gruppen hoster opp summen til å kjøpe en wii og alt som følger med uten å måtte spare på noen måte.

 

Byturer er dyrere nå ja.. tidligere brukte man 300 spenn og ramla dritings hjem mens nå ryker det for 2 lapper og man er faktisk mere mett enn full.. rart det der..

Lenke til kommentar

Eg sier ihvertfall ein ting.

 

Når Wii får meg til å like tennes og golf samt gir meg meirssmak på avanserte utgivelser av grenen, da har Wii ihvertfall gjort noe nytt og godt for min del. Slike spill som dette har liksom aldri vert noe for meg,det har rett og slett vert veldig kjedelig og kjipt. men i og med at Wii Sports er så simpelt, så kan eg nesten ikkje vente på at EA (jess,regner med denne gjengen ser potensialt her) bringer over Fight Night/Tiger Woods serien til Wii.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Kan den nå det?

Vet du egentlig hva directx kan gjøre, og hvordan det funker?

 

Den store styrken til moderne gpuer er parallellisme og programmerbar hardware. Jeg har ikke sett andre specs på gpuen til nintendo enn mhz så hvordan den operer på dette feltet er ganske uvisst.

 

Directx gjør ingenting magisk, det er skjermkortet som gjør det, directx er i bunn og grunn bare abstraksjon. Dette er grunnen til at selv om du har installert directx 10, så vil datamaskinen din kun yte i forhold til det grafikkortet du har installert. at wiiens gpu skal være "directx9 kompitabelt", er ganske vanskelig å si da svært lite informasjon om chippen har kommet ut.

 

Å skylde på late utviklere er også en uting. De skal vel helst være slik at Nintendo lager verktøy som gjør det mulig for programmererene å få utnyttet maskinvaren godt uten kronglete triks og fanterier som man finner ut av ved en slump i fyllakoding.

 

Uansett, når det kommer til wii, så driter jeg egentlig i grafikken, men når det kommer til teknisk diskusjon, så liker jeg å diskutere :)

7555075[/snapback]

Jeg har ingen grunnlag for å si hva den kan eller ikke. Men i følge det jeg har lest på nettet hos folk som kan dette, så kan TEV-en i Wii gjøre en rekke effekter som det directx kan. Altså bump mapping, specular osv.(ikke helt 100% sikker på hvilke her, men du tar poenget). Det er bare snakk om å programmere dette. Og motorene som tredjepartsutviklere har ikke utnyttet denne TEV-enheten slik den kan bli. Derfor har mange spill sett dårlige ut.

 

Factor 5 var en av de beste til å utnytte hva TEV virkelig kunne, og det ser du i spillene som de laget av Rogue Squadron. Nintendo bruker denne også en del selv, da de har veldig stor erfaring. Problemet kan også såklart ligge i at Nintendo ikke dokumenterer godt nok hvordan TEV brukes.

 

Jeg kan ikke dette tekniske pratet dessverre, men det er nå hva jeg har lest av veldig troverdige kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...