Gå til innhold

Jeg føler Wii kommer til å snuble


Starscream12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror aldri de kommer til å direkte tjene penger på Rare. Men et slikt selskap er en utrolig fin ressurs å ha pga. sin originalitet, noe MS ser ut til å ha skjønt med f.eks. Viva Piñata. Bruk Rare til å lage litt utenom-det-vanlige spill, som kanskje appellerer til andre brukergrupper.

7557597[/snapback]

Yup. Men hvis det tiltrekker seg nye grupper, så vil jo det tjene seg i det lange løp.

Lenke til kommentar
Du går av skaftet og beskytter Nintedos ære for alt. Et fint kjennetegn for fanboys

 

Prøvde du i hele tatt Xbox 1s kontroll? Hvis du ikke greier å se progresjonen, så er det ingen vits i å diskutere med deg. Det klikker for deg i det ordet grafikk dukker opp, men samtidig tar du deg god tid til å skjelle ut kontrollene... Hvis du ikke liker å diskutere Wiis HW, så hvorfor diskuterer du 360 og PS3s HW da?

 

Hvordan kan du kalle Nintendos 7-pakknings konsoll en liten revolusjon? Som sagt... Du kunne gjøre det allerede på Xbox 1, for å ikke snakke om langt før det på PC. Hvorfor blir det revolusjon når akkurat Nintendo gjør noe som er gjort før?

 

Ja så er jeg vel en fanboy, problemer med det? Jeg er egentlig dritta lei av det ordet, for om du argumenterer for en konsoll som Nintendo blir du automatisk stempla fanboy, ufattelig barnslig argumentert av folk synes jeg.

 

Jeg argumenterer for at man ikke skal kun fokusere på grafikken, og siden Nintendo ikke fokuserer på grafikken, er det den konsollen jeg forsvarer.

 

Grunnen til at jeg dreger frem kontrollen til Xbox og PSX er fordi de har ikke akkurat gjort mye forandringer i utformingen siden de kom. Er bare en sammenligning på hvor teit grunnlaget til mange her er når de disser Wii'en på grafikk delen, men stenger øynene totalt for kontrolleren som faktisk er revolusjonen på Wii. Men mange ser jo kun revolusjon i HD grafikk og anne eyecandy, og er totalt blind når det kommer til andre ting.

 

Jeg diskuterer det ikke, men hva skal man ellers diskutere på de 2 konsollene når det er det eneste nye. Ellers er jo X360 og PS3 det samme som fjordårets modell, ser bort fra at PS3en ser ut som en smørbrødgrill.

 

Sist jeg sjekket var ikke PC en konsoll, men det kan jo være jeg som er fanboy blind da, fult mulig, og Xbox emuleringen av andre konsoller er vel ikke akkurat det man kaller flawless eller lovlig. Men det er ikke poenget mitt heller, jeg trekker bare frem de positive punktene som Nintendo har lagt til i sin konsoll, som et bevist på at du kan faktisk gjøre noe mer enn bare presse god grafikk i en konsoll. Hele mitt argument og irritasjon er at folk hele tiden skal sammenligne konsollene på det grafiske planet, hvor Wii'en ikke har en sjangse. Men på andre punkter blir det ikke gjort noen sammenligning, som f.eks kontrolleren. Det er kun grafikken som takes i fokus med hensyn til next gen gaming.

 

Men et lite spørsmål, hva er next gen gaming og hvordan definerer du den? Skal den kun defineres etter den konsollen som gir finest grafikk, eller revolusjonerer måten man spiller på totalt sett?

Lenke til kommentar

Tror Rare var et varp for MS, selv om endel av titlene som har kommet har vært svake (Grabbed by the Ghoulies og Conker på Xbox, PDZ på X360).

 

Kameo, Viva Piñata er solide titler, og det kommende Banjo spillet krysser jeg fingrene for at blir like moro som originalen var på N64.

 

Hva Rare kommer med på X360 er dog bare halve bildet, det er vel nesten likeså viktig for MS hvilke titler som ikke har kommet på Nintendo's plattformer etter at Rare ble kjøpt opp... Se på toppspillene til N64 på f eks IGN, rundt 20% er jo Rare sine titler.

 

Håper virkelig Rare kommer tilbake til samme nivået som i sine glansdager på N64 men det er vel for mye å håpe på, var jo en periode alt de tok i ble til gull nærmest.

 

Lars

Lenke til kommentar
Tror Rare var et varp for MS, selv om endel av titlene som har kommet har vært svake (Grabbed by the Ghoulies og Conker på Xbox, PDZ på X360).

 

Kameo, Viva Piñata er solide titler, og det kommende Banjo spillet krysser jeg fingrene for at blir like moro som originalen var på N64.

 

Hva Rare kommer med på X360 er dog bare halve bildet, det er vel nesten likeså viktig for MS hvilke titler som ikke har kommet på Nintendo's plattformer etter at Rare ble kjøpt opp... Se på toppspillene til N64 på f eks IGN, rundt 20% er jo Rare sine titler.

 

Håper virkelig Rare kommer tilbake til samme nivået som i sine glansdager på N64 men det er vel for mye å håpe på, var jo en periode alt de tok i ble til gull nærmest.

 

Lars

7561637[/snapback]

Grabbed by the Ghoulies og Conker er langt fra svake spill. Kameo derimot, selvom jeg ikke har spillt det nok til å komme med en endelig bedømmelse, virker som en tro oppfølger til Starfox Adventures: Generisk, uinspirert, og kvalmende glatt.

 

Og jeg tror ikke Nintendo har tapt noe på å la Rare gå uansett. Rare lager store og dyre spill, og det er lenge siden noen av spillene har solgt godt nok til å tjene inn igjen produksjonsutgiftene. Og siden så godt som alt talentet som var med i N64tiden har forlatt Rare for andre selskaper, Nintendo fokuserer i større og større grad på mindre spill, og Rare er fri til å utvikle for DS og GBA, så tror jeg man kan slå fast at det absolutt ikke var et dårlig salg for Nintendo.

 

Ikke at det var et dårlig kjøp for Microsoft heller. MS og Nintendo har forskjellig fokus, og forskjellige behov.

Lenke til kommentar
Tror Rare var et varp for MS, selv om endel av titlene som har kommet har vært svake (Grabbed by the Ghoulies og Conker på Xbox, PDZ på X360).

 

Kameo, Viva Piñata er solide titler, og det kommende Banjo spillet krysser jeg fingrene for at blir like moro som originalen var på N64.

 

Hva Rare kommer med på X360 er dog bare halve bildet, det er vel nesten likeså viktig for MS hvilke titler som ikke har kommet på Nintendo's plattformer etter at Rare ble kjøpt opp... Se på toppspillene til N64 på f eks IGN, rundt 20% er jo Rare sine titler.

 

Håper virkelig Rare kommer tilbake til samme nivået som i sine glansdager på N64 men det er vel for mye å håpe på, var jo en periode alt de tok i ble til gull nærmest.

 

Lars

7561637[/snapback]

Rare var et stort tap for Nintendo ja.

Noe jeg ikke helt likte siden spillene på 360 har blitt bra, men ikke av det kaliber som da Rare jobbet med Nintendo.

Men 360 trenger også et selskap som Rare for ellers hadde det så og si ikke blitt en eneste platformer på 360. Noe som etter min mening er en sjanger som få mestrer, og det har kommet alt for virkelig bra spill til i forhold til action/shooter/fps sjangeren.

Lenke til kommentar
Samtlige Xbox360 launchspill så ut som high-resolution Xbox 1.5 spill. I mine og mange andres øyne.

 

Så hvis Wiilaunchspillene skulle være i alle fall like pene som pene Xboxspill, ville det betydd at launchspillene var basically Xbox360 i mindre oppløsning.

 

Og det er litt mye å forvente.

7555487[/snapback]

Nei, det synes jeg faktisk ikke. Når man kjøper en boks til 2500 kroner så må det være lov å regne med at den vil prestere bedre enn en boks til 1000 kroner. Jeg er selvsagt fullstendig klar over at de nye kontrollene er et stort salgsargument, men likevel.

 

Og når man regner med at utviklerne fikk grafikkmaskinvaren veldig sent, og brukte tiden uansett til å lære seg å programmere Wiimoten, så tror jeg man trygtr kan si:

 

Det du forventet deg var komplett urealistsisk.

7555487[/snapback]

Det kan godt være det er urealistisk, men som forbruker gir jeg egentlig blanke i hvor realistisk det er, eller hva slags vanskeligheter utviklerne har hatt.

 

Hvis det faktisk er slik at Nintendo har vært treige med å sende ut maskinvare, eller dårlige med å informere om hvordan man kan utnytte den, så er det, for å sitere Reggie Fils-Aime, deres problem. Ikke mitt.

 

Når alt det er sagt, så har jeg svært lite trøbbel med Wii-grafikken for min egen del -- men det betyr ikke at det er tullete, eller uintelligent, å reagere.

Lenke til kommentar
Nei, det synes jeg faktisk ikke. Når man kjøper en boks til 2500 kroner så må det være lov å regne med at den vil prestere bedre enn en boks til 1000 kroner. Jeg er selvsagt fullstendig klar over at de nye kontrollene er et stort salgsargument, men likevel.

 

Det kan godt være det er urealistisk, men som forbruker gir jeg egentlig blanke i hvor realistisk det er, eller hva slags vanskeligheter utviklerne har hatt.

 

Hvis det faktisk er slik at Nintendo har vært treige med å sende ut maskinvare, eller dårlige med å informere om hvordan man kan utnytte den, så er det, for å sitere Reggie Fils-Aime, deres problem. Ikke mitt.

 

Når alt det er sagt, så har jeg svært lite trøbbel med Wii-grafikken for min egen del -- men det betyr ikke at det er tullete, eller uintelligent, å reagere.

7562542[/snapback]

Jo, det er betyr det faktisk. Det er både tullete og uintelligent å reagere, dessuten så er det et tegn på dårlig hukommelse hvis du ikke synes Wii presterer bedre grafisk en GC, for det gjør den faktisk. Folk glemmer fort hvor dårlige en god del third-party ports var til GC.

 

Og hvis du, som forbruker, gir blanke f.... i hvor realistisk dine forventninger er, eller hva faktisk de som lager produktene har å jobbe med, så er det ditt problem. Det er du som kommer til å bli misfornøyd med produktet.

 

Det er litt som med fanboys som hyper seg opp til alt mulig rart. Ps3 er verdens kraftigste maskin og vil sparke rumpen til Xbox360 ved launch!! Zelda kommer til å bli verdens beste spill! Halo 3 kommer til å bli verdens beste spill! Wooohoo!! I Fable kommer man til å kunne gjøre ALT i hele verden! Yiiihaaw!

 

Problemet er at man bygger opp produktet man venter på til å bli et "perfekt" produkt, og slike produkter eksisterer ikke. Dermed blir man skuffet, slik mange fanboys blir ved hver eneste launch av et stort produkt. Hvis man derimot holder seg informert og har realistiske forventninger, så blir man ikke like lett skuffet.

Lenke til kommentar
Ingen som forventer at den skal yte 100% første dagen, men folk forventer at den skal yte mer enn forgjengeren.

7555141[/snapback]

Det gjør den også - på kontrolleren

 

Det er ikke grafikk som er hovedmålet denne gangen for Nintendo. Men det blir bedre når andre utviklere blir bedre kjent med kontrolleren og dermed må bruke mindre tid på den delen.

 

 

Når man kjøper en boks til 2500 kroner så må det være lov å regne med at den vil prestere bedre enn en boks til 1000 kroner.

Det gjør den da også. Det er ikke hardwaren som er problemet, det er bare spillene som satser lite på grafikk og mer på kontrolleren foreløpig. Når utviklerne blir bedre kjent med systemet så vil ting forandre seg.

 

Husk at Wii er en ganske radikal endring fra tidligere konsoller, så utviklere må sette seg inn i noe helt nytt.

Lenke til kommentar
Må jo gi konsollen tid.. Xbox 360 klarte ikke utnytte sin konsoll grafikkmessig før over 1 år etterpå...

 

rart at folk sier at de forventer "perfekt" grafikk av en wii maskin 1 uke etter lansering, mens xbox som er en "grafikk konsoll", kunne bruke over 1 år...

7555003[/snapback]

Ingen som forventer at den skal yte 100% første dagen, men folk forventer at den skal yte mer enn forgjengeren.

7555141[/snapback]

 

Forventer man det? jeg gjør det ikke, og det gjør ikke mange andre wii elskere heller etter det jeg har fått intrykk av.. tru det eller ei, så er ikke grafikk alt, for alle sammen=)

Men jeg synes personlig at Zelda har nydelig grafikk=) og det kommer mer er jeg sikker på=)

 

blir feil av deg å si at "folk" forventer det... trur ikke du har snakka med alle wii eiere=)

Er nok xbox og PS folk som sier de forventer bedre grafikk.. trur dem bare er sjalu jeg=)

Lenke til kommentar
Jo, det er betyr det faktisk. Det er både tullete og uintelligent å reagere, dessuten så er det et tegn på dårlig hukommelse hvis du ikke synes Wii presterer bedre grafisk en GC, for det gjør den faktisk. Folk glemmer fort hvor dårlige en god del third-party ports var til GC.

7562946[/snapback]

Vel, jeg husker da også svært flotte tredjepartsspil til GC. Prince of Persia, King Kong, TimeSplitters, SSX, Rogue Squadron II og III, og naturligvis alt hva Capcom tok i, slik som Killer 7, P.N. 03 eller Viewtiful Joe.

 

Uansett synes jeg du skyter feil mann her, for jeg skriver ingen steder at Wii ikke presterer bedre grafisk enn GC. Jeg VET at Wii presterer bedre grafisk enn GC. Jeg har selv spilt lekre spill som Super Mario Galaxy og Metroid Prime 3 - spill som helt klart bruker mer effekter enn det som var mulig på GC.

 

Men det betyr altså ikke at man dermed må like at maskinen, per dags dato, har mange spill som ser middelmådige ut. Det er mulig å ha to tanker i hodet på én gang.

 

Og hvis du, som forbruker, gir blanke f.... i hvor realistisk dine forventninger er, eller hva faktisk de som lager produktene har å jobbe med, så er det ditt problem. Det er du som kommer til å bli misfornøyd med produktet.

Først må jeg presisere, siden jeg ser at det jeg skreiv sist kunne misforstås:

 

Jeg gir ikke blanke i hvor realistiske mine forventninger er, jeg gir blanke i hva som nå enn måtte være årsaken til at Wii-en foreløpig ikke er konkurransedyktig når det gjelder teknisk-grafisk kvalitet.

 

Poenget mitt er at forbrukeren ikke har noen umiddelbar nytte av å sympatisere med produsentene, men som regel vil være best tjent med å velge det tilbudet hun oppfatter som best. Selvfølgelig er det hundre variable i tillegg til grafikk som bør være avgjørende i en slik situasjon, men jeg ser virkelig ikke hensikten med å forsøke å skyve under teppet at (den tekniske) grafikkvaliteten vil telle negativt for mange, i hvert fall hvis vi skal dømme ut fra hva vi har sett hittil.

 

Som forbruker er man i sin fulle rett til å måle maskiner opp mot hverandre, og at noen faktisk synes oppløsning og grafisk kvalitet er avgjørende synes jeg er helt forståelig. Som spillinteressert er grafikken som regel det jeg bryr meg minst om når jeg prøver nye titler og konsoller - det viktigste er at den formidler det spillet forsøker å formidle - men det skader selvsagt ikke med bedret skarphet og detaljnivå, enten spillet heter Gears of War eller Zelda.

 

Jeg ser helt klart hensikten med at Nintendo har tatt de valgene de har gjort med denne nye maskinen, og jeg tror det kommer til å vise seg som en svært vellykket strategi. Det er liten tvil om at den gjennomsnittlige prisen på å lage Wii-spill vil være lavere enn f.eks. PS3-spill, og muligens blir resultatet flere spill, mer kreativitet og mindre grafikkjag. Men igjen: det betyr ikke at jeg, eller andre gamere som synes presentasjon har en viss verdi, behøver å like bieffektene av strategien.

 

Problemet er at man bygger opp produktet man venter på til å bli et "perfekt" produkt, og slike produkter eksisterer ikke. Dermed blir man skuffet, slik mange fanboys blir ved hver eneste launch av et stort produkt. Hvis man derimot holder seg informert og har realistiske forventninger, så blir man ikke like lett skuffet.

7562946[/snapback]

Jeg ser ikke helt hvordan dette relaterer seg til det jeg skreiv.

Lenke til kommentar

Hva forventet jeg av Wii? En helt ny måte å oppleve spill på. Har Wii levert dette? Ja. Tror ingen hadde forventet en super grafikk på Wii, for det hadde ikke Nintendo lagt opp til heller, men det de lovte har de levert og litt til.

 

For min del er Wii en revolusjon, og jeg synes den gir MS og Sony konkuranse og litt til. La de 2 ha god grafikk, meg klarer de ikke å lure.

Lenke til kommentar
Forventer man det? jeg gjør det ikke, og det gjør ikke mange andre wii elskere heller etter det jeg har fått intrykk av.. tru det eller ei, så er ikke grafikk alt, for alle sammen=)

Men jeg synes personlig at Zelda har nydelig grafikk=) og det kommer mer er jeg sikker på=)

 

blir feil av deg å si at "folk" forventer det... trur ikke du har snakka med alle wii eiere=)

Er nok xbox og PS folk som sier de forventer bedre grafikk.. trur dem bare er sjalu jeg=)

7564712[/snapback]

Ok, en god del folk forventer det da. Om du, og andre "wii-fans" som du sier, ikke bryr dere er jo selvsagt opp til dere. Det er en ærlig sak det. Men samtidig så bør jo også dere forstå (og respektere) at andre igjen er skuffa over at konsollen ikke viser mer av de hestekreftene den har foreløpig, uten å umiddelbart anta at de er "fanboys" av ymse slag eller Wii-hatere ;)

Lenke til kommentar

Nei dere er nok ikke wii hatere=), men hvorfor er dere så opptatt av grafikken til nintendo wii når dere ikke har tenkt å kjøpe den? synes det blir litt feil av folk og si at dere er skuffet over grafikk delen til wii når dere ikke engang skal ha den og ikke har prøvd den engang..

 

Akkurat som å si at den plasma tven er suger, men jeg har ikke prøvd den eller har ikke tenkt å kjøpe den, men er uansett skuffa lissom.

 

P.s Sitat deg: at andre igjen er skuffa over at konsollen ikke viser mer av de hestekreftene den har foreløpig.

 

Skal den klare å vise det etter 1 uke (utgangspunkt i når det starta)? xbox brukte 1 år, klagde du på xbox etter 1 uke? nei...

 

Som jeg har sagt før, trur xbox og PS fans føler wii puster dem i nakken og klarer ikke forstå at nintendo er tilbake for fult!=)

Lenke til kommentar
Nei dere er nok ikke wii hatere=), men hvorfor er dere så opptatt av grafikken til nintendo wii når dere ikke har tenkt å kjøpe den? synes det blir litt feil av folk og si at dere er skuffet over grafikk delen til wii når dere ikke engang skal ha den og ikke har prøvd den engang..

 

Akkurat som å si at den plasma tven er suger, men jeg har ikke prøvd den eller har ikke tenkt å kjøpe den, men er uansett skuffa lissom.

7573400[/snapback]

Hvorfor skal kun de som har eller har tenkt å kjøpe konsollen ha lov til å mene noe (negativt) om den?

Lenke til kommentar
Forventer man det? jeg gjør det ikke, og det gjør ikke mange andre wii elskere heller etter det jeg har fått intrykk av.. tru det eller ei, så er ikke grafikk alt, for alle sammen=)

Men jeg synes personlig at Zelda har nydelig grafikk=) og det kommer mer er jeg sikker på=)

 

blir feil av deg å si at "folk" forventer det... trur ikke du har snakka med alle wii eiere=)

Er nok xbox og PS folk som sier de forventer bedre grafikk.. trur dem bare er sjalu jeg=)

7564712[/snapback]

Ok, en god del folk forventer det da. Om du, og andre "wii-fans" som du sier, ikke bryr dere er jo selvsagt opp til dere. Det er en ærlig sak det. Men samtidig så bør jo også dere forstå (og respektere) at andre igjen er skuffa over at konsollen ikke viser mer av de hestekreftene den har foreløpig, uten å umiddelbart anta at de er "fanboys" av ymse slag eller Wii-hatere ;)

7564987[/snapback]

 

Hehehe morsomt at du sier at det kun er wiifans som ikke er skuffet over grafikken :p Tror faktisk det er mer folk der ute som ikke er skuffet, enn folk som er skuffet. Den vanlige mannen i gata har ikke helt peiling på hvordan bra grafikk er, og bryr seg ofte fint lite, så lenge spillene fungerer bra. Alle onkler og tanter, besteforeldre og søskenbarn som har prøvs min wii, har ikke vært skuffet, tror det finnes flere slike familier der ute i verden. Personlig er jeg litt skuffet over grafikken i red steel, men spill som wii-sports og zelda tp fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vel aldri sagt at det kun er wiifans som ikke er skuffa over grafikken. Har heller ikke sagt at jeg personlig er skuffa over grafikken. Har bare prøvd å forsvare de som faktisk er skuffa - jeg skjønner godt at folk er det, og synes det blir for lettvint og urettferdig å si at de som er skuffa har misforstått, er wiihatere eller fanboys av andre konsoller.

 

RockyIII: Xbox brukte ikke et år på å overgå sin forgjenger - det gjorde den allerede første dagen. AT Nintendo kommer til å gjøre det sterkt denne generasjonen er det vel ingen som tviler på. Jeg spår i hvert fall at de kommer til å sitte med størst merkedsandel, og profitt.

 

Og en liten ting til: Hva Olga (86), Svein-Børre (54) eller Stian (11) måtte mene om konsollen kunne ikke brydd meg mer i brunøyet tror jeg. Folk kjøper da konsoller etter hva som passer dem - ikke alle andre ;)

Lenke til kommentar
Ok, en god del folk forventer det da. Om du, og andre "wii-fans" som du sier, ikke bryr dere er jo selvsagt opp til dere.

 

Beklager hvis jeg misstolket deg, fikk bare inntrykk av at du mente at det kun var "wii-fans" som ikke er skuffet. Av en eller annen grunn synes jeg du formulerer deg slik at de fleste er skuffa over grafikken til wii, utenom en liten minoritet. Fikk forresten prøvd double agent forleden, synes det ser bedre ut til GC...

 

Og en liten ting til: Hva Olga (86), Svein-Børre (54) eller Stian (11) måtte mene om konsollen kunne ikke brydd meg mer i brunøyet tror jeg. Folk kjøper da konsoller etter hva som passer dem - ikke alle andre

 

Nettopp! Så hvorfor bryr du deg om hva folk her mener da? Hadde du ikke brydd deg, er vel denne diskusjonen uvesentlig for deg. Selvfølgelig enig i at alle bør respektere hverandres meninger vedrørende hvilken konsoll de har/ønsker/liker/er forelsket i/ Gift med osv. Folk har ulik smak, ar noen mener at wii ikke holder stand grafikkmessig, er selvsagt opp til dem. At folk mener at ps3 er unødvendig dyr pga BR, er selvsagt opp til dem. At noen mener 360 er kjedelig, er selvsagt opp til dem. Virker som enkelte her inne blir følesesmessig frustrert når "deres" konsoll møter krass kritikk, og svarer med å kritisere motstanderene. Slik har det vært her en god stund nå. Føler at folk her inne må ta steget videre nå, og akseptere at det ikke finnes en objektiv sanhet vedrørende hva som er best, men at det hele er en subjektiv vurdering for hvert enkelt individ.

Endret av Matsini
Lenke til kommentar

Der er jeg uenig Foxhound (xbox)..=p men skal ikke gå mer innpå det..hehe=)

 

Daniel : Synes de som ikke skal kjøpe den eller ikke har testet den og har sin "favoritt", har bare med seg en negativ holdning i innleggene sine mot det produktet det gjelder eller har ikke noe generelt godt å si..

 

Derfor blir det ikke riktig i mine øyne at de folkene diskuterer det da=)

 

På veldig godt norsk, folk klarer ikke holde seg objektive nok og holde seg unna det de ikke vet noe om.

 

fks, hvor mange har ikke sagt at det ser idiotisk ut å veive rundt med den kontrollen? og klager på det

Noe man altså ikke trenger å gjøre og viser at folk bare slenger ut tullball her og der=)

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...