Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

Stemmer det. Smart Club i Asker.  :)  Bestilte meg Zelda på Playx.no forøvrig. 389 kr + 29 kr i frakt. så får vi se hvor lang tid det tar. Håper det ikke kommer noen avgifter i tillegg...... Dersom dette går greit kan jeg jo bli en trofast playx-

7683879[/snapback]

 

 

Playx hører til i danmark vettu...

Det betyr at hvis tolla tar den (noe de sannsynligvis gjør da verdien på pakken er over 200 kroner)

så kommer det til å koste deg

 

389*1,25 = 486,25

+ tollavgift på ca 70 kr

 

= 556,25

 

+frakten din på 29 kr

 

= 585,25

 

Det kan du forvente å betale. Er du derimot meget heldig, så slipper du unna med 389+29 kr

 

 

Jeg liker ikke playx......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kom godt over dobbelt så mye til kun en av kjedene ved launch, så du tar nok helt feil :). 10 000 er vel (uten at jeg vet det sikkert) - faktisk nærmere det antallet som kom til norge.

 

Noe som tilsvarer omtrent det samme antall Wii per person som USA fikk, så ikke noe diskriminering her i gården...

Lenke til kommentar
Playx hører til i danmark vettu...

Det betyr at hvis tolla tar den (noe de sannsynligvis gjør da verdien på pakken er over 200 kroner)

så kommer det til å koste deg

 

Det er normalt sett ikkje moms (eller toll) på varer sendt mellom land i norden. I alle fall er grensa mykje høgare enn kr. 200, dvs. rundt kr 6500. :)

Lenke til kommentar
Playx hører til i danmark vettu...

Det betyr at hvis tolla tar den (noe de sannsynligvis gjør da verdien på pakken er over 200 kroner)

så kommer det til å koste deg

 

Det er normalt sett ikkje moms (eller toll) på varer sendt mellom land i norden. I alle fall er grensa mykje høgare enn kr. 200, dvs. rundt kr 6500. :)

7687571[/snapback]

 

Hvor har du dette fra? Sist jeg sjekket var det ingen særregler mellom land i Norden.

Lenke til kommentar
Playx hører til i danmark vettu...

Det betyr at hvis tolla tar den (noe de sannsynligvis gjør da verdien på pakken er over 200 kroner)

så kommer det til å koste deg

 

389*1,25 = 486,25

+ tollavgift på ca 70 kr

 

= 556,25

 

+frakten din på 29 kr

 

= 585,25

 

Det kan du forvente å betale. Er du derimot meget heldig, så slipper du unna med 389+29 kr

 

 

Jeg liker ikke playx......

7684206[/snapback]

 

 

ÆSJ :( Sjekka litt nøyere nå og uvanlig nok orka jeg å lese gjennom betingelsene:

 

Bestillinger fra andre land

playx.no har logistikk fra Danmark. Ved varekjøp under NOK 200,- ekskl. Frakt. * er det dette momsfritt inn til Norge.

Fraktprisen er merket for hvert produkt. Vi merker hver pakke med vareverdi ekskl. Fraktkostnader slik at du vil få varene rett til din leveringsadresse. Våre priser gjelder FOB Frederikshavn. Ved betaling av frakten sender vi pakken din leveringsadresse. Ved vareverdi over kr 200,- ekskl. Frakt må du selv sørge for å betale moms til norske myndigheter.

 

Smarte disse playx-folka. Legge inn en .no adresse og skrive prisene på en slik måte at du tror det er "norske" priser, og at du må sjekke betingelsene for å se at de sender fra Danmark og at du dermed risikerer tollavgifter. :nei::ph34r::nei:

 

Kan se ut til at jeg havner i den "liker ikke playx"-klubben jeg også....

Endret av BzzArt
Lenke til kommentar
Playx hører til i danmark vettu...

Det betyr at hvis tolla tar den (noe de sannsynligvis gjør da verdien på pakken er over 200 kroner)

så kommer det til å koste deg

 

Det er normalt sett ikkje moms (eller toll) på varer sendt mellom land i norden. I alle fall er grensa mykje høgare enn kr. 200, dvs. rundt kr 6500. :)

7687571[/snapback]

 

Hva mener du med normalt sett? Enten så er det moms, eller så er det ikke moms. Hvilken av dem er det? Kom med kilder som bekrefter dette du påstår. Ellers er det ikke mye verdt.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Tollgrensen på 200kr gjelder for ALLE land. Og grunnen til at vi har denne er fordi at nettbutikker i andre land slipper å betale moms til sitt eget land for varer de selger til oss. Så i teorien burde alle varer vi kjøper fra utlandet påføres moms, siden det gir en konkurranse disfavør for bedrifter i Norge. En bedrift fra Norge vil ikke kunne konkurrere med nettbutikker fra utlandet siden de uansett må betale en moms på 25%. Så å heve momsgrensen til 1000 vil faktisk være svært ødeleggende for norske bedrifter.

 

Ble off topic dette men :innocent:

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

For å komme tilbake til topic så har jeg et spørsmål

 

Hvordan får jeg en wii så fort som mulig til ca2,5k fra butikk. Bor egentli i Oslo, men er på ferie i Kristiansand, men her er wii umulig å oppdrive, uten å stå på venteliste til februar. Lurer på om jeg skal bestille fra komplett eller lignende, men lurer også på om jeg burde vente og se om noen butikker i Oslo har raskere leveringstid. Kommer tilbake dit på lørdag.

tips any1?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...