Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yeye... fikk da følgende fra Lefdal i går ang. min Wii bundle:

 

Hei og takk for din henvendelse

 

Det ser ut til at det har oppstått et leveringsproblem på din bestilling.

Vi har dessverre ikke mottatt noen informasjon fra vår leverandør, angående når varen kan ventes inn på lager igjen.

 

Ta kontakt med oss pr. telefon for nærmere informasjon.

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag og et godt nyttår!

Så da er det vell bare å se hvordan soga går videre ;)

Lenke til kommentar
Hva mener du med normalt sett? Enten så er det moms, eller så er det ikke moms. Hvilken av dem er det? Kom med kilder som bekrefter dette du påstår. Ellers er det ikke mye verdt.

 

Med normalt sett meinte eg at det kanskje var unntak for enkelte varetypar, som t.d. våpen eller medisinar, men dette er berre antagelsar.

 

Eg har ingen kjelder, men eg såg eit forbrukarprogram på tv2 for eit par år sidan, der dei snakka om eit triks for å sleppe unna moms-spøkelset ved bestilling av momsbelagte varer frå andre land. Trikset gjekk ut på å få noko bestilt til ei poste restante-adresse i Sverige (t.d. Strømstad) og plukke opp vara der, for så å ta den med over svenskegrensa, og på denne måten unngå moms, sidan momsgrensa var på kr. 6500 (eller deromkring) på varer frakta mellom Noreg og Sverige. Og slik er det truleg framleis. Min antagelse var dog at det fanst ein liknande regel for import/eksport mellom Noreg og Danmark, men denne påstanden kan eg ikkje bekrefte. Når fleire på forumet no har avkrefta dette, så går eg ut ifrå at min antagelse ikkje stemmer, iallefall ang. Danmark.

Lenke til kommentar
Siste batch hos Elkjøp Kristiansand gikk for 2485,-

7687351[/snapback]

 

Så da er det vel i grunn like greit å bestille fra komplett, om ikke jeg får tak i en før 31/01. Er bare litt usikker på om de faktisk får inn så mange som de har skrevet at vil bli tilgjengelig den 31. Har lite lyst til å vente flere uker ekstra om jeg bestiller fra nett.

 

Er det noen som forresten har hørt noe nytt om når Elkjøp får inn neste batch?

Lenke til kommentar
Hva mener du med normalt sett? Enten så er det moms, eller så er det ikke moms. Hvilken av dem er det? Kom med kilder som bekrefter dette du påstår. Ellers er det ikke mye verdt.

 

Med normalt sett meinte eg at det kanskje var unntak for enkelte varetypar, som t.d. våpen eller medisinar, men dette er berre antagelsar.

 

Eg har ingen kjelder, men eg såg eit forbrukarprogram på tv2 for eit par år sidan, der dei snakka om eit triks for å sleppe unna moms-spøkelset ved bestilling av momsbelagte varer frå andre land. Trikset gjekk ut på å få noko bestilt til ei poste restante-adresse i Sverige (t.d. Strømstad) og plukke opp vara der, for så å ta den med over svenskegrensa, og på denne måten unngå moms, sidan momsgrensa var på kr. 6500 (eller deromkring) på varer frakta mellom Noreg og Sverige. Og slik er det truleg framleis. Min antagelse var dog at det fanst ein liknande regel for import/eksport mellom Noreg og Danmark, men denne påstanden kan eg ikkje bekrefte. Når fleire på forumet no har avkrefta dette, så går eg ut ifrå at min antagelse ikkje stemmer, iallefall ang. Danmark.

7690409[/snapback]

Det er forsåvidt korrekt det du sier. Det er forskjell på om du selv reiser ut og tar noe med hjem. Da er grensen 6500-ish. Det har vel heller ikke noe å si hvilket land man kommer fra.

Det er en annen grense for når man bestiller på nettet og får det tilsendt til norge. Da er grensen 200/1000.

Lenke til kommentar
Det er forsåvidt korrekt det du sier. Det er forskjell på om du selv reiser ut og tar noe med hjem. Da er grensen 6500-ish. Det har vel heller ikke noe å si hvilket land man kommer fra.

Det er en annen grense for når man bestiller på nettet og får det tilsendt til norge. Da er grensen 200/1000.

7691110[/snapback]

 

Ah, det stemmer nok, my bad. Eg tenkte ikkje på at der er ein forskjell på om du får produktet tilsendt frå Sverige eller om du hentar det i Sverige, men det er det nok. Regelen er veldig grei for dei som bur klin inntil svenskegrensa, dog. :)

Lenke til kommentar
Du betaler jo uansett svensk moms hvis du henter den i sverige. Da må de ta med den svenske momsen når de selger til deg. Så er vel ikke så mye å hente på det uansett da. Er kun når nettbutikker sender ut av landet at de kan fradra momsen.

7691543[/snapback]

 

Det var vel det som var greia med den forbrukarsaka eg såg på tv2, at Sverige sine momsreglar for privatimport er så godt som ikkjeeksisterande, og at det dermed var pengar å spare ved å få det sendt dit.

Lenke til kommentar
Lefdal har sendt min Wii.

 

Kommer i morgen :D

7690078[/snapback]

Takk :p

7690129[/snapback]

Sjekke akkurat posten (...) og skulle du ikke sett, til tross for at Lefdal epostet meg i går med "problemer med bestillingen" så det f*nken meg en hentelapp fra de der i dag... :D Litt ergelig en ikke gadd å sjekke posten før postkontoret stengte, men dog... :p

 

Wiiiiii :) Helt utrolig...

Lenke til kommentar
Det var vel det som var greia med den forbrukarsaka eg såg på tv2, at Sverige sine momsreglar for privatimport er så godt som ikkjeeksisterande, og at det dermed var pengar å spare ved å få det sendt dit.

7692079[/snapback]

 

 

Hmm Sverige er vel med i EU og må følge EU's moms regler så skulle jo tro de hadde en form for momsgrense der og, men det vet jeg ingenting om. :roll:

Lenke til kommentar
Du betaler jo uansett svensk moms hvis du henter den i sverige. Da må de ta med den svenske momsen når de selger til deg. Så er vel ikke så mye å hente på det uansett da. Er kun når nettbutikker sender ut av landet at de kan fradra momsen.

7691543[/snapback]

 

Når man handler en vare i f.eks. Sverige kan man handle på taxfree. Med andre ord, betaler du moms for varen, men kan dra innom tollen f.eks. på en flyplass og få tilbake disse pengene. Er dette under en viss verdi (varierer om du har vært ute av landet i over/under 24 timer) så får du ta med denne tollfritt til Norge.

Lenke til kommentar
Når man handler en vare i f.eks. Sverige kan man handle på taxfree. Med andre ord, betaler du moms for varen, men kan dra innom tollen f.eks. på en flyplass og få tilbake disse pengene. Er dette under en viss verdi (varierer om du har vært ute av landet i over/under 24 timer) så får du ta med denne tollfritt til Norge.

7693015[/snapback]

 

Vi snakkar ikkje om taxfree, som går på toll (moms har ingenting med toll å gjere, anna enn at det er tollvesenet som krevjer inn momsen på varer som er momsbelagte og bestilte frå utlandet) eller om å handle varer i Sverige, vi snakkar om å få varer sendt frå utlandet til svenske adresser, og det er noko ganske anna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...