Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd noen Brut's i det siste og er og overbevist over at det er en stil som kommer til å ta følge med både black og white IPA's; nisjeøl for spesielt interesserte.

 

Stilen ødelegger veldig mye av det jeg er fan av i IPA'er; den gode ettersmaken. Back in the days så handlet det om å ha bitterheten hengene lengst mulig. Etterhver som NEIPA'ene kom så ble det mango, ananas og sitrusfrukter som skulle henge igjen på tungen. 

 

Beste eksempelet er Brut Nature til Lervig. Prøvde den relativ fersk og aromaene som kom opp fra glasset var magiske. Minnet som Liquid Sex Robot med søt og overmoden mango. Smaken var helt forskjellig. Borte var det fruktige preget og det ble erstattet med noe mineralsk og lettere bitre urter. Så fort slurken var svelget unna så forsvant smaken og det som hang igjen var en ganske ubehagelig smak av steinstøv. Det fortsatte til halvliteren var tom og fristet ikke til gjentagelse.

 

Skal sies at jeg har plukket opp Cervisiam og Stillwater sine forsøk, men om de ikke imponerer tror jeg at jeg ender opp med å begrave stilen for min del.

Lenke til kommentar

Ellers nærmer det seg slutten for Oculus, baren til Cervisiam i Oslo.

De stenger dørene 26 januar, da leiekontrakten ikke har blitt forlenget fordi hele bygget skal renoveres.

 

Veldig trist, ett av de stedene jeg har vært mest de siste årene. Gjerne gått innom på vei hjem fra jobb når det var varmere å været og sittet ute å ta meg en øl eller to før jeg gikk videre hjem.

Håper virkelig de åpner ett nytt sted snart, men de leter visstnok etter kapital.

Virker ikke som om de kommer til å gå videre med det lokalet på Grønland. 

 

Hva er egentlig favorittstedene til dere i tråden her? 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Hva er egentlig favorittstedene til dere i tråden her?

Likte selv Oculus veldig godt så synes det er veldig trist at den forsvinner. Henry & Sallys(Mikkeller) kommer trolig til å ta over for min del som stedet for å ta meg en "spontanøl", av praktiske årsaker. Liker egentlig ikke stedet eller ølutvalget deres spesielt bra, men får se hvordan de utvikler seg. Ellers er vel "Brygg Oslo" et av de beste ølstedene, totalt sett, i Oslo by.
Lenke til kommentar

Om noen her har sansen for Cervisiam sin Satanic Panic, så går denne ut nå.

Liker denne godt selv, så får skaffe et bar bokser tenker jeg.

 

RIP SATANIC PANIC.

We are discontinuing our classic coffee stout to make room for new, exciting beer. Get the last cans before it's gone forever ❤️
 
All the remainder of Satanic has been aged for about one year to perfection.
Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Northern Munk tap take over på Brus på lørdag!
Gleder meg til det, Northern Munk leverer stort sett alltid på høyt nivå.

 

Tapliste:

Heathen - Hazy IPA -7,2%
EXP006 - Baltic porter - 10%
Death sichuan pepper - Stout - 12%
Yeast 2018 Sour IPA - 6,5% (collab Verdant)
Honours - Triple West Coast IPA - 9.5%
Patrons project 9.06 Skelatory - DDH IPA 6,8% (collab Deya)
Patrons project 14.04 Clean - DDH Session IPA - 4,8%
Patrons project 10.05 Culinary concepts - Almond & cranberry porter - 5,4%
Patrons project 4.05 Jungle IPA - NEIPA - 7,2%
Patrons project 15.01 Blues run the game - sour IPA - 6,4%(collab J.Wakefield)
Sticky toffee BA Strannik - stout - 10%
New World IPA - West coast IPA - 6,2%

 

Den i bold har/hadde de på tap på Cafe Sara, det er kanskje den beste IPAen jeg har drukket!

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Lite spesialslipp i morgen:

https://www.vinmonopolet.no/spesiallansering-ol-februar

 

Må skaffe meg et par av Nøgne Ø sin At Gale Force.

Drakk den forrige uke på Cafe Sara, ikke helt i toppen, men absolutt en god stout. Godt med noe nytt og spennende fra Nøgne Ø.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe meg Guinness & Timmermans Lambic Stout

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt nydelig format Vinmonopolet bruker for å presentere disse listene sine. Html standarden har jo manglet implementasjon av tabeller i alle år, så det er kjekt at dette nå endelig er løst gjennom Excel Online, som har en rett og slett imponerende løsning på iPhone:

1. Trykk på lenke i safari

2. OneDrive appen åpner seg automatisk

3. OneDrive appen gir beskjed om at den ikke har tilgang til aktuelle filstruktur og spør pent om du ikke vil åpne den i nettleseren i stedet

4. OK tilbake til safari

5. Laster, venter. Venter

6. Til slutt åpnes en tabell hvor det er satt av plass til hele seks celler nedover og en celle bortover. Resten av grensesnittet går med til å vise uendelig med verktøylinjer og knapper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt nydelig format Vinmonopolet bruker for å presentere disse listene sine. Html standarden har jo manglet implementasjon av tabeller i alle år, så det er kjekt at dette nå endelig er løst gjennom Excel Online, som har en rett og slett imponerende løsning på iPhone:

1. Trykk på lenke i safari

2. OneDrive appen åpner seg automatisk

3. OneDrive appen gir beskjed om at den ikke har tilgang til aktuelle filstruktur og spør pent om du ikke vil åpne den i nettleseren i stedet

4. OK tilbake til safari

5. Laster, venter. Venter

6. Til slutt åpnes en tabell hvor det er satt av plass til hele seks celler nedover og en celle bortover. Resten av grensesnittet går med til å vise uendelig med verktøylinjer og knapper.

:D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...