Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert med O/O Narangi i basis. Kanskje Sveriges beste IPA i hard konkurranse med diverse fra Stigbergets. På tide at noe av det kommer til Norge, de beste fra Stigbergets har jeg ikke fått med meg at har vært tilgjengelig her. Er vel kun Lervig som kan hamle opp med disse av det vi er vant med å finne i hyllene på Polet.

 

Ellers er Lervig som vanlig borte fra de offisielle listene, men blir vel forhåpentligvis tilgjengelig gjennom tilleggsutvalget og mulig å få tak i enkelte steder. Også synd at Cloudwater er borte fra listene, men spennende at de var aktuelle. Da må det være lov å håpe at det dukker opp noen DIPA'er derfra etterhvert.

 

Nyhetsslippet fremstår vel da omtrent like kjedelig som det har gjort de siste gangene. Selvfølgelig noe som kan være verdt å kjøpe, men uansett er jeg lei av å se at slippet stort sett består av kun de samme bryggeriene hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Mulig jeg må sette den Narangi på listen min da, faktisk ukjent for meg.

 

 

Tenker jeg handler dette i morgen:

 

Kinn Gloføykje
Kinn Hipsteren
Kinn Strandgata Eksport Staut
 
Amundsen Pecan & Maple Pie
Cervisiam Brut(e) Force
 
Boulevard Smokestack Bourbon Barrel Quad
Põhjala Cherry Bänger
Põhjala Loits Cellar Series
Põhjala Valge Öö PX Cellar Series 
Stone Brewing/Lervig Hi, I’m Kveik IPA
Lenke til kommentar

Denne artikkelen, om generasjon Untappd og hva det gjør med hele craft-bildet er verdt en lesning. 

Interessant. 

Ser problemet, men jeg tror det er plass til begge deler.

Det er ikke alle som er opptatt av å få flest mulig på untappd. Jeg har flere venner som er opptatt av øl og craft beer som ikke bruker feks untappd. Kan nok ha en sammenheng med det "kjøret" som artikkelen snakker om.

Også er det jo bare å komme med forskjellige årganger så kan de perfeksjonere og folk kan få sjekket den inn som en ny en hvert år ;)

 

Her er fra lørdagens sørølsmaking

l49ptm4956a21.jpg

Lenke til kommentar

SNIP

 

 

 

Pen line-up! Håper Gaviscon'en var innenfor en armlengdes avstand. 

 

Må innrømme at det er ganske mange der som jeg enda har til gode å prøve. 

Hvilken Eik og Tid var det som ble servert? Elsket de første jeg prøvde fra det bryggeriet, men har i etterkant hatt veldig mange jeg rett og slett har syntes smakte vondt. I tråd med det som ble diskutert i artikkelen som ble postet så tror jeg at jeg skipper det bryggeriet fremover om ikke de tre flaskene jeg har stående står til forventningene.

Lenke til kommentar

Pen line-up! Håper Gaviscon'en var innenfor en armlengdes avstand. 

 

Må innrømme at det er ganske mange der som jeg enda har til gode å prøve. 

Hvilken Eik og Tid var det som ble servert? Elsket de første jeg prøvde fra det bryggeriet, men har i etterkant hatt veldig mange jeg rett og slett har syntes smakte vondt. I tråd med det som ble diskutert i artikkelen som ble postet så tror jeg at jeg skipper det bryggeriet fremover om ikke de tre flaskene jeg har stående står til forventningene.

Litt enig med deg ang Eik og Tid, dette var Eldr, ble ikke frelst av den heller.

 

Vi ble enige om å kutte ned på antall flasker til neste gang, ble mye surt!

Lenke til kommentar

Alltid kjekt med flaskedeling.

 

Har selv deltatt på to stykk siden Desember. Alt smaker bedre når vi blir sittende å diskutere og sammenligne. Røk 3 BCBS i tillegg til den legendariske Stille Nacht vertikalen

Pent!

 

Ja, det er gøy det, vi hadde ark med rangering osv. Blir litt ekstra da.

Tips for lukting er å ta noen kaffebønner å lukte på de i mellom hver øl, da "nullstiller" du lukten. 

Lenke til kommentar

Ser noen nevner Kinn.. ble så skuffet over Vestkyst som var så mye humlet før.

 

Smakte en rykende fersk med søs og vi synes begge den smakte dårlig ordinær.

Tipper du har utviklet din egen smak videre og er vant til mer friskt humlede øl nå. Det som ble ansett som bra for 3 år siden henger ofte ikke med lenger nå, spesielt på "humlefronten".
Lenke til kommentar

Gått litt smålei Neipa ølene nå egentlig, for al del dem er snadder men nå tar jeg faktisk heller en god klassisk IPA med heftig bitterhet.

 

Noen som har smakt disse nye Brut IPA?

Har kjøpt Cervisiam sin som skal testes i helgen.

Har vært innom noen "Brut IPA"'er nå men er langt på nær overbevist. For meg virker de som en slags slapp/gammel NEIPA: Veldig liten kropp og tynn, uten den friske og saftige humlen. Hva er vitsen da?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...