Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kosær jæ mæ..

 

Først en akevitt og Strömstad Pale Ale og nå en Grunion IPA fra ballast point.

 

Laphroaig four oak til.

 

Musikk fra Spotify mobil i BW P5.

Tom Waits small change nå

 

Fredag ☮️

 

attachicon.gif15526654657332882750356752026909.jpg

 

Det så digg ut!!

 

Her er det noen rester fra en svenskehandel for en stund siden - en kald Fem-komma-tvåan 0.5l boks. Smaker helt ok.

 

Giorgio Moroder - Soundtrack from the movie "Midnight Express" - ganske høyt via 11 channel stereo på surroundanlegget.

 

Fredag  :fun:

 

Edit: Ellers er jeg også stor Tom Waits fan!!

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det så digg ut!!

 

Her er det noen rester fra en svenskehandel for en stund siden - en kald Fem-komma-tvåan 0.5l boks. Smaker helt ok.

 

Giorgio Moroder - Soundtrack from the movie "Midnight Express" - ganske høyt via 11 channel stereo på surroundanlegget.

 

Fredag  :fun:

 

Edit: Ellers er jeg også stor Tom Waits fan!!

Beklager off topic, hørt mye om Waits men først fått oppdaget ham nå med Spotify.

 

Vet du som er forumets uhøytidelige lydekspert forslag til to Cd album? Dette står klart på lista når jeg skal på Ramjes musikk til lønning. Samt Steven Wilson konsert som både du og andre på Avf har hyllet (og jeg vet han har i hylla).

Lenke til kommentar

Beklager off topic, hørt mye om Waits men først fått oppdaget ham nå med Spotify.

 

Vet du som er forumets uhøytidelige lydekspert forslag til to Cd album? Dette står klart på lista når jeg skal på Ramjes musikk til lønning. Samt Steven Wilson konsert som både du og andre på Avf har hyllet (og jeg vet han har i hylla).

 

Har gått over til en "Mariestads Export"  :D  jeg har faktisk jobbet på et "Systembolaget" i Gøteborg, veldig moro.

 

Lydkvalitetsmessig er det meste av Tom Waits veldig bra, kun de siste albumene som er litt rammet av lodness war - særlig det siste. Finnes også noen av de som sacd - kun stereo.

 

Ellers er det hva smaken din er - han går jo fra veldig pen rolig musikk til helt sprø greier - samme gjør jo stemmen hans  :green:  Mitt råd er å skaffe alt. Min favoritt er nok Mule Variations, sammen med Bone Machine, Swordfishtrombones, Heart of Saturday Night. Men jevnt over spiller jeg alle albumene like mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg elsker Small change, the piano has been drinkin osv.

 

Og heart of Saturday night må jeg ha.

 

Tror du de er greie første kjøp?

 

For å holde tråden on topic har jeg tatt en maskin kaffe, gleder meg til familien tar kvelden og jeg kan sette på anlegget.

 

Akevitten gikk litt i fletta, farlig med 99kr L ildvann.

 

Tror jeg tar en stout nå.

 

 

Koser meg. :)post-137047-0-91126400-1552673518_thumb.jpg

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg elsker Small change, the piano has been drinkin osv.

 

Og heart of Saturday night må jeg ha.

 

Tror du de er greie første kjøp?

 

For å holde tråden on topic har jeg tatt en maskin kaffe, gleder meg til familien tar kvelden og jeg kan sette på anlegget.

 

Akevitten gikk litt i fletta, farlig med 99kr L ildvann.

 

Tror jeg tar en stout nå.

 

 

Koser meg. :)attachicon.gif15526734827701237081282320813186.jpg

 

Den Laphroaigen drar skinnet av pølsa!!

 

Virker som om du liker Toms første periode - hvor han midtveis dro over fra "normal" til litt mer jazzy stil - live skiva Nighthawk at the Diner er veldig bra, masse kul humor og herlig musikk.

 

Selv sitter jeg og titter på Scorpions Live i 3D på 106" lerret - 3D briller og greier, veldig kult. Tror det blir en liten cognac med kaffe og litt sjokolade etter middagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere norske microbryggerier slutter med tilstedeværelse på sosiale medier etter press fra myndighetene.

https://www.facebook.com/cervisiambryggeri/posts/2238594256394703?__xts__[0]=68.ARCBE47doX6KZjGNgBBHlgw81khBNMfMI9CkfMxa4U96ybCN1fWM7m0z029Xr8vPN62U6SjKde4lfjq_J7RcEgRkhj8mVo6HsgEWjROpVihYYyCXxc4sI2OL1ZxscQ7a-JMZVvhAsfozm_D8ZSDRFq1VyWOQjMLDIHedPeKlm0II798KQzv4xrofxjZx9Y3aYKPELpeRHBFq8VulNkVoJyPINQJ7AeD9vVBaVgEAsOCSZDiorXubKXETam1pflnfONrUK2SLWlmBx9pfvvhUaQyKyLpfwT0rMwu5yfyPllgNixahyhGhF9Y_YUWtBpjw8miawq9THTtp8_xpEGUAaVT-&__tn__=-R

 

Vi flommes over av reklame for forbrukslån, kredittkort og gamling. Men vi skal bli nektet informasjon vi selv oppsøker ved å følge bryggerier på sosiale medier.

Virker lite gjennomstenkt. Det eneste myndighetene oppnår med dette er med oppmerksomhet til utenlandskebryggerier. For jeg kan jo fortsatt like, kommentere og dele innlegg fra deres sider og profiler. Øl blir ikke mindre synlig på sosiale medier med dette, dagens bilder fra Cervisiam, Amundsen osv vil bare bli erstattet med Toøl, Mikkeller, Omnipollo osv. Bra for dem, dårlig for norske bryggerier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så tragisk hele greiene.

 

Alkohol loven er jo noe som ikke kan røres eller endres, den er fastlåst slik den er, og bli sikkert bare verre og vanskeligere.

Nissegjeng hele regjeringen.

 

Så da får alle disse bryggeriene legge ned med tiden og gå på nav, så får staten flere go sende penger til der.

Virker som det er ønsket.

 

Faens bondeviker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...