Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke det verste jeg har smakt, men heller ikke noe som frister å kjøpe igjen.

 

Smakte forøvrig en bedre PA når jeg var på biffmiddag her forleden, men husker fanden ikke hva det var jeg drakk på.

 

Høres ut som Haandbryggeriet sin butikkvariant. Det er en av de bedre butikk-ølene man kan kjøpe uavhengig av sjanger, og den desidert beste PA'en i butikkutvalget.

Lenke til kommentar

Prøvekjørt noen "nye" øl i dag. Jeg har en godt uviklet smakssans i forhold til å smake vondt/godt og like nye ting, men har fortsatt ikke nubbesjans på å skille spesifikke smaker og armoer så here goes:

 

Haandbryggeriet "Dobbel Dose" IPA. Veldig tung å drikke. Litt barsk på en måte. Ble faktisk ganske susen i hodet etterpå (9%). Grei bitterhet i finishen, men jeg foretrekker nok litt mer sødme i smaken enn hva denne kunne tilby.

 

Amager Modern IPA. Lettdrikkelig og med en veldig fin, bitter finish som varte lenge. Synes dog smaken ble litt for komplisert og "rotete" om det er mulig å si. Mye mulig det er fordi de har hele 8 forskjellige typer humle i den.

 

En annen ting. Jeg vet jeg liker det meste av lyst øl, men så langt har det gått i pils, ipa og weissbeer. Har også kjøpt en Ævenue Saison som blir min debut Saison i morgen. Men hva annet av lyst øl har jeg å prøve?

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg noen anbefalinger på stout/porter som jeg ikke har prøvd før, noen som har noen de vil anbefale videre? Det må kunne bestilles på vinmonopolet.no, eller kjøpes i butikk på Vinmonopolet.

 

Det jeg har smakt tidligere er:

NØ Porter

NØ Imperial Rye Porter

NØ Stout(og barrel aged)

Haandbryggeriet Odins Tipple

Bully Porter

Midtfyns Bryghus X-porter

Midfyns Julestout

Midfyns Imp stout

Slottskallans Porter og stout

Ægir Natt

Ægir Lynchburg

Flying Dog Gonzo Imp Porter

Lervig Konrad Stout

Anchor Porter

 

Jeg tror det skulle dekke det meste.

Sognalager Ekstra og Kinn Prestesonen. I tillegg Meantime sine porters hvis du finner de på et polutsalg.

 

Noen av de over her du vil anbefale, evt en annen favorittporter?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...