Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har smakt Presidente? Dominikansk øl. Anbefales hvis du kan få tak i.

 

Lys lager/pils fra den dominikanske republikk? Hvis den er i samme gate som sine naboland, er den ikke akkurat noen høydare, om en da ikke foretrekker Corona og slike smaksløse tørsteslukkere selvsagt.

 

Om du går på Penn State, vil jeg virkelig anbefale deg å sjekke ut Tired Hands Brewing Company sin koselige lille bar. Der har de meget godt øl.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg noen anbefalinger på stout/porter som jeg ikke har prøvd før, noen som har noen de vil anbefale videre? Det må kunne bestilles på vinmonopolet.no, eller kjøpes i butikk på Vinmonopolet.

 

Det jeg har smakt tidligere er:
NØ Porter

NØ Imperial Rye Porter

NØ Stout(og barrel aged)

Haandbryggeriet Odins Tipple

Bully Porter

Midtfyns Bryghus X-porter

Midfyns Julestout

Midfyns Imp stout

Slottskallans Porter og stout

Ægir Natt

Ægir Lynchburg

Flying Dog Gonzo Imp Porter
Lervig Konrad Stout
Anchor Porter

 

Jeg tror det skulle dekke det meste.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært med et par kompiser og brygget 25 liter IPA som skal stå til prøvesmaking om to uker. Gleder meg! Vi smakte på vørteren til den første batchen de brygget etter de kjøpte utstyr for to uker siden (weissbier), men den smakte meget rart :p

Lenke til kommentar

 

Idag blir en fin ølkveld. Smaking av 17 forskjellige, så får man se hvor lenge smaksløkene henger med.

 

Hvilke? :D

 

Besserweisen - Austmann

Bryggve - Ægir

Saison - Brasserie St-Feuillien

Big Ben - Thwaites

Northumberland - Austmann

Unleash the yeast trappist - BrewDog

Maredsous 10

Rochefort 8

Bully! Porter

Rensåsen - Bådin

Easter Ale- Austmann

Polaris Single hop IPA - Austmann

Angry Hops - Beer Here

Modern IPA - Amager Bryghus

1000 + 1001 fra Nøgne Ø.

 

I tillegg 3 andre øl som jeg har laget selv.

Vi var 3 som delte på dette, men likevel fikk jeg tiårets skallebank!

Lenke til kommentar

Glemte å nevne det etter at vi hadde en liten happening på Kick i Kristiansand, men Lindheim Ølkompani er virkelig noe man bør holde utkikk etter.

 

Beer Enthusiast og Lindheim Ølkompani holdt en smaking for oss (Venner av Nøgne Ø) med hele lineupen til Lindheim og der var det mye godt. Vil spesielt trekke frem Imperial Red Ale som en skikkelig høydare. IPA som var så vestkyst og fersk at den smakte humlepellets og en skikkelig fin amerikansk porter gjorde det til en fin kveld.

 

Nå skal de sies at fruen i kompaniet har vært i California og lært bryggekunsten hos Port Brewing/Lost Abbey, og amerikanerne har kommet over og vært med på nesten alle bryggene de har laget på gården. Uansett var det en finfin samling øl de har brygget så langt, og jeg gleder meg til å smake mer.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

DEA03F60-DB2F-4987-9E9C-2EFBECC2F222_zps

 

Neida det er snadder med en Innis en gang i blandt, men det holder med en öl.

 

Men noen snakket om noen hadde prövd noe spennende nytt i det siste.. Drakk en spennende IPA igår. Napa Smith Organic IPA på hele 7%. Bryggeriet holder til i California.

 

Meget god, en vestkyst ale som har spesiell IPA lukt med en liten vri som jeg ikke kommer på hva er.. Fyldig og tydelig humlesmak, mörkerödbrun i fargen. Helt utrolig god for prisen hos Svenskene/Systemet. Minner mer om en dobbel IPA iforhold til styrke og smak. Men sånn er vel vestkyst stilen.. iaf sånn jeg kjenner den.

 

Prövde en Röykporter også fra Nils Oscars tror jeg. Den var også god og särlig for prisen men Napa Smith overdövet den litt i smak. Synes HBs Norwegian Wood er bedre og fyldigere röyköl, men den er jo mye dyrere enn de noen og tyve kronene jeg gav for röykporteren.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

I kveld drakk jeg Mikkeller 20.

Morsomt, prøvde ei flaske med Mikeller 20 jeg også for første gang i dag.

 

Kveldens beste må nok ha vært Odell Brewing Co - IPA. Faktisk lenge siden jeg har prøvd en så god IPA. The Kernel - IPA Galaxy Mosaic og SKA Brewing Modus Hoperandi var også meget gode!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...