Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Se det var spennende nyheter. Min første innskytelse var skepsis til den der Asian Pale Ale, men så kom jeg på at det er jo ofte sitrustoner vi er ute etter i enkelte øl, derav bruken av Citra-humle (finnes jo i Lervig Lucky Jack, Haandbryggeriet Humlesus og flere til) så det kan godt hende at Asian Pale Ale har livets rett. Jeg skal i alle fall prøve å smake på den med åpent sinn om jeg får fanget inn en slik en i en butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aku Aku er en snillere variant vil jeg si. Den ble jo også egentlig kun brygget for Aku Aku Tiki bar, men fikk litt bredere distribusjon. Det er forholdsvis mye mer markant sitrongress i Asian Pale Ale og den vil nok være lettere å få tak i siden den får butikkdistribusjon.

Lenke til kommentar

Var på pub i Bergen i helgen, og smakte en øl som heter Waldemar. Likte dette veldig godt, men får man kjøpt det i butikker?

 

Waldemar og Waldemar. Denne finnes egentlig i to varianter. Den ene lages i Begen og finnes kun på fat. Da på Hansas mikrobryggeri i Hansaparken og på et par utvalgte utesteder (vet ikke om dette er fast).

Den har også vært å finne i dagligvareforretninger, da på boks, produsert av Borg. Om den fortsatt finnes vet jeg ikke.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Den mjøden jeg har kjøpt på polet har vært veldig, veldig søt. Nesten kvalmende søt. Med noen urter og krydderier utenom. Honning i øl derimot faller litt heldigere ut. Bitterheten fra humlen veier litt opp. i den tiden Olde Hansa opererte i Bergen hadde de et par gode ølvarianter. Det var egentlig Hansa Bayer tilsatt f.eks. honning og slikt. I Belgia kjøpte jeg en Saison der Honning var involvert. Det finnes også en slags Honningstout (tror jeg det var) på Lerøy i Bergen. Den var grei nok. Noe ubalansert.

Lenke til kommentar

En ny spennende Imperial Stout öl fra Brewdog.

 

De kaller den -Old world Russian Imperial Stout

 

Er brygget i begrenset opplag. Har ikke smakt ennå men håper å få tid til å smake den på Lördag.

 

Den er på hele 9,5% og flasken er vel när en Kinn flaske? 660ml

 

Legger ut noen bilder fordi den hadde en kul håndtegnet ettikett, står også litt om ölen.

Hvor fikk jeg tak i den? På Systemet inne i Strömstad, den kostet heller ikke så mye iom at den er en Imperial Stout. 49,90 svenske kr. Men den koster sef mer enn annet öl på systemet. Koster en öl på systemet 50kr så er det ganske mye iforhåld til resten av sortimanget. Men en Imperial inneholder jo endel mer som regel.

 

IMG_1510_zps20ea315b.jpg

 

IMG_1514_zps7ad34205.jpg

 

IMG_1515_zpsc83ef0db.jpg

IMG_15161_zps761cfb57.jpg

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stilig, denne vill jeg prøve! Men er vell bare og glemme og finne den på polet her i Norge....

Får ta det på en Harrytur..

 

Jo de har den men er vist utsolgt fra leverandör og over doble prisen i nkr..

 

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/overgjeret/skottland/brewdog-old-world-russian-imperial-stout/sku-998301

 

Nesodden pol i Norge har derimot to stk av Old World seriens IPA fra Brewdog. Hadde det värt i Sverige så hadde de sendt ölen til ditt pol om du ba om det. Men ikkje i Norge....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...