Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en flaske stående selv med den stouten der, Gouldfan. Har prøvd IPA'en i serien, og den var ikke noe særlig egentlig, helt ok.

 

Edit: Forresten, imponerende priser i Sverige. Betalte 140,- for begge flaskene i serien til sammen.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Har en flaske stående selv med den stouten der, Gouldfan. Har prøvd IPA'en i serien, og den var ikke noe særlig egentlig, helt ok.

 

Edit: Forresten, imponerende priser i Sverige. Betalte 140,- for begge flaskene i serien til sammen.

Ja imponerende priser, men kan gå andre veien også. Cognac feks Prunier Tres vielle Xo koster 520kr eller noe i Norge og hele 950skr i Sverige, jeg dro til Halden og kjøpte den for å si d sånn. Bor i Sverige. Så d gjelder å følge med, men øl og mye vin og whisky er endel rimeligere i Sverige, særlig varer som har litt lavere prisnivå som feks Øl.

Lenke til kommentar

Jeg bor i England, hvor prisene på alkohol stort sett er meget ok. Så 20,- billigere flaska i Sverige er imponerende.

Ja pirk pirk her var stouten 50kr billigere.

 

Normalt sett får du en god sterk IPA/DIPA eller Imp stout til 20-30kr småflaske 330ml I Sverige. Halvliter normal IPA ligger på ca 27kr halvliteren. I Norge koster sånt mellom 50 og 70kr halvliteren. Så øl er veldig rimelig i Sverige.

Lenke til kommentar

Stilig, denne vill jeg prøve! Men er vell bare og glemme og finne den på polet her i Norge....

De hadde den på Vika polet i Oslo for et par måneder siden og trolig en del andre også. Men er ikke all verden om du går glipp av denne. Synes den ble litt anonym og kjedelig til tross..

Lenke til kommentar

 

Stilig, denne vill jeg prøve! Men er vell bare og glemme og finne den på polet her i Norge....

 

De hadde den på Vika polet i Oslo for et par måneder siden og trolig en del andre også. Men er ikke all verden om du går glipp av denne. Synes den ble litt anonym og kjedelig til tross..

Jeg har ikke smakt så kan bare synse, men den har jo veldig høy score da. Jeg undres om Old world vil si sånn de brygget stout og IPA før etter den engelske stilen. Er Imperial stout oppr fra England?

 

Vi er jo mest kjent med den amerikanske stilen som har sykt mye ingredienser..

Lenke til kommentar

Er jo vel verdt å smake, og ja den er vel et forsøk på å være en solid utgave av en klassisk engelsk imperial stout vil jeg tro. Absolutt ikke noen dårlig sak men man har vel blitt litt bortskjemt med alskens fatlagrede stouts etterhvert slik at en vanlig type smaker litt "lite" etterhvert.

Lenke til kommentar

Apropos erfaringer så smakte jeg i dag Mack butikk-IPA. Av en eller annen absurd grunn unner jeg Mack alt godt (kan hende fordi at jeg har kost meg verre de gangene jeg har vært i ølhallen der nord) men den IPAen der var noe tam. Det kan hende at jeg bare ikke hadde dagen, men på meg så føltes det som at smaken tendert mot en Urquell med litt ekstra humle i. Nå er Urquell gromme greier, men jeg hadde liksom ventet en litt høyere kompleksitet fra Mack. Noen andre som har de samme erfaringene, eller er det bare jeg som har vært uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...