Gå til innhold

"Jorden er 6000 år gammel"


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432
Jeg tror ikke på evolusjon, men jeg vil ikke utelukke at jorden har eksistert i mer enn 6000 år for å si det sånn. Men jeg utelukker heller ikke at jorden faktisk ikke har eksistert i mer enn 6000 år heller. Tror allikevel ikke at jorden har eksistert i flere milliarder år.

7459743[/snapback]

 

Dette er jo interessant da. Jeg er ikke enig med deg, men vil gjerne høre litt mer om hva du tror på, og hvorfor, hvis du har lyst til å dele det med oss. :)

7463654[/snapback]

jeg er personlig kristen og tror at Gud skapte jorden. Vet ikke hvordan noen har kommet frem til at jorden har eksistert i 6000 år. Men uansett; Det står i Bibelen at 1 dag er som 1000 år for Gud, og 1000 år er som 1 dag. Derfor er ikke jeg sikker på hvor gammel jorden er.

 

Hvorfor jeg ikke tror at jorden har eksistert mange milliarder år? Ingen grunn egentlig, jeg bare ikke det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt greit å tro på noe uten noe som helst grunnlag, det er din rett. Men da mener jeg at man har et dårlig grunnlag til å fornekte andres teorier når de kommer med dem. :)

 

Diskuterte med en kristen fyr på jobben (som er helt overbevist at han skal kristne meg, litt plagsom egentlig), det eneste han hadde å si var at "alle som tror at jorda er flere milliarder år gammel er helt på jordet". :ermm:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Det er helt greit å tro på noe uten noe som helst grunnlag, det er din rett.  Men da mener jeg at man har et dårlig grunnlag til å fornekte andres teorier når de kommer med dem.  :)

 

Diskuterte med en kristen fyr på jobben (som er helt overbevist at han skal kristne meg, litt plagsom egentlig), det eneste han hadde å si var at "alle som tror at jorda er flere milliarder år gammel er helt på jordet".    :ermm:

7464314[/snapback]

Hehe :)Jepp, men jeg har ikke fornektet noe, jeg bare sa at jeg tror ikke det. Kristne kan være nokså irriterende iblant ja. Jeg prøver å ikke være det :) Hvor gammel jorden er er ikke relevant i forhold til troen min.

Lenke til kommentar
du vet at menneskespor og dinosaurspor er funnet side om side med likt datostempel?

 

Leste det for en liten stund siden :)

7471913[/snapback]

Flott om du klarer å finne kilden til dette, så vi kan foreta kildekritikk.

 

Jeg leste også mye rart for en stund siden nemlig - i en fiksjonsbok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
blir utrolig provosert av disse kreasjonistene som støtter Intelligent Design og alt det der kristne tullet.

 

sånne bevegelser står veldig sterkt i bibelbeltet i USA.

7471909[/snapback]

Kan ikke du roe deg litt? Jeg kan tro hva jeg vil, uten at du skal begynne å grine om det... Og hva får deg til å være så sikker på at det er evolusjon som er sant da? Ingen av oss kan bevise noe av det vi tror på. Jeg tror at det finnes en Gud som står bak alt liv.

Lenke til kommentar
du vet at menneskespor og dinosaurspor er funnet side om side med likt datostempel?

 

Leste det for en liten stund siden :)

7471913[/snapback]

Flott om du klarer å finne kilden til dette, så vi kan foreta kildekritikk.

 

Jeg leste også mye rart for en stund siden nemlig - i en fiksjonsbok.

7472264[/snapback]

 

 

har desverre ikke kilden her nå :no: men det er en stor artikkel i et blad.. skal se om vi fortsatt har bladet :yes:

Lenke til kommentar
blir utrolig provosert av disse kreasjonistene som støtter Intelligent Design og alt det der kristne tullet.

 

sånne bevegelser står veldig sterkt i bibelbeltet i USA.

7471909[/snapback]

Kan ikke du roe deg litt? Jeg kan tro hva jeg vil, uten at du skal begynne å grine om det... Og hva får deg til å være så sikker på at det er evolusjon som er sant da? Ingen av oss kan bevise noe av det vi tror på. Jeg tror at det finnes en Gud som står bak alt liv.

7472519[/snapback]

Ingen av oss kan bevise for oss selv at noe av det vi opplever er ekte, og ikke bare en drøm/simulering/illusjon. Ingen kan helt bevise at jorden er sfærisk og roterer om sin egen akse og går i bane rundt solen, når de ikke engang kan bevise at verden er ekte. Likevel aksepterer de fleste av oss at dette er faktum. De fleste av oss aksepterer også at evolusjonsteorien er faktum da den ennå ikke er forkastet av det vitenskapelige forskningsmiljøet, men heller blir støttet sterkt.

 

Evolusjonsteorien er like sterkt støttet av 'beviser' som teorien om at jorden er en planet i verdensrommet. Takker du ja til den ene teorien, synes jeg du også bør takke ja til resten. Det er det samme fagmiljøet som danner og støtter opp under alle disse forskjellige teoriene. Kanskje du liker å tro på konspirasjoner i stedet? "Darwin-konspirasjonen" for eksempel. Velbekomme...

Endret av Royo
Lenke til kommentar
Haha, bare dinosaurene er flere mill år gamle lol:P

7463645[/snapback]

 

 

du vet at menneskespor og dinosaurspor er funnet side om side med likt datostempel?

 

Leste det for en liten stund siden :)

7471913[/snapback]

Dette har jeg også lest om et sted. Det er faktisk flere som sier de har funnet menneskespor og dinospor fra samme tidsrom, men det har alltid vært noen "små" problemer. Noen av de "menneskelige" fotsporene hadde tre tær, noen var over 50cm lange, mens andre igjen var hammret ut med hammer og meisel. :!:

Lenke til kommentar
blir utrolig provosert av disse kreasjonistene som støtter Intelligent Design og alt det der kristne tullet.

 

sånne bevegelser står veldig sterkt i bibelbeltet i USA.

7471909[/snapback]

Kan ikke du roe deg litt? Jeg kan tro hva jeg vil, uten at du skal begynne å grine om det... Og hva får deg til å være så sikker på at det er evolusjon som er sant da? Ingen av oss kan bevise noe av det vi tror på. Jeg tror at det finnes en Gud som står bak alt liv.

7472519[/snapback]

Ingen av oss kan bevise for oss selv at noe av det vi opplever er ekte, og ikke bare en drøm/simulering/illusjon. Ingen kan helt bevise at jorden er sfærisk og roterer om sin egen akse og går i bane rundt solen, når de ikke engang kan bevise at verden er ekte. Likevel aksepterer de fleste av oss at dette er faktum. De fleste av oss aksepterer også at evolusjonsteorien er faktum da den ennå ikke er forkastet av det vitenskapelige forskningsmiljøet, men heller blir støttet sterkt.

 

Evolusjonsteorien er like sterkt støttet av 'beviser' som teorien om at jorden er en planet i verdensrommet. Takker du ja til den ene teorien, synes jeg du også bør takke ja til resten. Det er det samme fagmiljøet som danner og støtter opp under alle disse forskjellige teoriene. Kanskje du liker å tro på konspirasjoner i stedet? "Darwin-konspirasjonen" for eksempel. Velbekomme...

7473218[/snapback]

 

Man må også huske at dette ikke er to likestilte "teorier".

Evolusjonen støttes av tonnevis med beviser og forskning over lang tid. og at arter utvikler og tilpasser seg ses på som et vitenskapelig faktum.

 

Intelligent Design støttes ikke av noen vitenskapelig forskning og blir av forskermiljøet kalt "junk science". at det hele bunner i religiøs tro er vel heller ingen hemmelighet.

 

vitenskap og religion går sammen som vann og olje.

 

 

ps:

vil også anbefale denne filmen: The God Delusion

Endret av O.J
Lenke til kommentar
blir utrolig provosert av disse kreasjonistene som støtter Intelligent Design og alt det der kristne tullet.

 

sånne bevegelser står veldig sterkt i bibelbeltet i USA.

7471909[/snapback]

Kan ikke du roe deg litt? Jeg kan tro hva jeg vil, uten at du skal begynne å grine om det... Og hva får deg til å være så sikker på at det er evolusjon som er sant da? Ingen av oss kan bevise noe av det vi tror på. Jeg tror at det finnes en Gud som står bak alt liv.

7472519[/snapback]

Ingen av oss kan bevise for oss selv at noe av det vi opplever er ekte, og ikke bare en drøm/simulering/illusjon. Ingen kan helt bevise at jorden er sfærisk og roterer om sin egen akse og går i bane rundt solen, når de ikke engang kan bevise at verden er ekte. Likevel aksepterer de fleste av oss at dette er faktum. De fleste av oss aksepterer også at evolusjonsteorien er faktum da den ennå ikke er forkastet av det vitenskapelige forskningsmiljøet, men heller blir støttet sterkt.

 

Evolusjonsteorien er like sterkt støttet av 'beviser' som teorien om at jorden er en planet i verdensrommet. Takker du ja til den ene teorien, synes jeg du også bør takke ja til resten. Det er det samme fagmiljøet som danner og støtter opp under alle disse forskjellige teoriene. Kanskje du liker å tro på konspirasjoner i stedet? "Darwin-konspirasjonen" for eksempel. Velbekomme...

7473218[/snapback]

 

Godt skrevet :thumbup:

Lenke til kommentar
Er ikke noe av det som står i Det Gamle Testamentet mer enn 6000 år gammelt da?

7471608[/snapback]

Neppe.

7471878[/snapback]

Var det ikke en engelsk pastor som telte seg bakover i bibelen?

7480879[/snapback]

Vet ikke, men selve teksten er ikke 6000 år gammel. Det satt neppe noen skriftkyndig å studerte Adam og Eva mumse epler. :whistle:

 

At det står om hendelser som (unntatt for kristenfundamentalister) skjedde for mer enn 6000 år siden, tja, så godt har ikke jeg lest GT..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...