Gå til innhold

"Jorden er 6000 år gammel"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Borat tuller med det meste, hovedsakelig USA, USA's merkelige holdninger, og amerikaneres syn på land utenfor vesten.

 

Herregud jeg lo når jeg så den filmen. Så den på Klingenberg, lydnivået (fra folk i salen) var til tider så høyt at det ikke var mulig å høre filmen. Heldigvis var den teksta :p

Lenke til kommentar

Ulovlig og ulovlig. Greia var vel heller det at noen mente (husker ikke om det ble vedtatt eller ikke, men for å drive litt boratisme, så sier vi at de er sprø nok "over there" til å faktisk gjøre det) at en eller annen omdøpt variant av skapelseseventyret skulle undervises i naturfagtimene på lik fot som evolusjon.

Lenke til kommentar

Fant motiverende lesestoff her :cry:

 

På siden http://www.creationministries.org/ er det bare om dette... det er helt uforståelg. De får folk til å tro på dette og støtter det med fakta! Det som står under fant jeg under FAQ, men ta en titt på filmene også. Her har vi tydeligvis en som enten tror på dette eller som av en eller annen grunn vil lure andre mennesker. Hvis dere kunne gitt meg flere fakta (det må vel for guds skyld (litt upasselig sagt) finnes fakta som kan motsi den karen her vel!) så skal jeg sende en hyggelig mail til han og spørre pent. Dette er jo bare vanvittig.

 

10. Doesn’t Radiometric Dating prove that the earth is billions of years old?

 

Not at all!! The only thing that these dating methods have proven is that they (Carbon, Ar-K, Isochron, etc.) are completely unreliable. They are also non-scientific. Science is defined as knowledge derived from the observation, testing and study of evidence. These dating methods make several non-observable and non-repeatable wild guesses (assumptions) in order to arrive at “old dates”.

 

Take Ar-K dating as an example. Potassium 40 decays into argon 40. In Ar-K dating, scientists can accurately measure the amounts of these elements in a rock.  By assuming the rate of decay of Potassium to Argon (in Ar-K dating) has always been the same, an estimate is made as to how long it took to form the amount of argon present.  It's assumed that no argon was present when the rock being dated first formed. However, no one was there to observe how much argon was in the rock when it was made. Thus the whole process is nothing more than a guessing game. There are from 11 to 23 such wild guesses associated with the radiometric dating methods.  Other assumptions, such as that the rock was never contaminated with argon from another source, equally invalidates the dates given.

 

For example, diamonds were dated at 6 billion years old. When it was pointed out that evolutionists claim that earth is only 4.6 billion years old, “scientist” said, “There must have been argon present when the rocks formed which threw off the dates.” No kidding. Typically a wide range of ages are given by these methods with the date selected being the one which matches the Geologic Column. (see questions about this Column).

 

 

12. If the earth is only a few thousand years old, why can we see light from stars that are billions of light years away?

 

Let me point out a few things to be considered:

God made a mature creation including stars and starlight (Isaiah 40:22, 42:5, 45:12 and Jeremiah 10:12).

There is no way to accurately measure how far away stars are. They are a long way away but no one can say how long it takes light to get here when we don’t know how far away the stars are.

The speed of light can vary. The New York Times reported that two independent science teams at Harvard report slowing light to a dead stop and that the NEC Research Institute at Princeton increased light pulses to 300 times its current speed. If mankind can speed up light, the starlight question becomes a non-issue since God could certainly do so.

If stars evolve, star births should exceed star deaths. Although many star deaths have been observed, never has a star birth been seen.

 

Various theories include looking at red shifts, the Doppler effect, etc. There are several viable theories on why we can see starlight from distant sources. Personally, I believe that scripture answers the questions. Together with the variability in the speed of light, the starlight issue becomes a non-issue for a young creation. An emerging theory on starlight comes from Dr. Russell Humphries of the Institute for Creation Research (ICR). I would suggest you review his theory should you want to see an interesting and technical explanation that fits with known scientific facts

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ah, kreasjonisme og "intelligent design". Spesielt det siste er noe av det mest provoserende og ikke-vitenskaplige jeg kan tenke meg.

 

Husker jeg så et intervju med en som forsvarte å holde evolusjonsteorien utenfor skolene med at "vi trodde vi kom til å bli et papirløst samfunn da vi gikk over til pcer men bruker mer papir nå enn noensinne", noe som betydde noe sånt som at vi har tatt feil før, og kommer til å ta feil igjen.

 

For all del, evolusjonsteorien er jo bare en teori, og ikke en vedtatt sannhet, og det er viktig å være kritiske til all vitenskap, men intelligent design etc. er bare et vitenskapelig alibi for å vedkjenne seg en skapelsesteori som ble skriblet ned mens folk trodde jorden var flat, at solen var en gud etc.

Lenke til kommentar

Det mest skremmende med dette er at hjemmeundervisning er på sterk fremgang spesielt blant religiøse familier i USA. I dag er det 2,4 millioner barn som undervises hjemme, og svært mange av disse undervises med bøker og læremateriell som støtter kreasjonismen. Vi må derfor vente å se en økning av antall amerikanere med et kreasjonistisk verdenssyn når denne generasjonen vokser opp.

 

kilde

Lenke til kommentar
Hvilket fag var det denne læreren hadde. KRL eller naturfag?

Å tenke annerledes og å mene andre ting enn folk flest er helt greit for meg, så lenge andre ikke tar skade av det (dvs. vis han er naturfagslærer og driver med vranglære).

 

Han er formgivningslærer. Dette var bare hans synspunkt, men det er litt på kanten med tanke på at han er lærer på heltid

7388232[/snapback]

 

Hvorfor er dette på kanten ?

 

Samme hva folk mener og syns vel !

 

Bare han ikke blander det hans syns og det hans religion sier med formgivningen, så burde vel alt gå greit.

Lenke til kommentar
Det mest skremmende med dette er at hjemmeundervisning er på sterk fremgang spesielt blant religiøse familier i USA. I dag er det 2,4 millioner barn som undervises hjemme, og svært mange av disse undervises med bøker og læremateriell som støtter kreasjonismen. Vi må derfor vente å se en økning av antall amerikanere med et kreasjonistisk verdenssyn når denne generasjonen vokser opp.

 

kilde

7439601[/snapback]

 

Med tanke på at lavt utdannede, fattige befolkningsgrupper ofte har en høyere fødselsrate enn andre...

Lenke til kommentar
Hvorfor er dette på kanten ?

 

Samme hva folk mener og syns vel !

 

Bare han ikke blander det hans syns og det hans religion sier med formgivningen, så burde vel alt gå greit.

 

Hmm! Samme hva folk syns? Samme hva folk tror? Tenk på alle de krigene som er startet pågrunn av religion og forskjellige meninger! Midtøsten f.eks... irak for tiden.

Lenke til kommentar
Hvorfor er dette på kanten ?

 

Samme hva folk mener og syns vel !

 

Bare han ikke blander det hans syns og det hans religion sier med formgivningen, så burde vel alt gå greit.

 

Hmm! Samme hva folk syns? Samme hva folk tror? Tenk på alle de krigene som er startet pågrunn av religion og forskjellige meninger! Midtøsten f.eks... irak for tiden.

7446147[/snapback]

 

Jeg refererte til læreren.

 

Om han er jøde, muslim buddist eller kristen, så har det lite å si om han skal lære deg å jobbe med trevirke!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Jeg tror ikke på evolusjon, men jeg vil ikke utelukke at jorden har eksistert i mer enn 6000 år for å si det sånn. Men jeg utelukker heller ikke at jorden faktisk ikke har eksistert i mer enn 6000 år heller. Tror allikevel ikke at jorden har eksistert i flere milliarder år.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på evolusjon, men jeg vil ikke utelukke at jorden har eksistert i mer enn 6000 år for å si det sånn. Men jeg utelukker heller ikke at jorden faktisk ikke har eksistert i mer enn 6000 år heller. Tror allikevel ikke at jorden har eksistert i flere milliarder år.

7459743[/snapback]

 

Dette er jo interessant da. Jeg er ikke enig med deg, men vil gjerne høre litt mer om hva du tror på, og hvorfor, hvis du har lyst til å dele det med oss. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...