Travellingman Skrevet 2. august Skrevet 2. august Jotun skrev (42 minutter siden): Ja det er den gjerne, men du må lese hva eg skriver. Eg har fortsatt de 10 prosentene eg hadde i juni. Men mener det var 15 før. Kommer an på hvilket kundeforhold du har det? Det mest vanlige kortet folk har er Mastercard Pluss, og det hadde før justering 12% rabatt på lading.
Nåla-i-veggen Skrevet 2. august Skrevet 2. august Nåla-i-veggen skrev (På 31.7.2025 den 21.00): Ok, så man må manuelt gå inn og godskrive opptjent bonus mot faktura, slik som hos Morrow? Må nok sjekke ut Norwegian. 0.5% er bedre enn 0% 😀 Da er kortet til Norwegian bestilt og innvilget. Etter å ha brukt "alt" av det som har vært av kredittkort med ulike typer bonus de siste 15 årene, så ville det føles rart å bruke et bankkort, haha! 😁 Det går nok mot slutten for slike kort, dessverre, men ved å bruke slike kort systematisk og disiplinert i alle disse årene på alt av utgifter så har de forskjellige selskapene (sammen med Trumf og Coop kjøpeutbytte) bidratt til min pensjonssparing i indeksfond i disse årene. Det er ganske så mange tusen kroner gjennom åra. Får bare takke og bukke for dét! 😀
Jotun Skrevet 2. august Skrevet 2. august Travellingman skrev (2 timer siden): Kommer an på hvilket kundeforhold du har det? Det mest vanlige kortet folk har er Mastercard Pluss, og det hadde før justering 12% rabatt på lading. Ja. Og som sagt hadde eg 10 (saga) i starten av juni, og 10 nå. Med andre ord, ikke endret noe som eg sa. Tror det var 15 på saga før. Eg sier jo ikke at de ikke har forandret på det. Bare svarte på kommentaren om endring i fellesferien. Det er ikke blitt gjort
Theo343 Skrevet 3. august Skrevet 3. august (endret) Fikk kastet på meg Santander Premium Visa for noen år siden som jeg aldri har brukt. Testet det litt i sommer på ferie da det hadde 50 dager rentefri betalingsutsettelse. Men det var jo bare tull! "opptil 50 dager" sa kundeservice som også kunne fortelle følgende når jeg spurte om rentesatsene "det er mange variasjoner da mange har individuelle avtaler. noen har høyere rente enn andre og noen utvalgte har ingen rente". hæ?! Heldigvis sa jeg ja til opptak av samtalen. Vel Avida Finans har tatt over og det er masse rot med efaktura osv. Styr unna er mitt råd. Firmaet som stod for "innkreving" av faktura man aldri hadde fått, 3 uker etter man hadde gjort første handel på kortet, var Axactor. De kom med "noen har ingen rente" påstanden. I tilleg mente de at 50 dager kun gjaldt hvis man søkte om betalingsutsettelse per faktura i god tid før forfall (faktura man altså ikke får selv med "alltid efaktura" påslått i nettbanken).. Endret 3. august av Theo343
Dubious Skrevet 3. august Skrevet 3. august Måtte ringe Santander for å få efaktura. De satset tydeligvis på at folk glemmer å betale fakturaen de får på e-post. Sa opp Santander når de stoppet med Flexi-Visa. Nå har jeg bare 1 kredittkort, og det holder til alt, ihvertfall når jeg ser at alle dropper de gode bonusene.
ProphetSe7en Skrevet 3. august Skrevet 3. august Jeg har fortsatt 3 forskjellige. Om det er nødvendig kan nok diskuteres. Coop sitt for handling hos Coop Trumf sitt for handling hos NorgesGruppen Og DnB sitt for fylling av drivstoff 1
Trene Arnholdt Skrevet 3. august Skrevet 3. august (endret) Jeg har fortsatt 5 kredittkort, får se om jeg muligens kutter ut et til snart.. DnB for bensin og Supertilbud. Coop og Trumf for hvert sitt bruk. Morrow for internett handel/parkering. Norwegian for generell handel. Tror det ble 60kr i renter en gang for 4 år siden da jeg byttet bank og ikke fikk den ene regningen i nettbanken, ellers har jeg bare fått igjen bonuser. Har vel brukt utelukkende kredittkort de siste 10-12 årene, så noen kroner tilbake har det jo blitt. Endret 3. august av Trene Arnholdt
Trulss Skrevet 3. august Skrevet 3. august Det er egentlig utrolig at man velger å selge sin sjel for 1%. Man gir rett og slett Trumf med flere fritt innsyn i alt hva man kjøper.
Trene Arnholdt Skrevet 3. august Skrevet 3. august 3 hours ago, Trulss said: Det er egentlig utrolig at man velger å selge sin sjel for 1%. Man gir rett og slett Trumf med flere fritt innsyn i alt hva man kjøper. 1%? Sjel? 🤣 Lykke til og god bedring!
Cascada81 Skrevet 3. august Skrevet 3. august Nåla-i-veggen skrev (På 1.8.2025 den 8.01): Står på https://www.dnb.no/kort/kredittkort/bensin-rabatt Nå fyller jeg ikke så ofte, men ser at jeg fikk 3% tilbake i april i hvert fall... Jeg ser jeg har fått tre prosent for kjøp i juni, men kun én prosent for kjøp i juli. Jeg kan ikke se å ha fått info om endringen. Det er kanskje ikke krav om varsling på samme måte som for endring av renter? Får se, har jo et dilemma om jeg skal beholde kortet eller ikke. Har ikke andre kort som gir bedre betingelser på drivstoff per nå, og Morrow-kortet trenger avveksling da hele bonusen stort sett tappes der. 1
Nåla-i-veggen Skrevet 4. august Skrevet 4. august Cascada81 skrev (12 timer siden): ..... og Morrow-kortet trenger avveksling da hele bonusen stort sett tappes der. Nettopp. Derfor blir det til at jeg beholder DnB-kortet for å avlaste Morrow-kortet! 😀
Føniks Skrevet 4. august Skrevet 4. august (endret) Det er vel ikke lenge til Morrow halverer bonusen sin. De er jo for tiden alt for gode sammenlignet med andre kredittkort. Vært en dårlig utvikling de siste åra for oss som er interessert i å utnytte gode kredittkort-fordeler… Vi har mistet kort etter kort. Endret 4. august av Føniks
Nåla-i-veggen Skrevet 4. august Skrevet 4. august Føniks skrev (55 minutter siden): Det er vel ikke lenge til Morrow halverer bonusen sin. De er jo for tiden alt for gode sammenlignet med andre kredittkort. Vært en dårlig utvikling de siste åra for oss som er interessert i å utnytte gode kredittkort-fordeler… Vi har mistet kort etter kort. Du er nok inne på noe der, dessverre... Tatt på husken har jeg hatt disse kortene oppigjennom. Noen er forsvunnet helt, andre eksisterer, men uten bonusordninger. 365 Twocards OBOS Eika Gold Cresco Cash/Ikano Naf FlexiVisa YaVisa YxVisa VIP credit ........
Photon Skrevet 4. august Skrevet 4. august On 8/2/2025 at 7:04 PM, Nåla-i-veggen said: Da er kortet til Norwegian bestilt og innvilget. Etter å ha brukt "alt" av det som har vært av kredittkort med ulike typer bonus de siste 15 årene, så ville det føles rart å bruke et bankkort, haha! 😁 Det går nok mot slutten for slike kort, dessverre, men ved å bruke slike kort systematisk og disiplinert i alle disse årene på alt av utgifter så har de forskjellige selskapene (sammen med Trumf og Coop kjøpeutbytte) bidratt til min pensjonssparing i indeksfond i disse årene. Det er ganske så mange tusen kroner gjennom åra. Får bare takke og bukke for dét! 😀 Ser Nordea sitt kredittkort også har noe cashback. .4% generelt, .8% på strømmetjenester og .8% på kollektivreiser. Tak på 1,500kr da.
Simen1 Skrevet 4. august Skrevet 4. august Photon skrev (6 minutter siden): .4% generelt, .8% på strømmetjenester og .8% Altså null komma...? Når jeg ser hvor lite dere sparer på kjøpene og hvor mye slit det er med alt fra sjonglering med flere kort, passe på forfall, manuell godkjenning av fakturaer og allskens faenskap - så lurer jeg virkelig på hvor mange kroner dere faktisk sparer på kredittkortene i løpet av en måned og hvor mye tid dere bruker på disse kronene? Blir "timelønna" anstendig eller er det på nivå med å tråle gatelangs for panteflasker? 1
Photon Skrevet 4. august Skrevet 4. august 1 minute ago, Simen1 said: Altså null komma...? Når jeg ser hvor lite dere sparer på kjøpene og hvor mye slit det er med alt fra sjonglering med flere kort, passe på forfall, manuell godkjenning av fakturaer og allskens faenskap - så lurer jeg virkelig på hvor mange kroner dere faktisk sparer på kredittkortene i løpet av en måned og hvor mye tid dere bruker på disse kronene? Blir "timelønna" anstendig eller er det på nivå med å tråle gatelangs for panteflasker? Ja riktig. Sånn totalt sett på et år så blir det kanskje rundt 5,000kr. Så ikke all verden, men penger er penger. 1
Simen1 Skrevet 4. august Skrevet 4. august Så 400 kr/mnd? Minus årsavgift på kortene, for hvor høyt månedlig kortforbruk? Og tidsbruken da?
oddeh Skrevet 4. august Skrevet 4. august Simen1 skrev (1 minutt siden): Så 400 kr/mnd? Minus årsavgift på kortene, for hvor høyt månedlig kortforbruk? Og tidsbruken da? Alle kredittkortene jeg bruker har ingen årsavgift. Man må uansett dra et kort, så hvorfor ikke få litt tilbake? Blir som nevnt fort noen tusen i året. De fleste har også andre fordeler som feks. reiseforsikring og ingen uttaksgebyr. Bruker veldig lite ekstra tid. 2
Føniks Skrevet 4. august Skrevet 4. august (endret) Simen1 skrev (8 timer siden): Altså null komma...? Når jeg ser hvor lite dere sparer på kjøpene og hvor mye slit det er med alt fra sjonglering med flere kort, passe på forfall, manuell godkjenning av fakturaer og allskens faenskap - så lurer jeg virkelig på hvor mange kroner dere faktisk sparer på kredittkortene i løpet av en måned og hvor mye tid dere bruker på disse kronene? Blir "timelønna" anstendig eller er det på nivå med å tråle gatelangs for panteflasker? Bruker svært lite tid på det. Alt går jo via efaktura. Alt er jo også heldigitalt, enten apple pay eller forskjellige apper, som coopay. Det har gått ned fra tidligere på grunn av gode kort som har forsvunnet, men tenker jeg i hvert fall "tjener" 3000kr i året på dette. Og så må det også nevnes at du er tross alt er bedre sikret ved å betale med kredittkort. Med rettsvernet som du får fra finansavtaleloven, som gir en ekstra trygghet. Beskytter blant annet for tap på grunn av konkurs. Ofte relevant ved bestilling av feriereiser og pakketurer for eksempel. Endret 5. august av Føniks 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå