Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen kommende skrekkfilmer som dere har trua på?

Ikke kommende, men har sett noen relativt nye og ukjente horrorfilmer den siste uka:

 

The Void - Den mest kjente av de jeg har sett. Lovecraftian horror som oser av filmer som The Thing, From Beyond, Hellraiser, The Beyond og Assault on Precinct 13, i tillegg til Silent Hill. Sprøtt gode praktiske effekter. Kremen av kremen!

 

The Devil's Candy - En horrorfilmer som tar en litt annen vending enn hva vi er vant med. Velskrevet, velspilt og velregissert. Utvilsomt inspirert av 80-tallets satanic panic og med selveste Sunn O))) på soundtracket.

 

Beyond the Gates - Voksenversjonen av Jumanji, som var alle barns favorittfilm mellom 95-2000. B-film med lavt budsjett, noe den også lider litt av. Men for min del var den en eneste stor nostalgitripp. Dette kunne fort vært filmen vi hadde fått om Lucio Fulci bestemte seg for å lage sin egen Jumanji. Masse referanser til Gates of Hell trilogien til Lucio Fulci (City of the Living Dead, The Beyond, The House by the Cemetery).

 

Baskin - Horror fra Tyrkia. Se for deg en film som er laget av Lucio Fulci på syre, med litt hjelp fra Clive Baker og Dario Argento. Hele filmen er en småsurrealistisk og drømmende film som tar deg ned på en dårlig trip ned til helvete. Briljant film, og nesten der oppe med The Void. Masse herligreferanser til Lucio Fulcis Gates of Hell-trologi.

 

Antibirth - Seig drama som etterhvert utvikler seg til en body horror-film. Bytex og Kalkunkylling/Schreiber ville gitt seg etter max 30 minutter, men for de som liker litt særere horror kan det her godt treffe blink. Kul film, insane avslutning!

 

 

Langt i fra nye, men sjekk ut My Name Is Bruce og Bubba Ho-Tep og. Bare fordi begge filmene ruler så ekstremt hardt og fordi Bruce Campbell er kongen av det meste og fortjener mer kjærlighet.

 

azure_054f72aaf4aafc86eb3fca88f3c967fc.g

tumblr_mtlo8tsajB1rsepkqo1_400.gif

Endret av """
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før man ser en remake bør man alltid ha sett originalen, så i helgen så jeg It fra 1990. Jeg ante egentlig ingenting om denne filmen bortsett fra at det var en skrekkfilm med en klovn, men det som overrasket meg mest  var hvor lang den var - 3 timer! Så lange skrekkfilmer lages vel omtrent ikke lenger? Til tross for lengden så klarer den å holde på spenningen nesten hele veien i gjennom. Den kunne nok med fordel vært kortere ved at man fjernet noen av hovedkarakterene, da i det minste et par av dem føltes overflødige. Jeg er spent på om det er nettopp hva de har gjort i remaken, da den er 45 min kortere.

Lenke til kommentar

Remaken er bare den første delen av filmen, altså den som i 1990-versjonen er satt til '50-tallet. Så den nye ender nok opp med å være enda lengere enn den første filmatiseringen, når den andre delen kommer.

 

Det er nok ingen dårlig ide. Enn så lang som originalen er så er det fortsatt flere av karakterene som er ganske dårlig utviklet. Noen av de glemte jeg hvem var til tider. Skal man ha så mange hovedkarakterer så trenger man mye tid og kanskje for mye tid for en enkelt spillefilm.

Lenke til kommentar

Tror det blir veldig bra med en lengre "2`er". Hata litt den fram og tilbake-flyttinga i miniserien mellom voksne og barn. Det var liksom gjort så ubalansert. Og selv om det skal være flashbacks med ungene i 2`ern, så tror jeg det blir lite av dem egentlig utenfor det at vi ser dem som voksne. 

 

Mike Hanlon (den afro-amerikanske kidden) var jo i grunn en ganske annerledes person som voksen enn de andre, og burde få mer fokus i 2`ern som ikke trenger nå å fokusere så mye på Beverly (jenta) og Bill. Kan også bruke tiden til å kanskje utvide litt på hva "IT" faktisk er muligens. 

Lenke til kommentar

(...) Kan også bruke tiden til å kanskje utvide litt på hva "IT" faktisk er muligens.

I boken blir IT sin opprinnelse forklart. Men jeg ser ikke på det som noe stort tap om dette ikke tas med i filmen(e).

 

Forklaringen er nemlig ganske fjern:

 

IT kom til området som i dag er Derry millioner av år siden, i et meteorittnedslag. IT kommer fra et sted "mellom vårt univers og andre universer", et sted som kalles "The Macroverse".Når The Losers er nede i kloakken på slutten av filmen, så oppdager de et gammelt ritual som gjør dem i stand til å reise til The Macroverse. Bill drar dit, hvor han møter en gigantisk skillpadde, som viser seg å være skaperen av vårt univers. Skillpadden spydde nemlig ut vårt univers en gang han var dårlig i magen. Skillpadden forteller Bill at IT kan drepes ved å bruke ritualet de nettopp lærte til å gå inn i ITs tanker, og bekjempe IT fra innsiden.

 

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...