Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Observasjon 007 AVTAK :

 

-de snille er den eldre garde i filmen og de slemme er de yngre (Zorin , May Day)

 

-Zorin symboliserer den moderne kyniske forretningsverden hvor det å tråkke på folk for å komme seg til topps er stuereint , han er helt motsatt mht moral/ære enn Bond

 

-den eneste Zorin har noe empati med er gamlingen Mortner , som er en slags farsfigur.....jeg mener hvis han hadde ville redda May Day så hadde han gjort det men det virker som om han ikke bryr seg nevneverdig om hun skulle drukne

 

-Ang Zorin : det er greit så lenge han lystrer og dreper på KGBs vegne men så snart han gjør opprør og vil gå sin egen vei vil ikke KGB assosiere seg med han lenger , litt som når Osama ikke ville hjelpe USA lenger :p

 

De største skurkene i filmen derimot er biz-folka i luftskipet , de er altså helt klar over at Zorins massedrap/oversvømmelse skal finne sted men de driter i moral så lenge penga ruller inn , tror det kalles "conspiracy to commit murder" :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Håkon Håkonsen er eneste gode norske film

 

Nå tror jeg du glemte mesterstykket "Dis" !

 

 

Kan være den første, og helt sikkert eneste, som med hånden på hjerte kan si at han liker Dis. Hele filmen er helt jævlig, men det er nettopp det jeg liker ved filmen. Sett den flere ganger, og flere ganger skal det bli. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...