Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det går an. Har lett og lett i årevis etter en gammel norsk film som jeg ikke husket hverken navn eller skuespillere fra. Husket så vidt plottet; et ran. That's it.

I dag ramler jeg innom den helt tilfeldig. Farlig farvann. Og jeg hater å være dvd-samler når jeg finner ut slikt, det er jo faen meg klin umulig å finne slike filmer på disk. Eller noe annet medium for den sak skyld.

 

Rant over.

Lenke til kommentar

Er Wet Hot American Summer (2001) noe å få med seg? Jeg ser at Netflix har laget tv serie av det

 

Ja, det er den, men er nok avhengig av at du liker humoren - noe du ikke vet før du prøver. Filmen blir også bedre for hver gang jeg ser den. Men synes faktisk at prequel-serien (First day of camp) er hakket bedre. Humoren passer bedre i 25-30 min episoder enn 1 1/2 times film. Sequel-serien (10 years later) var en liten skuffelse, men fortsatt severdig med mange gode øyeblikk.

Lenke til kommentar

The Void var så bra at det første jeg gjorde når rulleteksten var ferdig, var å sette den på og se den på nytt. For en film! Var så bra at jeg måtte finne frem rollespillterningen min for å kunne gi den et rettferdig terningkast. Det er langt i fra orginalt, men den er max Lovecraftian, har en fenomenal stemning fra start til slutt og både monsterdesign og spesialeffekter som er til og dø av. Helt nydelig, og ytterst perfekt Lovecraftian horror.

 

Max 80-talls og en helt fantastisk god blanding av filmer som The Thing, From Beyond, Hellraiser, The Beyond og Assault on Precinct 13, Lovecraftan horror generelt og Silent Hill.

 

Sitter igjen med mye av den samme følelsen jeg satt igjen med etter og ha sett filmer som The Thing, From Beyond og Hellraiser for første gang. Liker'e, og det tar nok ikke mange dagene før jeg velger å se den igjen.

Endret av """
  • Liker 1
Lenke til kommentar

devils-zooey-new-LO-RES.jpg

 

Dæven safthull, denne filmen var kul. Sean Byrne imponerte stort med The Loved Ones, men The Devil's Candy er enda et hakk bedre. Hele filmen oser av 80-tallets satanic panic-hysteriet og har mye til felles med en del av filmene fra den eraen, men den tilbyr noe ganske spesielt og unikt. Ethan Embry er helt fantastisk, og soundtracket hjelper på. Du har noe ganske standard metal som Metallica, Slayer, Pantera og Cavalera Conspiracy, men det absolutt tøffeste er Sunn O))). Frysninger hver gang Sunn O))) dukker opp.

 

 

Mmmmmh!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...