Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Mad Max - Fury Road i går. Opphypet much?

Uenig.

 

Uenig, en av de beste actionfilmene på lenge. 

Enig.

 

 

Mad Max var nytelse fra start til slutt. Til og med samboeren min likte filmen veldig godt. Det eneste hun hadde å kommentere negativt var at hun ble sliten av all lyden fra bilene etterhvert. Forståelig det. Jeg hadde ikke samme problemet :p.

Lenke til kommentar

Jeg har sett Fury Road en gang på kino og likte den godt, men jeg er spent på om det er en film som er like givende å se hjemme på en mindre skjerm. Det er tross alt en film som spiller mye på det visuelt spektakulære og der kommer kinoen til sin rett, men når det ikke er like spektakulært lenger så er jeg usikker på om resten av filmen er solid nok.

Lenke til kommentar

Jeg har sett Fury Road en gang på kino og likte den godt, men jeg er spent på om det er en film som er like givende å se hjemme på en mindre skjerm. Det er tross alt en film som spiller mye på det visuelt spektakulære og der kommer kinoen til sin rett, men når det ikke er like spektakulært lenger så er jeg usikker på om resten av filmen er solid nok.

En god TV med i hvert fall litt størrelse på (46+) og et ok+ anlegg så tror jeg det kan bli bra. Har lastet ned en versjon nå på rundt 8GB eller noe. Så får jeg se om jeg klarer å holde meg til Blu-Ray kommer eller om jeg ser denne versjonen først. 

 

Skal godt gjøres at noe er like bra som på kino, men jeg tror filmen står sterkt uansett. Dette er vel kanskje en av de ultimate kino-opplevelsene både på lyd og bilde.

Lenke til kommentar
Uenig.

 

Tanketom action-film. Helt midt på treet.

 

Mad Max har et litt elsk/hat-forhold hos folk som ser den merker jeg.

 

Men tar man det for det er, en action-film, så er det fantastisk utført. De har droppet mesteparten av teite Hollywood-klisjeer og de har stolt mest på praktiske effekter og heller fylt ut med CGI der det faktisk er nødvendig. Mad Max er et eget univers, og nå vet jeg ikke om du har sett de foregående filmene, men historien i Fury Road er i alle fall litt mer givende om man har sett de.

 

 

Men du har såklart rett til å mene det du vil.

Lenke til kommentar

Digga Mad Max: Fury Road, men den er langt fra årets beste i mine øyne. Tror min topp 10 for året ser sånn ut:

 

1. Housebound

2. Nightcrawler

3. A Girl Walks Home Alone at Night

4. Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films

5. The Guest

6. Mad Max: Fory Road

7. Lost Soul: The Doomed Journey of Richard Stanley's Island of Dr. Moreau

8. Kung Fury

9. Minions

10. Wolfcop

 

Men jeg ser for meg at The Hateful Eight, Bone Tomahawk, Straight Outta Compton og Dope sniker seg inn på lista så fort jeg får sett de, og muligens også The Green Inferno og Furious Seven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...