Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Nei, post-apokalyptisk er ikke min favorittsjanger, samt det allerede lave snittet gjør meg ikke akkurat mer interessert i filmen.

 

At post-apokalyptiske filmer ikke appellerer til alle kan jeg skjønne, men jeg forstår enda ikke folk som lar karaktersnitt påvirke valg av film :tease:

Nu vel, klart en skal ikke la seg styre av det snittet der, men det må da kunne sees på som et nyttig verktøy.

Filmer med en høy IMDb-rating, er filmer som mange interntettbrukende filminteresserte har likt godt, og få har misslikt. Og med det er det vel gjerne en noe større sjanse for at en film med høy rating vil falle i smak, enn en film med lav rating, (med mindre man halvveis på trass missliker det mange andre liker da selvsagt).

Klart det er nok av filmer med lav rating som klaffer med ens egen personlige smak. Men sannsynligheten er nok større for at en tilfeldig film med høyt snitt vil falle i smak hos en gitt person, enn en film med lavt snitt. Man skal vel være forsiktig med å bedrive sannsynlighetsregning på folks personlige smak, men likefullt ...

 

EDIT: Ny side => *Legge til quote*

Endret av Labraxas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du se Robocop, skaff hvertfall Director's Cut versjonen som har masse gore-scener inkludert. I den vanlige versjonen er masse blod og gørr klippet bort.

Og vit at Blu-ray/DVD versjonene er like elendige som VHS-versjonen. Robocop (1) er kjent som en av de værste blu-ray filmene teknisk sett.

Men sett som film, er den kul. Sånn retro-in-the-future aktig.

Lenke til kommentar

Ifølge coveret så følger DC versjonen av Robocop med i trilogiboksen jeg har anskaffet på dvd så dette ser lyst ut.

Du har helt sikkert rett, Daniel, men kommer til å se alle tre uansett. Klarer ikke å la vær å se en oppfølger samme hvor dårlig den skal være.

Lenke til kommentar

Det som er er kult med Robocop er at de har ikke gått "all out" med syke fremtidsvisjoner visuellt, som i f.eks. Blade Runner der biler flyr og folk går i 1300-talls kostymer.

Hele settingen er akkurat som den var i Detroid 1987, bare at de har noe teknologi som ikke fantes, men som Hvermannsen ikke har tilgjengelig. Politiet kjører rundt i slitne politibiler, folkene har vanlige politiuniformer, skurkene ser ut som lærhomoer, de bruker helt vanlige skytevåpen osv. Ekstrem teknologi er bare på testfasen enda, inkludert Robocop og ED209.

 

Og Sgt. Bogomil fra Beverly Hills Cop-filmene får endelig en sjans til å være badguy istedet for koselig politisjef.

 

Og alle disse "I'd pay that for a dollar" vitsene på TV forstår jeg ingenting av.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...