Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så nettopp en trailer til Sunshine. Og så begynte jeg å lure på hvor jeg har hørt den musikken før?

8408522[/snapback]

 

Den har du hørt i Requiem for a Dream og i LOTR: The Two Towers-traileren.

8408580[/snapback]

 

Ahh!

Det var på Two Towers-traileren jeg hadde hørt den ja! :p

 

Men hvorfor skal de bruke den samme sangen på alt mulig nå da?

Lenke til kommentar
Så nettopp en trailer til Sunshine. Og så begynte jeg å lure på hvor jeg har hørt den musikken før?

8408522[/snapback]

 

Den har du hørt i Requiem for a Dream og i LOTR: The Two Towers-traileren.

8408580[/snapback]

 

Ahh!

Det var på Two Towers-traileren jeg hadde hørt den ja! :p

 

Men hvorfor skal de bruke den samme sangen på alt mulig nå da?

8408792[/snapback]

 

Det er bare en trailer-låt. Jeg Musikken til The Rock og Gladiator har blitt brukt i flere filmtrailere i senere tid, da musikken til selve filmen ofte ikke er helt ferdig innen tiden da traileren slippes.

Lenke til kommentar

Det har vært relativt vanlig å "låne" film-musikk eller musikk-temaer fra andre filmer til bruk i trailere i ganske mange tiår, uten at man bruker samme musikk (hvis skrevet originalt for en film) i selve filmen. Det kan være fordi filmskaper(e)/markedsførere vil oppnå en spesiell stemning eller gi publikum assossiasjoner til den andre filmen ved visning av traileren, uten at filmene har noen annen sammenheng.

Lenke til kommentar
Det har vært relativt vanlig å "låne" film-musikk eller musikk-temaer fra andre filmer til bruk i trailere i ganske mange tiår, uten at man bruker samme musikk (hvis skrevet originalt for en film) i selve filmen. Det kan være fordi filmskaper(e)/markedsførere vil oppnå en spesiell stemning eller gi publikum assossiasjoner til den andre filmen ved visning av traileren, uten at filmene har noen annen sammenheng.

8408964[/snapback]

 

Skjønner!

Da blir det jo ingen problemer :p

Når jeg tenker meg om så er jo det egentlig veldig bra, værtfall hvis det blir brukt musikk fra en film som er bra da...

Lenke til kommentar

Syns det er helt forjævlig. Å bruke Requiem for a Dream, Thomas Newman, Gladiator, The Rock, LotR, Kill Bill eller 'Let the Bodys Hit the Floor' er det verste man kan gjøre. Det er på nivå med lokal-tv reportasjer.

 

Klart det kan funke å bruke musikk fra andre filmer, men ikke de filmene som jeg nevnte. Det er alt for overbrukt, og blir bare teit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Er det verdt å ta en titt på Chelovek s kino-apparatom (1929)? Har lest litt om den før, og kom akkurat over den på archive.org.

8409418[/snapback]

Det er vanskelig å anbefale den nok, spør du meg. Se den!

8409562[/snapback]

Takker, da blir det den på planen i kveld. Synd at det ikke var noe musikkspor med på den.

Lenke til kommentar
Så nettopp en trailer til Sunshine. Og så begynte jeg å lure på hvor jeg har hørt den musikken før?

8408522[/snapback]

 

 

Ser du har fått svar. Sangen heter Lux Aeterna om det er til noen hjelp.

8409593[/snapback]

 

Var egentlig ikke ute etter navnet på sangen. Bare begynte å lure på hvor jeg hadde hørt den før siden den hørtes så kjent ut ;)

Lenke til kommentar

Det skal jeg svare på når jeg får sett den, bestilte den før i dag :)

 

Ja er den en god film da? Eller en god Van Damme film? Eller kanskje en "god" Van Damme film?

8410161[/snapback]

 

Og det er der er bare lure-spørsmål, det finnes ikke dårlige Van Damme filmer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...