Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

http://iesb.net/index.php?option=com_xevid...c=detail&id=457

 

"My name is Optimus Prime". 300 og co kan bare gå og legge seg. Big muther***'in' robots are coming.

 

Ellers, alt dette presidentsnakket gjør at vi er nødt til å ha et valg her. Hvem er tidenes fiktive amerikanske president?

8383758[/snapback]

 

Slutt å hype meg mer om denne filmen ! :cry: Det var vanskelig nok å vente allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vel tørre å si at Ronald Reagan er tidenes fiktive president. Har var jo skuespiller, og ei nikkedokke for bakfolkene sine. Eneste vitsen med å ha han som president var at han var filmstjerne og folk likte ham. Så kunne alle rådgiverne få plotte ifred, og han leste manus som en ekspert siden han kunne det fra før, og gjorde teksten til sin egen. I motsetning til G.W.Bush som glemmer halvparten av det han skal si i talene sine.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Vil du se film som forteller om alt det forferdelige i Afrika, må du se Tears of the sun. Ganske sterk film...

 

Edit: La til link

8386012[/snapback]

 

Har den. Jeg synes den er kjempebra, i og med at den handler om SEALs, men den forklarer jo ikke så veldig mye om hvorfor problemene i Afrika er sånn som de er, og at noen tjener penger på det.

Lenke til kommentar

Var på premiereshow på kino med 6 kortfilmer som er lagd på Den Norske Filmskolen i Lillehammer. Dere bør virkelig se opp for Om Forlatelse og Gentlemen hvis dere skal til kortfilmfestivalen i Grimstad. Spesielt Om Forlatelse hadde et fantastisk foto, rålekker lyssetting og god scenografi. Spillefilmkvalitet.

 

Filmen jeg var produksjonsassistent på var preget av dårlig manus og generelt klumsete handling. Derimot så får man se Viktoria Winge naken selv om hun ikke har de flotteste puppene ever. Shaved though :p

Lenke til kommentar

Fjernsynsregi ved HiL krever vel forkunnskaper/erfaring? Ber de ikke om CV og lignende? Jeg fikk ihvertfall inntrykk av at man skulle helst søke Film- og fjernsynsvitenskap (6. valget mitt på årets samordnaopptak-søknad) hvis man ikke har erfaring/utdanning innenfor emnet.

Filmvitenskap er visstnok kun praksis, med hjemmeeksamen, mange elever/lite lærer-elev-kommunikasjon, store forelesningssaler og plenty med oppgaveskriving. Personlig frister ikke dette studiet for meg, hvis jeg først skulle utdannet meg innenfor tv/film (noe jeg vurderer) så foretrekker jeg mer praksis (slik man får hvis man tar film/medieproduksjon, evt folkehøgskole hvis det er erfaring og ikke utdanning man er ut etter).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Filmvitenskap er visstnok kun praksis, med hjemmeeksamen, mange elever/lite lærer-elev-kommunikasjon, store forelesningssaler og plenty med oppgaveskriving.

8392506[/snapback]

 

Filmvitenskap på NTNU er Norges eneste rene teoristudie innen film.

Lenke til kommentar

Jeg er også slik at jeg vil unngå masse oppgaveskriving, så jeg tviler litt på at jeg ender opp med Filmvitenskap. Hvordan er forresten prisnivået på disse studiene?

 

Jeg sendte e-mail til Zwart Arbeid (produksjonsselskapet for Lange flate ballær 2) i stad, og spurte om mulighetene for å være med på settet for å få litt input om jobb innenfor den arenaen. Jeg tviler på at forespørselen slår i gjennom, men det hadde vært moro hvis den gjorde det. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det koster ikke noe å studere på offentlige skoler i Norge. Jeg ønsker et filmstudie med masse oppgaveskriving. Det er faktisk studiedrømmen. Talent er medfødt.

Lenke til kommentar
Filmvitenskap er visstnok kun praksis, med hjemmeeksamen, mange elever/lite lærer-elev-kommunikasjon, store forelesningssaler og plenty med oppgaveskriving.

8392506[/snapback]

 

Filmvitenskap på NTNU er Norges eneste rene teoristudie innen film.

8392580[/snapback]

Jaha, hva med HiL? Snakker vi bachelor så:

 

1år: Filmvitenskap, dokumentarvitenskap, film og fjernsynsanalyse, fjernsynssjanger

2år: Dybdemner + breddefag

3år: Bacheloroppgave + noe annet jeg ikke husker

 

En jeg kjenner kom inn på fjernsynsregi uten noen som helst av erfaring, men han nærmer seg 40 så og han hadde en solid CV utenom film.

 

Uansett, er du ikke glad i å skrive oppgaver og slikt så er kanskje ikke filmvitenskap noe for deg. HiL har derimot fordelen ved at Den Norske Filmskolen ligger i samme bygg og det er veldig lett å få praksis med "profesjonelle" folk og ustyr. Har Trondheim noe slikt miljø i byen?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Filmvitenskap er visstnok kun praksis, med hjemmeeksamen, mange elever/lite lærer-elev-kommunikasjon, store forelesningssaler og plenty med oppgaveskriving.

8392506[/snapback]

Jeg antar at du mener teori. Det er ikke store forelesningssaler og det er lite med oppgaveskriving.

8393091[/snapback]

Det stemmer, teori. My bad, det gikk litt raskt, men du ser vel av resten av det jeg skrev at teori var det jeg mente. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...