Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Ble ikke noe Departed på meg i kveld. Folka som skulle være med trakk seg, så det blir ikke noe.

7212858[/snapback]

Kom til Fredrikstad, og bli med på mitt maraton! Da får du sett den. Det begynner om halvannen time. ;)

Huff, skulle ønske det! :)

 

Men det er så langt, bor 45 min unna Oslo, og Oslo - Fredrikstad er et stykke det også. =/

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 time til jeg skal se på The Departed. Kribler sjukt i beina nå. Lenge sida jeg har gleda jeg meg så rått til en film.

7218122[/snapback]

Second! Digger mafiafilmer, og jeg betrakter Scorsese som kanskje den beste regissøren noensinne. Skal mye til for å tilfredstille forventningene mine denne gangen, men hvis noen kan gjøre det, er det Scorsese. Har hatt mange kvalitetstimer med hans fantastiske filmer.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Spielberg bruker ofte lys for å forsterke følelser i spesielle scener av fantasy- og sci-fi-filmene sine, som E.T, Hook, Minority Report osv. Ellers bruker han vel ofte "glidende" bevegelser med kameraet, mye steadicam, dollies tror jeg, uten at jeg har mange av filmene hans friskt i minnet.

Bare tenkte på sånne symboler som at fugler representerer kaos for Hitchcock, og lys gjennom vinduet i Nærkontakt av Tredje Grad, Hook varsler trøbbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...