Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hva synes folk om Eyes Wide Shut?

7191039[/snapback]

 

Mine tanker og følelser om filmen i stikkordsform, penslet med pleonasmer: Deilig empatisk og intrikat, fryktinngytende og varm, målrettet arbeid fra Kubrick - enestående uttrykksmåte, følelsesladd kynisme av Kidman, treffende frustrasjon av Cruise.

 

Sabla gode greier, altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg klarer å formulere meg på langt nær like godt som Zaeira, sier jeg meg bare enig i det han sier - spesielt det om rolletolkningene til Kidman og Cruise. Filmen var når den kom ut (og er fortsatt) meget kontroversiell. Det kan være årsaken til den såkalte "undervurderingen" du snakker om, tjalla, selv om jeg ikke er helt enig i at den er det.

Lenke til kommentar
De skulle latt det være med 1rn, utvanning av ett nytt konsept fungerer aldri.

7192173[/snapback]

 

*host*neivel?*hark*

 

Det fungerer vel strengt tatt alt for ofte. Saw 2 tjente utrolig mye på at 1'ern var god. 3'ern vil vel tjene enda mer enn 2'ern, vil jeg tro. Nei, kvalitetsmessig fungerer det sjelden, men så gir de fleste filmskapere blanke faen i det. Så lenge det er grådige penger å tjene, så kommer de til å fortsette.

Lenke til kommentar
De skulle latt det være med 1rn, utvanning av ett nytt konsept fungerer aldri.

7192173[/snapback]

 

*host*neivel?*hark*

 

Det fungerer vel strengt tatt alt for ofte. Saw 2 tjente utrolig mye på at 1'ern var god. 3'ern vil vel tjene enda mer enn 2'ern, vil jeg tro. Nei, kvalitetsmessig fungerer det sjelden, men så gir de fleste filmskapere blanke faen i det. Så lenge det er grådige penger å tjene, så kommer de til å fortsette.

7193059[/snapback]

 

3`ern ligger allrede ann til å slå både Saw 1 og 2 etter at den gjorde det mye bedre enn de 2 første filmene i åpningshelgen. Det som skremmer meg er at de fortsetter serien, de kan ikke herje løs på denne måten i all evighet. Men så lenge folk ser filmene, og de blir gitt ut med 1 års mellomrom, så regner jeg med at når jeg fyller 30 så er vi oppe i Saw 12.

Lenke til kommentar
Saw 2 var ikke like god som nummer 1, synes jeg. Men jeg håper at de ikke lager flere enn 3 filmer av denne serien, selv håper jeg på en grusom død for Jigsaw himself :evil: .

7193594[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Døde ikke han i 2'en?

7193653[/snapback]

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Jeg mener jeg så han i live i en eller annen trailer :hmm: .
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Lenke til kommentar
Saw 2 var ikke like god som nummer 1, synes jeg. Men jeg håper at de ikke lager flere enn 3 filmer av denne serien, selv håper jeg på en grusom død for Jigsaw himself :evil: .

7193594[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Døde ikke han i 2'en?

7193653[/snapback]

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Jeg mener jeg så han i live i en eller annen trailer :hmm: .
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Lenke til kommentar
kjøpte to filmer her om dagen, The untouchables og Jarhead.  The untouchables så jeg i går, og tror jeg ser Jarhead i morgen. har jeg noe å se fram til?

7193346[/snapback]

 

Definitivt. Bare ikke forvent deg en krigsfilm à la Saving Private Ryan. Det er minimalt med skyting og dreping i Jarhead. Bare ha det i tankene, så kan du umulig bli skuffet. :)

Lenke til kommentar
kjøpte to filmer her om dagen, The untouchables og Jarhead.  The untouchables så jeg i går, og tror jeg ser Jarhead i morgen. har jeg noe å se fram til?

7193346[/snapback]

 

Definitivt. Bare ikke forvent deg en krigsfilm à la Saving Private Ryan. Det er minimalt med skyting og dreping i Jarhead. Bare ha det i tankene, så kan du umulig bli skuffet. :)

7194500[/snapback]

litt mer "tenke-krigsfilm"? er interresant det å :)

Lenke til kommentar

Ah.

Har selv hatt lyst til å se Jarhead lenge. Jobber delvis med film hver dag, så byner å få en liten oversikt. :)

 

The Untouchables ser også unektelig spennende ut, men for øyeblikket står Scarface øverst på kjøpe-listen. Sammen med en god utgivelse av Boondock Saints når jeg finner det. Har kjøpt tre sesonger med Seinfeld de to siste dagene, så jeg får se ferdig de før jeg kjøper flere nye filmer. Har jo, tross alt, masse filmer i hylla jeg enda ikke har fått tid til å se. :)

Lenke til kommentar
De skulle latt det være med 1rn, utvanning av ett nytt konsept fungerer aldri.

7192173[/snapback]

 

*host*neivel?*hark*

 

Det fungerer vel strengt tatt alt for ofte. Saw 2 tjente utrolig mye på at 1'ern var god. 3'ern vil vel tjene enda mer enn 2'ern, vil jeg tro. Nei, kvalitetsmessig fungerer det sjelden, men så gir de fleste filmskapere blanke faen i det. Så lenge det er grådige penger å tjene, så kommer de til å fortsette.

7193059[/snapback]

 

Burde vel definert "fungerer".

 

Ta ett annet eksempel: Final Destination. 1rn helt genial, nytt konsept. 2rn og 3rn kjedelige.

 

Memento feks har de gudskjelov ikke lagd flere av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...