Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Det er den store kinodagen på lørdagen. Har selv bestilt billetter til The Departed og Jackass 2. Grunnet jobb får jeg ikke sett Saw III, må vente til premieren for å få sett den.

 

Noen andre her inne som har tenkt seg på kino?

7194992[/snapback]

Jeg skal ha med meg noen filmer ja. Lurer på om jeg skal tilbringe en lang dag i Fredrikstad til lørdagen, da det er bedre program der den dag enn det er på Moss kino.

Skal blant annet se The Departed, Jackass 2 og Saw III.

 

EDIT: La til Quote.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøpte to filmer her om dagen, The untouchables og Jarhead.  The untouchables så jeg i går, og tror jeg ser Jarhead i morgen. har jeg noe å se fram til?

7193346[/snapback]

 

Definitivt. Bare ikke forvent deg en krigsfilm à la Saving Private Ryan. Det er minimalt med skyting og dreping i Jarhead. Bare ha det i tankene, så kan du umulig bli skuffet. :)

7194500[/snapback]

litt mer "tenke-krigsfilm"? er interresant det å :)

7194532[/snapback]

 

Jeg sier ikke noe annet. Det jeg mente, var bare at jeg flere ganger har kommet over folk som sier "Jarhead sugde maxor 2k! Det var jo'kke noe dreping engang?!?!111". :)

Lenke til kommentar
Det er den store kinodagen på lørdagen. Har selv bestilt billetter til The Departed og Jackass 2. Grunnet jobb får jeg ikke sett Saw III, må vente til premieren for å få sett den.

 

Noen andre her inne som har tenkt seg på kino?

7194992[/snapback]

Selvsagt. Må nok få med meg både The Departed og Jackass 2 jeg også. Mer enn det vet jeg ikke. Har ikke så veldig tro på Saw III. Likte den første Saw filmen, mens nummer to ble en liten skuffelse, selv om jeg regnet med at den ikke kom til å være like bra som den første.

Lenke til kommentar

Var et relativt dårlig utvalg på Ski kino også ser jeg, var bare Saw III og The Departed som fristet for å si det sånn. De sender jo Cars også men med Norsk tale og da blir det uaktuelt for å si det pent...

 

Og over til noe helt annet og mye mer moro, endelig skal Jackie Chan og Jet Li spille i en film sammen hvor Yuen Woo-Ping står for action-korografien :w00t:

 

Fra Joblo!:

 

The film is a fantasy action adventure that will, suprisingly, be directed by Robert Minkoff (THE HAUNTED MANSION, STUART LITTLE 1 & 2) based on a script by John Fusco (HIDALGO) and with veteran martial arts coordinator Yuen Woo-Ping creating the action sequences (no doubt working very closely with Chan and Li). Relativity Media will be providing the 70 million dollar budget with talks currently underway with US distributors (they'll no doubt have no problems finding financing). The story is apparently based on the popular Chinese folkore character of The Monkey King and his journey to gain immortality (though no mention was made of this being an adaptation of the famed Chinese novel "Journey to the West", which features The Monkey King as the protagonist). Li will be playing dual roles of The Monkey King and a silent monk with Chan playing a monk named T'sa-Ho.

 

Men valg av regissør virker veldig rart hvis du spør meg :hmm:

Lenke til kommentar

Jackass er ikke noe jeg ser på kino, den kjøper jeg eventuelt på DVD eller så ser jeg den kanskje tilfeldigvis hos noen andre som har den.

 

The Departed har jeg hørt mye bra om, IMDB-ratingen er usedvanlig god(8,5), mulig jeg ser den hvis noen andre blir med. Kan noen andre forklare litt mer om den, hvilken sjanger er den i osv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Oj! I dag så jeg at "Den Brysomme Mannen" hadde kommet på dvd, og følgelig kjøpte jeg den ettersom jeg ikke fikk sett den på kino. Er den så god som jeg håper på? Når anmeldere skriver at den tåler å bli sammenlignet med verdens beste film (eraserhead) kan den jo ikke skuffe!

Lenke til kommentar
The Departed har jeg hørt mye bra om, IMDB-ratingen er usedvanlig god(8,5), mulig jeg ser den hvis noen andre blir med. Kan noen andre forklare litt mer om den, hvilken sjanger er den i osv?

7198227[/snapback]

 

HVa skal jeg si? Action drama mest sannsynlig. Veldig snaal slutt, men den passer godt med filmen. Jeg likte den i alle fall kjempegodt, saa du burde glede deg.

 

Tenker meg at jeg skal se Crash i dag. Er det en film dere anbefaler? Har hoert veldig mye bra om den.

Lenke til kommentar
The Departed har jeg hørt mye bra om, IMDB-ratingen er usedvanlig god(8,5), mulig jeg ser den hvis noen andre blir med. Kan noen andre forklare litt mer om den, hvilken sjanger er den i osv?

7198227[/snapback]

The Departed er en remake av en film fra Hong Kong (Infernal Affairs) og samtidig én av Scorseses aller beste filmer, faktisk. På sett og vis minner den om f.eks. The Usual Suspects (les: drama/thriller/action om mafia og politi), bare at The Departed omhandler 'rett og galt', forræderi og tap på en bedre, mer jordnær måte. Du sitter hele tiden å lurer litt på hva som egentlig foregår (med mindre du har sett IA før, slik jeg hadde), samtidig som du vitterlig koser og ler deg gjennom store deler av filmen. Martys herlige musikksmak og humor er også noe du kommer til å like. Gled deg.

 

Edit: :wallbash:

Endret av Synthm
Lenke til kommentar
The Departed er en remake av en sør-koreansk film (Infernal Affairs) og samtidig én av Scorseses aller beste filmer, faktisk. På sett og vis minner den om f.eks. The Usual Suspects (les: drama/thriller/action om mafia og politi), bare at The Departed omhandler 'rett og galt', forræderi og tap på en bedre, mer jordnær måte. Du sitter hele tiden å lurer litt på hva som egentlig foregår (med mindre du har sett IA før, slik jeg hadde), samtidig som du vitterlig koser og ler deg gjennom store deler av filmen. Martys herlige musikksmak og humor er også noe du kommer til å like. Gled deg.

7198961[/snapback]

Mou gaan dou/Infernal Affairs er fra Hong Kong, ikke Sør-Korea.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å se V for Vendetta nå (slapp av, jeg sitter ikke og taster mens filmen ruller i bakgrunnen), og jeg la ganske tidlig merke til at denne filmen tilhører et univers jeg ikke har rukket å bli kjent med.

 

Er det bare meg, eller fryser på en måte Wachowski-brødrene ut alle sammen som ikke har lest tegneserien? Hvem i huleste er disse "fingermen"-folka, og hvorfor heter de det? Hva er deres oppgave? Hvorfor har folk portforbud? Er det liksom fordi den britiske regjeringen skylder på "the incident" i USA, men har noe mørkt bak? Hvilket år foregår filmen egentlig i? De har liksom ikke hovercrafts og laserpistoler, men samtidig må det da være et lite stykke frem i tid, siden parlamentarismen og alt det der, bare er helt borte. Jeg har kommet langt nok til å forstå at den britiske regjeringen er fy-fy, snålt som det måtte høres - og at V er en herlig karismatisk fyr, med mange vittige og humoristiske kommentarer.

 

Uansett, nå skal jeg fortsette å se filmen. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Oj! I dag så jeg at "Den Brysomme Mannen" hadde kommet på dvd, og følgelig kjøpte jeg den ettersom jeg ikke fikk sett den på kino. Er den så god som jeg håper på? Når anmeldere skriver at den tåler å bli sammenlignet med verdens beste film (eraserhead) kan den jo ikke skuffe!

7198396[/snapback]

Jeg synes det var en veldig god film; faktisk så god at jeg ikke har behov for å skrive "god til å være norsk" en gang.

Lenke til kommentar

Den "kjempeflotte" kinodagen på Levanger mannskit-kino, har følgende filmer å by på:

 

-Lange Flate Ballær (sett før - tragisk)

-Slipp Jimmy Fri (sett før - OK)

-Fritt Vilt (sett føre - middelmådig)

-Open Season (dubbet)

-Curious George (dubbet)

-The Wild (dubbet)

-Trigger (neitakk)

-Monster House (dubbet)

-Keeping Mum (dubbet)

-Cars (dubbet)

-Just My Luck (Lindsay Lohan FTL)

-Fritt Vilt (igjen, sett før)

-Marias Menn (neitakk)

-World Trade Center (Har aldri sett, skal aldri se - EVER)

-Superman Returns (muligens)

 

...Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, men om det skulle bli en av de to, ville det nok vært sistnevnte. Superman Returns har jeg hørt mye bajs om... men det kan da ikke skade å se den... uansett, for et tragisk faens utvalg. Joda, Cars hadde vært flott å se - MEN DEN ER DUBBET! :realmad:

 

Er dette bare tilfelle på Levanger, eller satser de fleste små drittkinoer på barnefilmer og annet tull? Er vi ikke alene på dette gudsforlatte stedet, når det gjelder utvalg på kino?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...