Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Batman hadde pistoler. Gjør litt research.

 

Batman brukte pistoler en eller to ganger for over 60 år siden. Etter det har Batmans anti-pistol og anti-dreping tankegang vært så fremtredende at det ville stride mot karakteren å ham plaffe løs i filmene. Selv DC som vanligvis er helt på trynet når det gjelder kontinuitet har klart å holde fast ved dette karaktertrekket gjennom tidene.

Lenke til kommentar

Ja, men det endrer ikke karens opphav. Og at folk treker konklusjonen at Baking Soda (som jeg liker å kalle Armie Hammer) har trent med våpen = Batman ville hatt skytevåpen i en JLA film blir særdeles tynt.

 

Av det jeg har sett av Armie Hammer så virker han som en veldig god kandidat til å spille Batman. Om 10 år. For ung nå. Men selv de mest hardbanka Batman-fansene er enig i at han har en kropp, en stemme og et (lovende) skuespilltalent som gjør at han er en potensiell Batman for fremtiden. Men å hyre han inn nå var jo bare ren og skjær galskap. Ryktet om DJ Cotrona som Supermann (over 20 cm lavere enn Baking Soda) gjorde ikke det hele bedre.

 

La menn spille menn, ikke guttevalper eller Boybandgutta. Bølgen etter Dawsons Creek tok kverken på mye av det barske, til fordel for fløtepusgutter.

 

Men men, JLA filmen er jo uansett død og begravet. På lik linje med Superman Returns-oppfølgeren. Så det er jo utopia vi diskuterer. En JLA-film vil komme, såpass sa WB-sjefene. Men ikke nå. :)

Lenke til kommentar
Er du klar over hvor mange ganger DC har endra på opphavet til karakterene sine? ;)

Men gjennom alle disse endringene har de klart å holde fast på at Batman ikke dreper eller bruker pistoler.

 

Ja, visst er jeg klar over det. Men det endrer ikke det faktum at de som gir inntrykk av at Hammer "bør sjekke kildematerialet" samtidig skyter seg selv i foten, da Batman faktisk har brukt skytevåpen. Om du beveger deg litt opp til opphavet av diskusjonen.

 

Batman har både drept og brukt pistoler, det er fakta. At det er endret (og endringer alltid vil finne sted) endrer ikke det. Så da bør man trå varsomt før man kritiserer Hammer fordi han sier han har trent med skytevåpen. Det er ingenting som tilsier at Batman i all fremtid aldri vil bruke skytevåpen. Han brukte skytevåpen og bombe i Batman (1989) (bilen).

Lenke til kommentar
Batman har både drept og brukt pistoler, det er fakta.

Poenget er det en del tiår siden og siden da er det blitt påpekt gang på gang at den dagen Batman tar et et liv er den dagen han henger fra seg kappen for godt.

At det er endret (og endringer alltid vil finne sted) endrer ikke det.

Og igjen, endringer har skjedd, men hver gang disse endringene har skjedd har man klart å holde fast at Batman ikke dreper

Han brukte skytevåpen og bombe i Batman (1989) (bilen).

Og som Kevin Smith har påpekt viser den filmen at Burton ikke leser tegneserier (ikke var han så glad i ideen bak Batman heller).

Lenke til kommentar

Ja, merkelig det at liksom den "beste" batman-filmen er Burton sin, når han selv sier han aldri har lest en eneste tegneserie, som svar på at Kevin Smith anklaga han (på moro skyld) for å ha plagiert en scene fra Jay&Silent bob-tegneserien i Planet of the Apes remaken.

 

"Everyone who knows me knows that I have never read a single comic book"..(Yeah we saw that in Batman)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Batman har både drept og brukt pistoler, det er fakta.

Poenget er det en del tiår siden og siden da er det blitt påpekt gang på gang at den dagen Batman tar et et liv er den dagen han henger fra seg kappen for godt.

At det er endret (og endringer alltid vil finne sted) endrer ikke det.

Og igjen, endringer har skjedd, men hver gang disse endringene har skjedd har man klart å holde fast at Batman ikke dreper

Han brukte skytevåpen og bombe i Batman (1989) (bilen).

Og som Kevin Smith har påpekt viser den filmen at Burton ikke leser tegneserier (ikke var han så glad i ideen bak Batman heller).

 

Historien har lært oss at det ikke finnes en "riktig" Batman. Med mindre man skal ignorere historien. Det er fullt mulig at fremtidens Batman ender opp som en utilitarist a la Jack Bauer (som er mer lik hvordan Batman var i starten). Og han vil fortsatt hete Batman og han vil fortsatt ha de som mener han er Batman. Akkurat som folk mente Batman fra "cheese-perioden" var Batman, selv om det virket som han gikk på lykkepillen. Du (og for ordens skyld jeg) kan personlig mene at han da blir en BINO (Batman in name only), men du og jeg må bare leve med at vi ikke har rettighetene til karakteren. Så det blir ikke opp til oss å definere. Ei heller Kevin Smith.

 

Så om Batman om 20 år løper rundt med uzi og granater, så blir det slik. Du sa det selv, karakteren endrer seg hele tiden. Det blir for arrogant å hevde at han skal forbli statisk i karakter for evig og alltid. Tidsånden vil der spille mye inn.

 

For meg var Batman perfekt portrettert i siste film. Det blir riktig for meg. Men om Batman hadde tatt opp en pistol så ville jeg ikke tenkt "omg, han er ikke Batman lenger". Jeg kan se for meg en fantasillion grunner hvor Batman kanskje måtte bruke et skytevåpen.

Lenke til kommentar

Hehe, Uwe skuffer ikke:

 

"Most of the people who signed the petition to get you to retire weren't necessarily film fans but video-game fans upset that you'd ruined their favorite games. Would you ever challenge some of them to a fight?

I think right in the Internet world there is a more interesting strategy I could go with. I have the rights to [Wii game] Zombie Massacre, and maybe we should do that movie with all the gamers and Boll haters, and people who signed that petition anti-Boll, or pro-Boll, we all meet in a big, small city — somewhere in the Midwest. And we all shoot Zombie Massacre together; they all play zombies, and they're there and can give me advice if they think they can do it better than me. So as long as we keep shooting something and we do that as a big convention type of thing and then they have all the opportunity to show me how they would do it different, and we have maybe 10,000 zombies running around, I think this could be a good idea for 2009 or 2010 — to do something that maybe nobody has done before, and to have all the people coming together and ripping each other apart on the field, like the pro-Boll and anti-Boll zombies."

 

Noen som føler seg kallet?

Lenke til kommentar
Hvis tyngdekraften var 8 ganger sterkere, så hadde vel Supermann vært mye lavere?

 

Evolution, my friend.

 

 

...Dessuten er ikke akkurat Superman den tegne/filmserien man disser for mangel på realisme. Da må man skrive en bok. Det beste hullet av dem alle er at han kan fly så fort at tiden går tilbake,

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
så han kan redde Lois den ene gangen.
Så hvorfor i helvete bruker han ikke bare det hele tiden? Reis tilbake i tid og spark spedbarn-Luthor i magen til han gulper opp sin egen magesekk! ^^ Endret av Dotten
La inn spoilertags
Lenke til kommentar
Jeg regner forresten med at mange her (Dotten?) gleder seg til denne:

 

Greit nok at jeg liker roboteksplosjoner, men for min del så er det en film som aldri skulle ha blitt laget, i hvert fall ikke med Boll bak roret. Traileren ser jo helt håpløs ut og er nok en film jeg ikke gidder å kaste bort tiden på, jeg har sett tre Boll filmer og det holder for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...