Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror at filmen vil miste svært mange av sine 10'ere når folk får sett den en gang til.

 

Absolutt. Filmen er langtifra perfekt og når folk får fokusert på litt andre ting enn det som er veldig bra i TDK, så tror jeg flere 10'ere vil bli endret. Men hos meg er det ikke Bale som er skrevet opp på på den negative siden av lista.

 

Angående det med kjedelige skuespillere så er det noe alle til slutt vil ende opp å bli karakterisert som av en viss margin av publikummet. Spiller man i en film i året, vil man ikke klare å fornye og variere nok. Jeg tror det beste er å gjøre noen få ikoniske rolletolkninger når man er ung, og så ta dagen i en eller annen tragisk ulykke.

Lenke til kommentar

Har sett Food av Jan Svankmajer, som falt veldig i smak. Ser det er en del av ham på Youtube, så det er nok å se av :)

 

Black Button er sett. Ganske nifty, den!

 

--

 

Kvinnelige skuespillere går lett i glemmeboken for min del. De største skuespillerne er rett og slett mannlige. Men vi har jo selvsagt unntak som vår egen Liv Ullmann og Bibi Anderson, for å ta litt fra Bergman.

 

Jeg har aldri vært interessert i skuespillere, og jeg bryr meg egentlig ikke stort om dem. Dog er det naturligvis et vitalt element i film, jeg bare syntes det er for mye fokus på skuespillerne, og ikke dem de spiller ;)

 

Skal jeg nevne en favoritt, må det dog være Takashi Shimura.

Endret av Badering
Lenke til kommentar
Hvis du ser bort ifra TDK så.

Hva? Bale sin tolkning av Batman var jo strålende.

[/url]

Alt han gjorde som Batman var stunts som nesten en hvilken som helst skuespiller ville greid like greid like godt. Og hans tolkning av rollen som Bruce Wayne var nesten ikke en såpeopera verdig engang.

Bale spiller Bruce Wayne akkurat som Bruce Wayne skal spilles. Arrogant, drittsekk og rikmanns dude som egentlig ikke bryr seg stort om andre enn seg selv, noe han egentlig ikke gjør, men han spiller spiller. De få scenene Bruce Wayne har i TDK er herlig å se på, og en nytelse med alle damene ^^

 

I TDK hadde derimot Jokeren en mer fremtredene rolle enn Batman hadde, så det ble lite Batman, men også som Batman syntes jeg Bale spiller meget bra, se bare på avhøringsscenen!

 

Bale er ellers en fantastisk skuespiller som gir alt for å sette seg inn i personen, og "bli" personen. Han gir uhyre mye av seg selv som skuespiller, og rollen i The Machinist er et godt bevis på det:

155113__machinist_l.jpg

cin_bale.jpg

 

Denne omformingen ble gjort på ett år, og det er uhyre vanskelig. "Dritlett når man har så mye penger". Prøv selv!

 

Ellers er rollene i 3:10 To Yuma, Rescue Dawn, American Psycho, The Prestige og Equlibrium fantastisk spilt for hans del. Han trener seg opp, ned, wid og bred bare for å tilpasse seg rollen perfekt, og som skuespiller med følelser er han prikkfri. Herlig skuespiller, rett og slett.

Lenke til kommentar

Å være skuespiller går på mye mer enn å klare å sette seg inn for å endre sin fysikk. Personlig syns jeg ikke at Bale er en så utrolig strålende skuespiller. Han er god, definitivt, men han har vært heldig med å få gode roller.

Jeg vil altså si at han har blitt så stor fordi rollene han har fått er så velskrevet.

Lenke til kommentar

Man skal ikke si mye før man setter fanboysen i full sving.

 

Bale er på ingen måte en dårlig skuespiller, men han har også både sine svake roller og filmer. Selv om Equlibrium er en film jeg liker svært godt er ikke dette noen vanskelig rolle for Bale. Den handler nesten utelukkende om å holde et steinansikt. Her i gården er ikke dette noe som imponerer.

 

Jeg var heller ikke særlig imponert over hans prestasjon i Harsh Times. Han var riktignok filmens høypunkt, men det hjelper ikke så alt for mye.

 

Hans roller i Laurel Canyon og Reign of Fire var heller ikke noe å skrive hjem om.

Lenke til kommentar
(til tomat-ulf)

 

Hahahhøh?

 

Hva mener du med Heath Ledger da? Velskrevet rolle eller god skuespiller?

Begge deler. :) En herlig kombinasjon!

 

Men jeg må igjen si at jeg ikke mener at Bale ikke er en god skuespiller, men å plasserere han øverst på listen over historiens beste skuespillere blir feil.

Lenke til kommentar
Ser poenget til Athorb. De leverer aldri "breattaking performances". Når det er sagt, synes jeg det er to meget dyktige skuespillere, og jeg vet jeg får godt skuespill når en av de/begge står på rollelista. Men i dagens filmverden flyter det jo ikke over av skuespillere som slår pusten ut av deg.

 

Er det bare jeg som synes Crowe gjør en fantastisk jobb i A Beautiful Mind?

 

Vet ikke om jeg klarer å velge ut 5 skuespillere på en liste, men tror

 

Henry Fonda, Morgan Freeman og Russel Crowe måtte vært med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...