Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Ser poenget til Athorb. De leverer aldri "breattaking performances". Når det er sagt, synes jeg det er to meget dyktige skuespillere, og jeg vet jeg får godt skuespill når en av de/begge står på rollelista. Men i dagens filmverden flyter det jo ikke over av skuespillere som slår pusten ut av deg.

 

Er det bare jeg som synes Crowe gjør en fantastisk jobb i A Beautiful Mind?

 

Vet ikke om jeg klarer å velge ut 5 skuespillere på en liste, men tror

 

Henry Fonda, Morgan Freeman og Russel Crowe måtte vært med

Crowe's beste rolle er i A Beautiful Mind. Ja, absolutt.

 

Liker han også veldig godt i The Gladiator og Cinderella Man. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edward Norton. Der har man en mann som ofte utelukkes fra slike diskusjoner, men han er også verdig selskapet i min mening.

 

Her trenger jeg en begrunnelse.

 

Av mannens 24 roller er det kun tre jeg finner nevneverdig gode.

 

Fight Club, American History X og 25th Hour er fantastiske bunnsolide rolletolkninger, men det var kanskje de tre du tenkte på?

 

Kvalitet > kvantitet, sier no jeg.. The Illusionist skal man heller ikke rynke på nesen over.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Men jeg må igjen si at jeg ikke mener at Bale ikke er en god skuespiller, men å plasserere han øverst på listen over historiens beste skuespillere blir feil.

 

Selvsagt, men nå er fyren tross alt ikke så altfor gammel. "Problemet" hans er at han blir såpass hypet rundt omkring på nettet at det nesten forventes at han skal levere en klasseprestasjon hver eneste gang. Og slik er ikke virkeligheten. Equilibrium er et godt eksempel hvor han gjør jobben, men som ikke langt på nær kan kalles noen enorm tolkning.

 

At han er en av de skuespillerne i Hollywood med størst potensial kan jeg derimot si meg enig i.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Det stemmer at det var de tre jeg tenke på, Speik. Problemet er at jeg ikke vil si at disse tre rollene er tilstrekkelig gode til å skyte ham opp til toppen. Jeg tror ikke jeg skal så alt for store problemer å komme på noen andre skuespillere som har vist bunnsolid kvalitet i minst tre av sine ellers mange og middelmådige roller.

Lenke til kommentar
TDK gikk i samme fellen som Batman Forever og Batman and Robin,nemelig og fokusere på skurkene enn selve batman. Derfor er Batman,Batman Begins og Batman Returns bedre enn TDK. (En av grunnene)

 

Det er mer fokus på Jokeren i Batman og ikke minst mer fokus på skurkene i Batman Returns enn hva som er tilfellet med The Dark Knight. Batman Returns er jo nærmest mer en Penguin-film.

 

Når det kommer til Bale så er han dyktig, men ikke på nivå med de beste. Han imponerer fysisk, men mangler fortsatt noe når det kommer til selve skuespillet i forhold til best of the best-folkene.

Lenke til kommentar
Hadde samme tanke jeg også. Hvilke tanker Micheal Caine hadde må ha vært mørke.

 

Tror nok kanskje de var grønne ($), eller så var han stup full eller kanskje begge deler...

 

Men Lake Placid er jo ikke helt håpløs, mener å huske at den var underholdene nok hvis man myste litt på skjermen hver gang krokodillen dukket opp. Men den her noen 100 hakke bedre enn oppfølgeren som jeg var så heldig å få med meg i går kveld på tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...